Top 9 # Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh Xem Nhiều Nhất, Mới Nhất 4/2023 # Top Trend | Phusongyeuthuong.org

Viết Thư Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh

Viết thư xin học bổng bằng tiếng Anh

1. Cách viết thư xin học bổng bằng tiếng Anh

1/ Mở đầu: Dear + tên người nhận

Một bức thư tiếng Anh không chỉ có nội dung hay mà hình thức cũng phải đúng bài bản . Văn phong trang trọng trong tiếng Anh cần tránh những lỗi thông dụng mà nhiều người hay mắc phải :

– Viết tắt . Ví dụ : “I’m Nguyen Van A” , “I don’t know much” , “I can’t see the name” , “I’m studying in Hanoi Univ.” …

– Thiếu các cách dùng từ lịch sự , lễ phép , khiêm tốn . Ví dụ nhất là nhiều bạn hay viết : “I want …” thay vì phải viết là “I would like …” hoặc “Can you …” thay vì “May you …” , “Could you …” , “Would you mind …”, “I am wondering whether you …” (có cấp độ trang trọng khác nhau, cần dùng đúng hòan cảnh).

2. Mẫu viết thư xin học bổng bằng tiếng Anh

2.1. Mẫu 1

Technology University of Ho Chi Minh National University

Địa chỉ : xxxxxxxxxxxxxxxx

Socialist Republic of Vietnam

Department of Chemical Engineering

The School of Applied Chemistry

Su-Won, Republic of Korea (440-746)

First of all, I would like to wish you best wishes for good health and successes. I have been hearing much about SungKyunKwan University, which is one of the best universities in Korea. I have visited the home page and come to know your address.

I wish Icould introduce myself to you. I am Nguyen Van A , borned in Hanoi, the capital of Vietnam,on the 21st of November, 1982. Currently, I am now working as a professor assistance in my university. I would like to send you my CV attached with this email.

I am writing this letter to ask whether you could offer foreigner students like me opportunities receiving a scholarship to study PhD degree in your department. Dear professor, studying in such a famous university in Korea is not only my dream but also many people’s. As for me, I am confident to ensure you that with my strong desire and my good basic background, if I become your graduate student, I will fulfill my best to studying and working .

My most achievement so far is that I have studied how to study. So my strong points are that I can easily get used to studying and working in a new environment, getting along with many friends and joining a work group. Many people praise me that I always think of new ideas. Moreover, I am responsible man.

Dear professor X, thank you very much for your considering my letter.

2.2. Mẫu 2

Dear Sir/Madam/Professor A.,

I am {first name}, a Vietnamese student. I am writing to apply for a post in your program {name, if any} at XYZ university as a graduate student.

At the moment, I am working as {self post} at {company name}. When I was an undergraduate student at ABC university, my major was {field name}. In {year}, with my graduation thesis on {thesis name/field}, I graduated with excellent score. My GPA was X/Y. Linguistically, my TOEFL score is {900}. Please have a look at my attached {CV/undergraduate grade certificate…} for more details. Should you need more information about my background, please feel free to let me know.

In order to fulfill my desire to study more about {field}, I have tried to find schools offering suitable programs. During my research, I came across your research theme on {professor’s research theme name} and found myself with great interest in it. I would be very grateful if you accept me as your student.

Thank you very much for your time and I look forward to hearing from you soon.

Bài Luận Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh

Bài Luận Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Xin Học Bổng Bằng Tiếng Việt, Bài Luận Bằng Tiếng Anh, 136 Bài Luận Mẫu Bằng Tiếng Anh, Mẫu Luận Văn Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về Gia Đình Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về Du Lịch Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Nhật, Bài Luận Về Sở Thích Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về Môi Trường Bằng Tiếng Anh, Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Các Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Bài Thảo Luận Bằng Tiếng Anh, Mẫu Luận Văn Thạc Sĩ Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Về Sở Thích, Luận án Tiến Sĩ Bằng Tiếng Anh, Các Luận Văn Thạc Sĩ Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Thạc Sĩ Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Tốt Nghiệp Bằng Tiếng Anh, Khóa Luận Bằng Tiếng Anh, Tóm Tắt Luận án Tiến Sĩ Bằng Tiếng Anh, Tóm Tắt Luận Văn Thạc Sỹ Bằng Tiếng Anh, Một Số Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về âm Nhạc Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Về Môn Học Yêu Thích, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Về Môi Trường, Bông Băng Gạc, Những Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Giới Thiệu Về Bản Thân, Những Bài Tiểu Luận Mẫu Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Giới Thiệu Về Bản Thân Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Ngắn Về Môi Trường Bằng Tiếng Anh, 136 Bài Tiểu Luận Mẫu Bằng Tiếng Anh Hay Nhất, Bài Luận Về ô Nhiễm Môi Trường Bằng Tiếng Anh, Khóa Luận Tốt Nghiệp Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Tốt Nghiệp Bằng Tiếng Nhật, Bài Luận ô Nhiễm Môi Trường Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Giới Thiệu Bản Thân Bằng Tiếng Anh Hay, Lịch Thi Đấu Bảng Xếp Hạng Bóng Đá, Kỹ Thuật Bảo Quản Bông Băng Gạc Chỉ Khâu, Tiếng Anh Chuyên Ngành Bóng Đá, Mẫu Bài Luận Xin Học Bổng, Bài Luận Học Bổng, Bài Luận Mẫu Xin Học Bổng, Bài Luận Xin Học Bổng, Bài Luận Xin Học Bổng Mẫu, Bài Luận Xin Học Bổng Fpt, Bài Luận Xin Học Bổng Nhật Bản, Bài Luận Xin Học Bổng Fulbright, Bài Luận Apply Học Bổng, Quan Sát ánh Sáng Phản Xạ Trên Các Váng Dầu Mỡ Hoặc Bong Bóng Xà Phòng, Ta Thấy Những Vầng Màu Sặc S, Quan Sát ánh Sáng Phản Xạ Trên Các Váng Dầu Mỡ Hoặc Bong Bóng Xà Phòng, Ta Thấy Những Vầng Màu Sặc S, Tài Liệu Cân Băng Định Lượng Băng Tiếng Việt, Bảng Kiểm Điểm Bằng Tiếng Nhạt, Mẫu Hợp Đồng Tư Vấn Xây Dựng Bằng Tiếng Anh Tiếng Nhật, 4 Bảng Báo Cáo Tài Chính Bằng Tiếng Anh, Bảng Cửu Chương Bằng Tiếng Anh, Bảng Mẫu Sơ Yếu Lý Lịch Bằng Tiếng Anh, Hình Bông Bóng, Nguyễn Huy Kỷ 2004 Ngữ Điệu Tiếng Anh Đối Với Người Việt Nói Tiếng Anh Luan An Tien Si Ngon Ngu, Họ Và Tên Ncs: Nguyễn Huy Kỷ Tên Đề Tài Luận án: Ngữ Điệu Tiếng Anh Đối Với Người Việt Nói Tiếng An, Họ Và Tên Ncs: Nguyễn Huy Kỷ Tên Đề Tài Luận án: Ngữ Điệu Tiếng Anh Đối Với Người Việt Nói Tiếng An, Họ Và Tên Ncs: Nguyễn Huy Kỷ Tên Đề Tài Luận án: Ngữ Điệu Tiếng Anh Đối Với Người Việt Nói Tiếng An, Mẫu Bảng Báo Giá Bằng Tiếng Anh, Mẫu Thư Mời Bằng Tiếng Anh, Mẫu Bằng Tiếng Anh, Bằng Tiếng Anh B, Mẫu Bằng Tiếng Anh B1, Bằng Tiếng Anh A, Một Số Cv Mẫu Bằng Tiếng Anh, Tấm Cam Bang Tieng Anh, 597 Mẫu Lá Thư Bằng Tiếng Anh, Bức Thư Mẫu Bằng Tiếng Anh, Bằng Tiếng Anh 4.5, Mẫu 1 Lá Thư Bằng Tiếng Anh, Bằng C Tiếng Anh, Mẫu Thư Bằng Tiếng Anh, Mẫu Hóa Đơn Bằng Tiếng Anh, Down Mẫu Cv Bằng Tiếng Anh, Bằng Tiếng Anh B1, Mẫu Cv Bằng Tiếng Anh Hay, Bằng Tiếng Anh B2, Mục Lục Bằng Tiếng Anh, Mẫu Thư Mời Họp Bằng Tiếng Anh, Mẫu Lc Bằng Tiếng Anh, Gia Phả Bằng Tiếng Anh, Mẫu Bảng Báo Giá Tiếng Anh, Mẫu Đơn Cv Bằng Tiếng Anh, Mẫu Đơn Bằng Tiếng Anh, Nội Quy Lớp Học Bằng Tiếng Anh, Bằng Tiếng Anh Là Gì, 500 Mẫu Thư Bằng Tiếng Anh, Mẫu Cv Bằng Tiếng Hàn, Bằng Tiếng Anh Esl, Mẫu Cv Bằng Tiếng Anh It, Bằng Tiếng Anh C, Lá Thư Mẫu Bằng Tiếng Anh, Mẫu Bản Cam Kết Bằng Tiếng Anh, Mẫu Thư Mời Hợp Tác Bằng Tiếng Anh,

Bài Luận Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Xin Học Bổng Bằng Tiếng Việt, Bài Luận Bằng Tiếng Anh, 136 Bài Luận Mẫu Bằng Tiếng Anh, Mẫu Luận Văn Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về Gia Đình Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về Du Lịch Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Nhật, Bài Luận Về Sở Thích Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về Môi Trường Bằng Tiếng Anh, Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Các Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Bài Thảo Luận Bằng Tiếng Anh, Mẫu Luận Văn Thạc Sĩ Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Về Sở Thích, Luận án Tiến Sĩ Bằng Tiếng Anh, Các Luận Văn Thạc Sĩ Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Thạc Sĩ Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Tốt Nghiệp Bằng Tiếng Anh, Khóa Luận Bằng Tiếng Anh, Tóm Tắt Luận án Tiến Sĩ Bằng Tiếng Anh, Tóm Tắt Luận Văn Thạc Sỹ Bằng Tiếng Anh, Một Số Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Về âm Nhạc Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Về Môn Học Yêu Thích, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Về Môi Trường, Bông Băng Gạc, Những Bài Tiểu Luận Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Bằng Tiếng Anh Giới Thiệu Về Bản Thân, Những Bài Tiểu Luận Mẫu Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Giới Thiệu Về Bản Thân Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Ngắn Về Môi Trường Bằng Tiếng Anh, 136 Bài Tiểu Luận Mẫu Bằng Tiếng Anh Hay Nhất, Bài Luận Về ô Nhiễm Môi Trường Bằng Tiếng Anh, Khóa Luận Tốt Nghiệp Bằng Tiếng Anh, Luận Văn Tốt Nghiệp Bằng Tiếng Nhật, Bài Luận ô Nhiễm Môi Trường Bằng Tiếng Anh, Bài Luận Giới Thiệu Bản Thân Bằng Tiếng Anh Hay, Lịch Thi Đấu Bảng Xếp Hạng Bóng Đá, Kỹ Thuật Bảo Quản Bông Băng Gạc Chỉ Khâu, Tiếng Anh Chuyên Ngành Bóng Đá, Mẫu Bài Luận Xin Học Bổng, Bài Luận Học Bổng, Bài Luận Mẫu Xin Học Bổng, Bài Luận Xin Học Bổng, Bài Luận Xin Học Bổng Mẫu, Bài Luận Xin Học Bổng Fpt, Bài Luận Xin Học Bổng Nhật Bản, Bài Luận Xin Học Bổng Fulbright,

Mẫu Thư Giới Thiệu Xin Học Bổng Reference Letter Bằng Tiếng Anh

Thư giới thiệu xin học bổng là bạn được một người hay một tổ chức đề cử bạn với quỹ học bổng nào đó, nhưng thực tế cách viết thư giới thiệu xin học bổng không phải ai cũng biết làm. Nếu bạn lần đầu xin học bổng và không biết thư tự giới thiệu xin học bổng là phải qua các bước từ tìm người viết LoR cho bạn, chuẩn bị thông tin, cách trình bày, xin chữ ký, gửi/upload LoR,….

Cách viết thư tự giới thiệu xin học bổng:

Tiếp cận những người bạn muốn họ giới thiệu bạn.

Sắp đặt các buổi hẹn, mang theo các tài liệu cần thiết cho người giới thiệu xem.

Dịch thư và sửa lỗi, bạn có thể nhờ ai đó giỏi tiếng Anh hỗ trợ. Lên danh sách hết các trường/chương trình cần nộp để làm nhiều LOR một lần

Mang các LOR đã được dịch và sửa lỗi đến cho người giới thiệu xin họ ký tên

Kinh nghiệm viết thư giới thiệu xin học bổng

Bạn có thể tự viết Viết LoR hoặc nhờ người giới thiệu viết. Người giới thiệu tự viết thì bạn vẫn có thể can thiệp vào nội dung, hướng người viết vào một số điểm như: nêu rõ quan hệ của họ với bạn (số năm quen biết, dự án làm chung, hướng dẫn…), đề cập đến khả năng trình độ ngoại ngữ, kỹ năng của bạn.

Việc trình bày LoR nên ngắn gọn chỉ nên dài một trang A4 và xuyên sốt từ đầu đến cuối và phải logic với những phần còn lại của hồ sơ, nêu dẫn chứng cụ thể, rõ ràng khi khen. Nếu có thể, bạn hãy sử dụng giấy có letter head của trường/cty để viết LoR làm tăng tính tin cậy và thẩm mỹ của LoR.

Khi trình bày LoR, tốt nhất nên nếu rõ tên học bổng, chương trình, không nên dùng từ ngữ chung chung để gửi cho mọi chương trình. Ngoài ra để không mất nhiều thời gian cho việc đi xin chữ ký thì bạn làm một loạt LoR rồi xin chữ ký hoặc trình ký sau đó scan rồi lưu dưới dạng file ảnh, làm như vậy sẽ dễ dàng vì sau này viết LoR chỉ việc chèn chữ ký vào file word rồi chuyển sang pdf và nộp.

Mẫu thư giới thiệu xin học bổng bằng tiếng Anh

Dear Sir or Madam,

This letter is to serve as my formal recommendation for Mr. XYZ. XYZ has been an analyst for several months at my company on an internship program. He has been interested in obtaining a Master degree for some time now and I suggest that he would be an excellent candidate for your esteemed program.

During his time at our company, XYZ has consistently demonstrated a strong work ethic and a dedication to success. Base on good financial knowledge and hard – working attitude, he always finishes our assignment better than the expectation, especially, the judgment he gave about figures on the reports is highly appreciated. He put in extra hours as necessary in order to meet specific deadlines. Furthermore, XYZ is skilled in working independently and is also a good communicator when explaining his own ideas.

In our company, Mr. XYZ has an excellent rapport with people of all ages. Having a great teamwork skill, he is an active member in the group and I feel his budding leadership abilities will become even more effective in a business school setting. For all of XYZ’s contributions, I highly recommend XYZ as a candidate for your postgraduate program. Should I have to give more information regarding XYZ or this recommendation, please do not hesitate to contact me.

Sincerely,

I had the pleasure of teaching Sara in her 11th grade honors English class at Mark Twain High School. From the first day of class, Sara impressed me with her ability to be articulate about difficult concepts and texts, her sensitivity to the nuances within literature, and her passion for reading, writing, and creative expression- both in and out of the classroom. Sara is a talented literary critic and poet, and she has my highest recommendation as a student and writer.

Sara is talented at considering the subleties within literature and the purpose behind authors’ works. She produced an extraordinary year-long thesis paper on creative identity development, in which she compared works from three different time periods and synthesized cultural and historical perspectives to inform her analysis. When called upon to give her thesis defense in front of her peers, Sara spoke clearly and eloquently about her conclusions and responded to questions in a thoughtful way. Outside of the classroom, Sara is dedicated to her literary pursuits, especially to poetry. She publishes her poetry in our school’s literary magazine, as well as in online magazines. She is an insightful, sensitive, and deeply self-aware individual driven to explore art, writing, and a deeper understanding of the human condition.

Throughout the year Sara was an active participant in our discussions, and she always supported her peers. Her caring nature and personality allow her to work well with others in a team setting, as she always respects others’ opinions even when they differ from her own. When we held a class debate about gun laws, Sara opted to speak for the side opposite her own views. She explained her choice as motivated by a desire to put herself in other people’s shoes, view the issues from a new perspective, and gain a clearer sense of the issue from all angles. Throughout the year, Sara demonstrated this openness to and empathy for the opinions, feelings, and perspectives of others, along with shrewd powers of observation, all qualities that makes her outstanding as a student of literature and burgeoning writer.

I am certain that Sara is going to continue to do great and creative things in her future. I highly recommend her for admission to your undergraduate program. She is talented, caring, intuitive, dedicated, and focused in her pursuits. Sara consistently seeks out constructive feedback so she can improve her writing skills, which is a rare and impressive quality in a high school student. Sara is truly a stand-out individual who will impress everyone she meets. Please feel free to contact me if you have any questions at callmeclemens@gmail.com.

Sincerely,

Ms. Scribe

English Teacher

Mark Twain High School

Dear Admissions Committee,

Stacy is a perceptive, sharp, quick individual with a high aptitude for math and science. She is driven to understand how things work, whether they be the old computer hard drives in the school library or the forces that hold our universe together. Her final project in class was especially impressive, an investigation of frequency-dependent sound absorption, an idea that she said was sparked by not wanting to bother her parents with her hours of guitar practice at home. She’s been a strong leader in Robotics Club, eager to share her knowledge with others and learn new skills. I have the students in the club prepare lessons and take turns leading our after-school meetings. When it was Stacy’s turn, she showed up prepared with a fascinating lecture on lunar nautics and fun activities that got everyone moving and talking. She was our only student teacher to be met with much deserved applause at the end of her lesson.

Stacy’s personal strengths are as impressive as her intellectual accomplishments. She’s an active, outgoing presence in class with a great sense of humor. Stacy’s the perfect person to get a group project rolling, but she also knows how to sit back and let others take the lead. Her cheerful nature and openness to feedback means she’s always learning and growing as a learner, an impressive strength that will continue to serve her well in college and beyond. Stacy is just the kind of driven, engaging, and curious student that helped make our classroom a lively environment and safe place to take intellectual risks.

Sincerely,

Ms. Randall

Physics Teacher

Marie Curie High School

Dear Admissions Committee,

It is hard to overstate the meaningful contributions that William has made to our school and surrounding community. As both his 10th and 11th grade History teacher, I’ve had the pleasure of seeing William make profound contributions both in and out of the classroom. His school and community service is motivated by a strong sense of social justice, which he informs through a nuanced and sophisticated understanding of historical trends and events. I can say with confidence that William is one of the most caring and driven students I’ve ever taught in my fifteen years at the school.

As a child of immigrant parents, William is especially drawn to understand the immigrant experience. He produced an extraordinary semester-long research paper on the treatment of Japanese-Americans in the U.S. during WWII, in which he went beyond all expectations to conduct Skype interviews with relatives of his featured subjects to incorporate into his paper. William has a great capacity to draw connections between past and present and to ground his understanding of current issues in the context of historical events. He never retreats to a simple answer or explanation, but is comfortable dealing with ambiguity. William’s fascination with U.S. and World History and skill for deep analysis have him an exemplary scholar, as a well as a motivated activist driven to promote civil rights and work towards social equity.

In sophomore year, William noticed that the college planning seminars students attended included little information for first generation or immigrant students. Always thinking about how institutions can better serve people, William spoke with counselors and ESL teachers about his ideas to better support all students. He helped collect resources and design a college planning curriculum for immigrant and undocumented students to enhance their college access. He further helped organize a group that connected ESL students with native English speakers, stating his mission to be helping ELLs improve their English and increasing multicultural awareness and social cohesion at the school as a whole. William identified a need and worked with students and faculty alike to meet it in an extremely effective and beneficial way. Ever the history scholar, he did plenty of research to back up his ideas.

Sincerely,

Mr. Jackson

History Teacher

Martin Luther King, Jr. High School

Dear Admissions Committee,

It is my pleasure to recommend Joe, who I taught in my 11th grade math class. Joe demonstrated tremendous effort and growth throughout the year and brought a great energy to class. He has that combination of a positive attitude and the belief that he can always improve that’s rare in a high school student, but so essential to the learning process. I am confident that he will continue to display the same commitment and diligence in everything he does. I highly recommend Joe for admission to your school.

Joe would not describe himself as a math person. He’s told me on several occasions that all the numbers and variables make his mind go fuzzy. Joe did, in fact, struggle to comprehend the material at the beginning of the year, but his response to this is what really struck me. Where so many others have given up, Joe took on this class as a welcome challenge. He stayed after school for extra help, got extra tutoring at the nearby college, and asked questions in and out of class. Due to all his hard work, Joe not only raised his grades, but he also inspired some of his classmates to stay after for extra help, as well. Joe truly demonstrated a growth mindset, and he inspired his peers to adopt that valuable perspective, too. Joe helped contribute to our classroom environment as one where all students can feel supported and able to ask questions.

Joe’s strong belief in his ability to acquire new skills and improve through practice was likely shaped by his years as a baseball player. He’s played all through high school and is one of the team’s most valuable players. In his final for our class, Joe designed an impressive project calculating and analyzing batting averages. While he initially described himself as not a math person, Joe reaped the benefits of his tremendous effort and found a way to make the subject come alive for him in a way that he was personally invested in. As a teacher, it is incredibly fulfilling to witness a student make this kind of academic and personal progress.

Joe is a trustworthy, reliable, good-humored student and friend who supports others in and out of the classroom. He was a pleasure to have in class, and his positive attitude and belief in himself, even in the face of difficulty, is an immensely admirable asset. I’m confident that he will continue to demonstrate the same diligence, perseverance, and optimism that he showed myself and his peers. I highly recommend Joe for admission to your undergraduate program. Please feel free to contact me with any further questions at fortheloveofalgebra@gmail.com.

Sincerely,

Giải đáp, tư vấn miễn phí cụ thể nhất thủ tục visa Úc, thông tin du học Úc: Suite 10, 10 Droop Street, Footscray, Victoria, Australia 3011 Điện thoại: +61 433686879 Email: luonghonggiang@gmail.com

Bài Luận Xin Học Bổng Báo Chí Bằng Tiếng Anh Đầy Hoài Bão

It is 6 am on a hot day in July and I’ve already showered and eaten breakfast. I know that my classmates are all sleeping in and enjoying their summer break, but I don’t envy them; I’m excited to start my day interning with a local newspaper doing investigative journalism. I work a typical 8-5 day during my summer vacation and despite the early mornings, nothing has made me happier. Although it wasn’t clear to me then, looking back on my high school experiences and everything that led to me to this internship, I believe this path began with a particularly savvy teacher and a little book she gave me to read outside of class.

I was taking a composition class, and we were learning how to write persuasive essays. Up until that point, I had had average grades, but I was always a good writer and my teacher immediately recognized this. The first paper I wrote for the class was about my experience going to an Indian reservation located near my uncle’s ranch in southwest Colorado. I wrote of the severe poverty experienced by the people on the reservation, and the lack of access to voting booths during the most recent election. After reading this short story, my teacher approached me and asked about my future plans. No one had ever asked me this, and I wasn’t sure how to answer. I said I liked writing and I liked thinking about people who are different from myself. She gave me a book and told me that if I had time to read it, she thought it would be something I would enjoy. I was actually quite surprised that a high school teacher was giving me a book titled Lies My Teacher Told Me. It had never occurred to me that teachers would lie to students. The title intrigued me so much that on Friday night I found myself staying up almost all night reading, instead of going out with friends.

In short, the book discusses several instances in which typical American history classes do not tell the whole story. For example, the author addresses the way that American history classes do not usually address about the Vietnam War, even though it happened only a short time ago. This made me realize that we hadn’t discussed the Vietnam War in my own history class! The book taught me that, like my story of the Indian reservation, there are always more stories beyond what we see on the surface and what we’re taught in school. I was inspired to continue to tell these stories and to make that my career.

For my next article for the class, I wrote about the practice of my own high school suspending students, sometimes indefinitely, for seemingly minor offenses such as tardiness and smoking. I found that the number of suspensions had increased by 200% at my school in just three years, and also discovered that students who are suspended after only one offense often drop out and some later end up in prison. The article caused quite a stir. The administration of my school dismissed it, but it caught the attention of my local newspaper. A local journalist worked with me to publish an updated and more thoroughly researched version of my article in the local newspaper. The article forced the school board to revisit their “zero tolerance” policy as well as reinstate some indefinitely suspended students. I won no favors with the administration and it was a difficult time for me, but it was also thrilling to see how one article can have such a direct effect on people’s lives. It reaffirmed my commitment to a career in journalism.

This is why I’m applying for this scholarship. Your organization has been providing young aspiring journalists with funds to further their skills and work to uncover the untold stories in our communities that need to be reported. I share your organization’s vision of working towards a more just and equitable world by uncovering stories of abuse of power. I have already demonstrated this commitment through my writing in high school and I look forward to pursuing a BA in this field at the University of Michigan Ann Arbor. With your help, I will hone my natural instincts and inherent writing skills. I will become a better and more persuasive writer and I will learn the ethics of professional journalism.

I sincerely appreciate the committee’s time in evaluating my application and giving me the opportunity to tell my story. I look forward to hearing from you soon.

Bây giờ là 6 giờ sáng vào một ngày nóng nực của tháng 7 và tôi đã tắm và ăn sáng. Tôi biết rằng các bạn cùng lớp của tôi đều đang ngủ và tận hưởng kì nghỉ hè của họ, nhưng tôi không ghen tị với họ; tôi rất vui khi bắt đầu một ngày thực tập ở một tòa soạn báo địa phương làm công tác điều tra. Tôi làm việc một ngày thường từ 8 giờ sáng đến 5 giờ chiều trong kỳ nghỉ hè và dù cho đó là những buổi sáng sớm, không có gì khiến tôi hạnh phúc hơn. Mặc dù không quá rõ ràng với tôi, nhìn lại những trải nghiệm ở trường trung học và mọi thứ đã dẫn tôi đến kỳ thực tập này, tôi tin rằng con đường này bắt đầu với một giáo viên hiểu sâu biết rộng và một cuốn sách nhỏ mà cô ấy đã cho tôi đọc ngoài giờ học.

Tôi đã tham gia một lớp sáng tác, và chúng tôi đã học cách viết các bài luận. Cho đến thời điểm đó, tôi đã có điểm trung bình, nhưng tôi luôn là một người viết văn giỏi và giáo viên của tôi ngay lập tức nhận ra điều này. Bài báo đầu tiên tôi viết cho lớp là về trải nghiệm của tôi khi đến một khu bảo tồn ở Ấn Độ nằm gần trang trại của chú tôi ở phía tây nam Colorado. Tôi đã viết về tình trạng nghèo đói nghiêm trọng của những người có mặt trong khu bảo tồn và việc thiếu quyền tiếp cận các phòng bỏ phiếu trong cuộc bầu cử gần đây nhất. Sau khi đọc câu chuyện ngắn này, giáo viên của tôi đã đến gần tôi và hỏi về kế hoạch tương lai của tôi. Chưa ai từng hỏi tôi điều này, và tôi không biết phải trả lời như thế nào. Tôi nói tôi thích viết và tôi thích suy nghĩ về những người khác với bản thân tôi. Cô ấy đưa cho tôi một cuốn sách và nói với tôi rằng nếu tôi có thời gian để đọc nó, cô ấy nghĩ nó sẽ là thứ tôi thích. Tôi thực sự khá ngạc nhiên khi một giáo viên trung học cấp cho tôi một cuốn sách có tựa đề “Lies My Teacher Told Me”. Nó chưa bao giờ xảy ra với tôi rằng giáo viên sẽ nói dối với học sinh. Tiêu đề hấp dẫn tôi nhiều đến nỗi vào tối thứ Sáu, tôi thấy mình đã dành gần như tất cả các đêm để đọc, thay vì đi chơi với bạn bè.

Đây là lý do tôi xin học bổng này. Tổ chức của các vị đã cung cấp cho các nhà báo trẻ có hoài bão kinh phí để tiếp tục phát triển các kỹ năng của họ và làm việc để khám phá những câu chuyện chưa kể trong cộng đồng của chúng ta cần được tuyên truyền. Tôi chia sẻ tầm nhìn của tổ chức bạn về việc làm việc hướng tới một thế giới chính nghĩa hơn và công bằng hơn bằng cách khám phá những câu chuyện về lạm dụng quyền lực. Tôi đã chứng minh được sự cam kết này thông qua bài viết của tôi ở trường trung học và tôi mong muốn theo đuổi bằng cử nhân trong lĩnh vực này tại Đại học Michigan Ann Arbor. Với sự giúp đỡ của các vị, tôi sẽ trau dồi khả năng tự nhiên và kỹ năng viết vốn có của mình. Tôi sẽ trở thành một người viết tốt hơn và thuyết phục hơn và tôi sẽ học đạo đức của nghề báo chí chuyên nghiệp.

Tôi chân thành cảm ơn thời gian của hội đồng trong việc đánh giá đơn đăng ký của tôi và cho tôi cơ hội kể câu chuyện của mình. Tôi mong sớm nhận được hồi âm từ các vị.