Family And Friends 4 Workbook Đáp Án

--- Bài mới hơn ---

  • Tham Khảo Chữa Đề Writing Ielts Task 2 Ngày 21/11/2020
  • Review 2 Cuốn Cambridge Ielts Trainer – Ielts Trainer 2 Academic Pdf+Audio
  • Đáp Án Trắc Nghiệm: Kinh Tế Vĩ Mô
  • 788 Câu Trắc Nghiệm Kinh Tế Vĩ Mô – P1
  • Đáp Án Môn Eg14
  • Giáo án bài giảng.

    Family and friends 4 workbook đáp án.

    Gdz biz ua гдз онлайн name.

    Family and friends 4 workbook october 2022 6 029.

    Tổng hợp các kĩ năng nghe nói đọc viết.

    Lesson one words.

    British english course for primary with strong training in skills and phonics.

    Family and friends 4.

    Tìm kiếm family and friends 4 workbook answer key family and friends 4 workbook answer key tại 123doc thư viện trực tuyến hàng đầu việt nam.

    đáp án workbook 4 l unit 6 jim s day l family and friends 4.

    Bộ giáo trình tiêu biểu nội dung cụ thể cho từng kĩ năng ở từng cấp độ xác định mức độ đáp ứng về văn hoá.

    đáp án workbook 4 l unit 5 a funny monkey l family and friends 4 l ht english for you l english 4 nội dung bài học.

    Ht channel english for you.

    Introduction 3 unit 9 test 23 evaluation sheet 5 sum motive test 3 24 starter test 6 ski lls test 3 26 unit 1 test 7 unitlo test 28 unit 2 test 8 unit 11 test 29 unit 3 test 9 unit 12 test 30 summative test 1 10 summative test 4 31 skills test 1 12 skills test 4 33 unit 4 test 14 unit 13 test 35 unit s test 15 unitl4 test 36 unit 6 test 16 unit 15 test 37 summative test 2 17 summative test.

    Family and friends 4 answers image marked author.

    đáp án workbook tiếng anh lớp 4 key workbook family and friends 4 special edition american english.

    Naomi simmons family and friends is a seven level primary course which offers you an exceptionally strong skills training programme covering language phonics and civic education.

    Giải bài tập family friends special edittion grade lớp 4 chi tiết các lesson review.

    --- Bài cũ hơn ---

  • Đáp Án Môn Eg38
  • Đáp Án Phần Thi Trắc Nghiệm Thi “tìm Hiểu Dịch Vụ Công Trực Tuyến”.
  • 10 Câu Hỏi Trắc Nghiệm Vật Lý 11 Chương 1
  • Tổng Hợp Đáp Án Của Sách Bài Tập Hán Ngữ
  • Đáp Án Môn It13
  • Complete Pet. Student’s Book. Workbook. Teacher’s Book.

    --- Bài mới hơn ---

  • Trọn Bộ Tài Liệu Tiếng Anh Cambridge English Preliminary Học Thi Pet
  • Ready For Fce. Coursebook With Key, 2008, Roy Norris …
  • Các Câu Hỏi Về Pháp Luật Đại Cương Giúp Bạn Củng Cố Kiến Thức
  • Bài Tập Tham Khảo Môn Pháp Luật Đại Cương
  • 118 Câu Hỏi Ngắn Thi Vấn Đáp Môn Pháp Luật Đại Cương
  • 1. Начальная школа

    9. Учебные пособия (на англ. языке)

    Informed by the Cambridge Learner Corpus, and providing an official past exam paper, Complete PET is the most authentic exam pparation course available. Each unit of the Student’s Book covers one part of each exam paper and provides thorough exam practice. Grammar and vocabulary exercises target areas that cause problems for candidates, based on data from the Cambridge Learner Corpus, taken from real exam scripts. The CD-ROM provides additional exam-style practice (audio available separately or as part of the “Student’s Book Pack”). A Testbank access code for four online Cambridge English: Preliminary practice tests is included with this Student’s Book.

    Student’s Book without answers (2014, 178 p.)

    Format: pdf

    Size: 72 Mb

    View, download: You can buy here : ” yShop or M “Cambridge University Press”

    Audio Student’s Book CD 1-3.

    Format: mp3 / zip

    Size: 113 Mb

    Download:

    Informed by Cambridge’s unique searchable database of real exam scripts, the Cambridge Learner Corpus, and providing an official PET past exam paper from Cambridge ESOL, Complete PET is the most authentic exam pparation course available. The Workbook with Audio CD contains extra vocabulary, grammar, and skills practice, including listening material. The Vocabulary Extra section contains twelve pages of further practice and revision of the vocabulary in the Student’s Book. A Workbook with answers, Student’s Books with and without answers, a Teacher’s Book and Class Audio CDs are also available.

    Informed by Cambridge’s unique searchable database of real exam scripts, the Cambridge Learner Corpus, and providing an official PET past exam paper from Cambridge ESOL, Complete PET is the most authentic exam pparation course available. The Teacher’s Book contains full teacher’s notes with extra teaching ideas, photocopiable material including class activities and progress tests, recording scripts and word lists. Student’s books with and without answers with CD-ROM, Workbooks (with or without answers) and Class Audio CDs are also available.

    Teacher’s Book.

    О том, как читать книги в форматах pdf, djvu – см. раздел ” pdf, djvu и др. Программы; архиваторы; форматы “

    .

    --- Bài cũ hơn ---

  • Đề Thi Và Đáp Án Môn Văn Thpt Quốc Gia 2022
  • Kỳ Thi Tốt Nghiệp Thpt 2022: Đề Thi Và Đáp Án Môn Ngữ Văn
  • Đáp Án Brain Find, Tất Tần Tật Lời Giải Đầy Đủ Các Màn Chơi
  • Đáp Án Brain Find, Cách Giải Brain Find
  • Đáp Án Braindom, Giải Braindom Tất Cả Đáp Án
  • Collins Listening For Ielts (Ebook & Audio) Answer Key

    --- Bài mới hơn ---

  • ( Update 2022) Cambridge Ielts 6 Reading Test 3 Answers
  • Ielts Answer Sheet: Yếu Tố Quyết Định Lớn Đến Điểm Số
  • Cách Điền Câu Trả Lời Cho Ielts Reading Và Listening
  • Hướng Dẫn Sử Dụng Ielts Answer Sheet Cho Từng Phần Thi
  • 9 Lỗi Sai Thường Gặp Khi Viết Đáp Án Trong Ielts
  • Listening for IELTS will ppare you for the IELTS Listening test whether you are taking the test for the first time, or re-sitting the test. It has been written for learners with band score 5-5.5 who are trying to achieve band score 6 or higher.

    The structured approach, comphensive answer key and model answers have been designed so that you can use the materials to study on your own. However, the book can also be used as a supplementary listening skills course for IELTS pparation classes. The book provides enough material for approximately 50 hours of classroom activity.

    Contents :

    Listening for IELTS is pided into 12 units. Each unit focuses on a topic area that you are likely to meet in the IELTS exam. This helps you to build up a bank of vocabulary and ideas related to a variety of topics.

    Units 1-11 cover the key types of questions that you find in the IELTS Listening test. Every exercise is relevant to the test. The aims listed at the start of each unit specify the key skills, techniques and language covered in the unit. You work towards Unit 12, which provides a final practice IELTS Listening test.

    Additionally, the book provides examination strategies telling you what to expect and how best to succeed in the test. The exam information is psented in clear, easy-to-read chunks. ‘Exam tips’ in each unit highlight essential exam techniques and can be rapidly reviewed at a glance.

    Unit Structure :

    Each of the first 11 units is pided into 3 parts.

    Part 1 introduces vocabulary related to the topic. A range of exercises allows you to use the vocabulary – clearly and effectively – in a variety of contexts. These exercises also build awareness of the patterns in words and language items. The vocabulary is psented using Collins COBUILO dictionary definitions.

    Part 2 provides step-by-step exercises and guidance on specific question types that appear in the test. Each unit covers one section from the test and focuses on three question types. Some explanations and examples show you how to approach each question type. Useful tips are highlighted to help you develop successful test-taking strategies.

    Part 3 provides exam practice questions for the same section of the test that you did exercises for in Part 2. using the same question types. The format follows the actual exam. You can use this as a way of assessing your readiness for the actual exam.

    A comphensive answer key is provided for all sections of the book including notes on why certain answers are correct or incorrect. You will also find full audio scripts of all listening exercises at the back of the book. The answers are underlined in the audio scripts so you can see where the correct answers come in the audio.

    Using the book for self-study :

    If you are new to IELTS. we recommend that you work systematically through the 12 units to benefit from its progressive structure. If you are a more experienced learner, you can use the aims listed at the start of each unit to select the most useful exercises.

    Ideally, you should begin each unit by working through the Part 1 vocabulary exercises. Try to answer the questions without looking at a dictionary to develop the skill of inferring the meaning of unfamiliar words from context. This is important because dictionaries cannot be used during the actual exam. Avoid writing the answers to vocabulary exercises directly into the book so that you can try the exercises again once you have completed the unit.

    Work through Part 2 listening exercises from beginning to end. It is important to study the notes about each of the question types so that you become familiar with how to approach the different question types in the test. Doing this will also help you develop more general skills for listening. The strategies covered should be thoroughly mastered so that during the actual exam you are fully ppared for each section and can focus on ‘listening’. All learners, including those who are working on their own. should attempt the listening tasks as listening is a skill that can only be improved through extensive practice. At the same time, you should aim to become well-informed about a wide variety of subjects, not just those covered in the book. The IELTS Listening test can cover almost any topic considered to be within the grasp of a well-educated person. Listening regularly to English language news programmes and lectures can help with this. too.

    Part 3 contains exam practice questions. After you have done the test, it is a good idea to spend some time reviewing why certain answers are the correct ones. For this reason, we suggest you approach this part in the following way.

    First, do the test. Here, you focus on answering the questions correctly. You should try and complete Part 3 within the time limit set and listen only once, as this allows you to practice under exam conditions. Do not look at the audio script at the back of the book while doing the test. After you have finished listening, make sure the format and spelling of your answers are correct. Then, check your answers using the Answer key.

    Then learn from the test. Here, you focus on understanding why certain answers are the correct answers. When you have checked your answers, you can listen again to try to hear any answers that you missed. Reading the audio script at the same time as listening to the recording will help you to develop your listening skills and identify answers. Remember that the answers are underlined in the audio scripts.

    Unit 12 is a complete practice listening test. This unit should be done under exam conditions. You should answer all four sections consecutively and listen only once. Please also take into account the timings for the breaks within the sections. Normally, in the actual test, you would keep 10 minutes aside to transfer your answers. Please bear this in mind when doing Unit 12.

    Buy from Amazon :

    Buy Collins Listening For IELTS eBook from Amazon

    Also check :

    --- Bài cũ hơn ---

  • Tài Liệu Luyện Thi Ielts Listening
  • ( Update 2022) Cambridge Ielts 12 Reading Test 5 Answers
  • Ielts Reading: Cambridge 12 Test 5 Passage 1
  • Cam 12, Reading, Test 5, Pas 1
  • Review Chi Tiết Sách Basic Ielts Reading Pdf Miễn Phí
  • Reading Challenge 1 2Nd – Answer Key / Reading

    --- Bài mới hơn ---

  • Review Collins Reading For Ielts – Cuốn Sách Luyện Reading Tại Nhà Không Nên Bỏ Lỡ
  • Hướng Dẫn Đáp Án Câu Hỏi Tự Luận Module1 Tập Huấn Thcs
  • Đáp Án Trắc Nghiệm, Tự Luận Module 3 Công Nghệ Thcs
  • Use Of English B2 For All Exames Tb Ocr Mcr
  • Đáp Án Mô Đun 3 Môn Mỹ Thuật Thcs
  • 1 Reading Challenge 1 2nd Answer Key Unit 1 1. I would like to stay in the Ice Hotel. I think it is The Ice Hotel a unique place. 2. The most unusual place that I have heard of Pre- Reading ( answers will vary) is this Ice Hotel. 1. It is winter in the photo. I know that because I 3. An interesting place I have visited is Bangkok can see a lot of ice. in Thailand. I saw many amazing palaces and 2. I think this hotel must be in a cold place. temples there. 3. I think this hotel is special because it is made of ice. Grammar Are you into skiing? Vocabulary Preview Of course, all of these hotels are made of ice. 1. c 2. f 3. b 4. e 5. d 6. a Vocabulary and Idiom Review Reading Comphension 1. b 2. b 3. d 4. a 5. b 1. b 2. d 3. c 4. b 5. b 6. a 7. d 8. b 9. c 10. b Idiomatic Expssions 1. check in 2. am into 3. made (out) of Summary 1. unique 2. freezing 3. Surprisingly 4. fantastic 5. cozy Listening 1. d 2. d 3. b Discussion ( answers will vary). 1 Reading Challenge 1 2nd Answer Key 3.

    2 The first sandwich was made with bread and Unit 2 meat. Food Firsts Discussion ( answers will vary). Pre- Reading ( answers will vary) 1. My favorite foods from other countries are 1. My favorite food is Cajun chicken salad. Tom Yang soup and fried noodles. Tom Yang 2. The most unusual food I have eaten is fried soup is from Thailand and fried noodles are from insects. Hong Kong. 3. I can cook many kinds of dishes, from 2. Some traditional foods from Canada are spaghetti to steak. barbequed salmon and steak. 3. One untrue story people believe is that Vocabulary Preview spaghetti was first made in Italy. In fact, noodles 1. f 2. c 3. b 4. a 5. e 6. d were first made in China. Reading Comphension Grammar 1. d 2. b 3. a 4. d 5. b Cooks of wealthy English families during the time of Richard I were making curry dishes. Idiomatic Expssions The Persians were eating round, flat bread with 1. Dig in cheese in the 500s. 2. find out 3. catching on Vocabulary and Idiom Review 1. d 2. d 3.

    3 C 4. a 5. d Summary 6. d 7. b 8. a 9. c 10. b 1. 1377 2. Wealthy 3. Created 4. 500s 5. Introduced 6. 1891. Listening 1. Mike found Janet surfing the Internet. 2. Lord Montagu was the Earl of Sandwich. 2 Reading Challenge 1 2nd Answer Key 1. Using the letters of the alphabet, the WMO. makes a list of names that includes both male and female names. Unit 3 2. The lists are made of names that start with Hurricane Who? different letters, but the lists do not include names beginning with the letters Q, U, X, Y, and Pre- Reading ( answers will vary) Z. 1. A hurricane is a big storm with high winds and 3. Asian countries name hurricanes using a list lots of rain. of words that includes flowers, animals, trees, 2. I think hurricanes usually occur along the and other similar things. coasts of continents. They always start out in the ocean. Listening 3. We usually get hurricanes in my country in the 1. False spring and in the fall. There may be five or six 2. False each season.

    4 3. False Vocabulary Preview Discussion ( answers will vary). 1. d 2. b 3. c 4. e 5. a 6. f 1. I think non-human names are better for cyclones. It’s more interesting that way. Reading Comphension 2. I have never experienced a tropical cyclone. 1. c 2. c 3. c 4. d 5. b 3. Winter is the worst season in my country, and summer is the best season. Idiomatic Expssions 1. make up Grammar 2. keeps up with Tropical cyclones are called typhoons in Asia 3. keep an eye out for and hurricanes in North and South America. The World Meteorological Organization decides Summary what names will be used. (Possible answers ). Vocabulary and Idiom Review 3 Reading Challenge 1 2nd Answer Key 1. c 2. a 3. d 4. a 5. c 3. produces 4. shut down 6. c 7. a 8. b 9. a 10. b 5. butterflies Listening 1. c 2. b 3. d Unit 4 Discussion ( answers will vary). How Did Those Get in There? 1. The last time I was nervous was during a piano performance for a contest. My body Pre- Reading ( answers will vary) reacted to my nervousness by making me go to 1.

    5 When I have to speak in front of my class, I the bathroom a lot before my performance. get very nervous. 2. To reduce stress, I read comic books or listen 2. My legs are affected by this feeling. They to music. become very weak and shaky. 3. Any situation where I have to do something or 3. Related to this feeling, I think of rabbits say something in front of a lot of people gives because they always seem nervous to me. me butterflies in my stomach. Vocabulary Preview Grammar 1. f 2. a 3. b 4. e 5. d 6. c Cortisol speeds up the way the stomach works, which makes these people feel sick. Reading Comphension Stepping out onto the stage will also help those 1. c 2. c 3. b 4. c 5. a butterflies fly away. Idiomatic Expssions Vocabulary and Idiom Review 1. get rid of 1. d 2. c 3. a 4. a 5. b 2. play a role in 6. c 7. b 8. b 9. c 10. a 3. shut down Summary 1. respond 2. normal 4 Reading Challenge 1 2nd Answer Key Summary 1. position 2. wake up 3. still 4. antennae 5. respond to 6. loud Listening 1.

    6 An interesting thing about the New Zealand weta is that it freezes every night. Unit 5 2. The man learned that the New Zealand weta A Bug’s Sleep is related to crickets. 3. The man found out about the New Zealand Pre- Reading ( answers will vary) weta in his biology class. 1. I don’t think insects sleep. They don’t have a big enough brain to need sleep. Discussion ( answers will vary). 2. Maybe an insect is very still and quiet if it 1. I think we need sleep to rest our brains and sleeps. bodies. 3. I usually need 7-8 hours of sleep. If I don’t get 2. One experiment could be to measure enough sleep, I get angry very easily. changes in the brain activity of insects. If their brain activity changes when they are still, maybe Vocabulary Preview they are sleeping. 1. a 2. c 3. d 4. e 5. f 6. b 3. I know that insects have no bones or lungs. Reading Comphension Grammar 1. c 2. d 3. c 4. c 5. a Additionally, they don’t wake up easily when hearing noises or seeing light. Idiomatic Expssions However, they start to move around when louder 1.

    7 Come out of noised are made. 2. moves around 3. For example Vocabulary and Idiom Review 1. c 2. a 3. b 4. d 5. c 5 Reading Challenge 1 2nd Answer Key 6. b 7. b 8. b 9. a 10. b Summary (Possible answers ). 1. Tiger won the World Golf Championships before he turned 25, setting the record as the youngest player to ever win all four championships. 2. Tiger wants to help others who can’t play golf because he was helped by so many people as a child. Unit 6 3. Tiger created the Tiger Woods Foundation so Tiger’s Tale that golf would be open to everyone. Pre- Reading ( answers will vary) Listening 1. Jack Nicklaus is a famous golfer. 1. False 2. The special thing about Tiger Woods is that 2. False he is very young, but successful. 3. False 3. A role model is someone who I want to act like. Discussion ( answers will vary). 1. I don’t like to play golf. I think it is a little Vocabulary Preview boring. 1. a 2. b 3. e 4. c 5. f 6. d 2. I enjoy playing badminton or basketball.

    8 3. If I had lots of money, I would give some to Reading Comphension my family, give some to charity, and put the rest 1. b 2. c 3. a 4. c 5. c in the bank. Idiomatic Expssions Grammar 1. lend, a hand Tiger Woods started playing golf professionally 2. holds the record for in 1996. 3. looks up to Because many people helped Tiger as a child, he wants to lend a hand to others now. 6 Reading Challenge 1 2nd Answer Key 1. on a daily basis Vocabulary and Idiom Review 2. agree with 1. c 2. d 3. b 4. a 5. c 3. set up 6. d 7. d 8. b 9. b 10. a Summary 1. set up 2. reports 3. balanced 4. responsibility 5. agrees with Listening Unit 7 1. b 2. c 3. d Not the Normal News Discussion ( answers will vary). Pre- Reading ( answers will vary) 1. I usually read news reports online. 1. One thing in the news over the past few days 2. My favorite news magazine is News Today was the death of a famous singer in my country. because its articles are easy to read. 2. The information in this article was sad and a 3.

    9 I know about a television program that only little scary because the singer died from a reports entertaining stories, mostly about the medical accident. lives of movie stars. 3. One funny story that I heard recently was about some research related to pets and how Grammar pets can control their owners. Newspapers always seem to report about the bad things happening in society. Vocabulary Preview HappyNews gets fan mail from its readers on a 1. f 2. a 3. c 4. d 5. e 6. b daily basis. Reading Comphension Vocabulary and Idiom Review 1. b 2. c 3. a 4. d 5. a 1. a 2. b 3. d 4. b 5. a 6. c 7. c 8. c 9. b 10. b Idiomatic Expssions 7 Reading Challenge 1 2nd Answer Key Summary 1. finishes 2. start up 3. perfect 4. machine 5. give up 6. successfully Listening 1. The speaker says that the older brother flew in the Wright Flyer. 2. The distance that the Wright Flyer went was 51 meters. Unit 8 3. That is about the distance from the front of the The Wright Way to Fly plane to the back. Pre- Reading ( answers will vary) Discussion ( answers will vary).

    10 1. I think that the Wright brothers made the first 1. Thomas Edison is also a famous inventor. airplane. They are famous because they flew. 2. My father enjoys making things. He likes to 2. The Wright brothers were from the US. make furniture. 3. I think they lived about 100 years ago. 3. I last flew in an airplane last summer. I visited my family in New Zealand. Vocabulary Preview 1. f 2. b 3. c 4. d 5. e 6. a Grammar Instead of sitting in class and Reading , they Reading Comphension wanted to work and make things, like machines. 1. c 2. d 3. c 4. d 5. b Then the brothers decided to make their glider into a flying machine. Idiomatic Expssions 1. give up Vocabulary and Idiom Review 2. break down 1. b 2. a 3. c 4. a 5. a 3. start up 6. a 7. c 8. c 9. a 10. c 8 Reading Challenge 1 2nd Answer Key 1. got around 2. posing as 3. in the hands of Summary (Possible answers ). 1. Mitnick, who was sent to prison, decided to use his skills to set up a computer security firm. 2. Mitnick believes the biggest danger to security these days is the people using the programs.

    --- Bài cũ hơn ---

  • Hướng Dẫn Thi Olympic Học Sinh Sinh Viên Toàn Quốc Lần Thứ Iii
  • Hỏi Đáp Về Adobe Photoshop : 45 Câu Hỏi Thường Gặp !
  • Đáp Án Câu Hỏi Tập Huấn Modul 2 Môn Toán
  • Đáp Án Trong Tiếng Tiếng Anh
  • Đáp Án (答案) – Luân Tang (倫桑)
  • Đáp Án Đề Thi N5

    --- Bài mới hơn ---

  • Full Bộ Đề N3 Cực Sát Với Thi Thật (Có File Nghe)
  • Đề Thi Jlpt N3 (Phần Từ Vựng – Kanji)
  • Mẹo Đạt Điểm Tuyệt Đối Bài Thi Jlpt N3
  • Đáp Án Jlpt Tháng 12/2019 Trình Độ N1, N2, N3, N4, N5
  • Lịch Thi Jtest 2022 Tại Việt Nam Chính Xác Nhất
  • Nhận ngay tổng hợp ĐỀ THI + VIDEO CHỮA ĐỀ JLPT 2022 ngay TẠI ĐÂY!

    I. CÁCH TÍNH ĐIỂM THI JLPT TỪ N5-N1 Tháng 7/2021

    1. Đáp án đề thi N3 JLPT tháng 7/2021

    Nhận ngay tổng hợp ĐỀ THI + VIDEO CHỮA ĐỀ JLPT 2022 ngay TẠI ĐÂY!

    Mondai 1

    12345

    4

    2

    2

    4

    1

    678

    3

    1

    3

    Mondai 2

    91011121314

    3

    2

    3

    1

    4

    2

    15161718192021

    3

    4

    3

    2

    4

    2

    3

    22232425

    1

    2

    4

    1

    2627282930

    3

    2

    4

    1

    4

    3132333435

    2

    1

    4

    1

    3

    123456734421318910111213431322

    14151617182 413 1

    192021223124

    Mondai 4

    232425263312

    Mondai 5

    272829303132342411

    Mondai 6

    333435364412

    Mondai 7

    373831

    Mondai 1

    123456441213

    Mondai 2

    123456322413

    Mondai 3

    123441

    Mondai 4

    12343113

    Mondai 5

    123452312167893113

    NHẬN NGAY RẤT RẤT NHIỀU ƯU ĐÃI KHOÁ HỌC TẠI VÒNG QUAY MAY MẮN: http://uudai30.riki.edu.vn/

    2. Đáp án đề thi N2 JLPT tháng 7/2021

    Nhận ngay tổng hợp ĐỀ THI + VIDEO CHỮA ĐỀ JLPT 2022 ngay TẠI ĐÂY!

    Mondai 1

    12345

    4

    3

    1

    2

    4

    Mondai 2

    678910

    1

    1

    2

    2

    4

    Mondai 3

    111213

    3

    3

    1

    Mondai 4

    14151617181920

    4

    3

    2

    4

    1

    2

    1

    Mondai 5

    2122232425

    1

    2

    4

    3

    4

    Mondai 6

    2627282930

    3

    4

    2

    1

    3

    Mondai 7

    313233343536

    1

    3

    2

    2

    4

    1

    373839404142

    2

    1

    3

    4

    4

    3

    Mondai 8

    4344454647

    1

    3

    4

    2

    4

    48495051

    1

    3

    1

    2

    Mondai 10

    5253545556

    2

    3

    1

    2

    1

    Mondai 11

    575859606132

    4

    12626364652

    4

    3

    1

    Mondai 12

    6667

    4

    3

    Mondai 13

    686970

    3

    1

    3

    Mondai 14

    7172

    2

    3

    Mondai 1

    12345

    2

    4

    2

    3

    3

    Mondai 2

    123456

    4

    3

    2

    1

    1

    1

    Mondai 3

    12345

    2

    4

    3

    1

    3

    Mondai 4

    123456

    1

    2

    2

    2

    3

    3

    7891011

    3

    2

    1

    1

    3

    Mondai 5

    12

    1

    a-2 b-3

    3. Đáp án đề thi N1 JLPT tháng 7/2021

    Nhận ngay tổng hợp ĐỀ THI + VIDEO CHỮA ĐỀ JLPT 2022 ngay TẠI ĐÂY!

    Mondai 1

    123456

    2

    4

    2

    3

    3

    1

    Mondai 2

    78910111213

    3

    2

    4

    4

    1

    2

    1

    Mondai 3

    141516171819

    1

    4

    3

    2

    2

    2

    Mondai 4

    202122232425

    2

    1

    3

    4

    3

    4

    Mondai 5

    2627282930

    2

    1

    1

    4

    3

    3132333435

    1

    4

    3

    2

    2

    Mondai 6

    3637383940

    4

    1

    1

    3

    2

    Mondai 7

    41424344

    2

    1

    3

    4

    Mondai 8

    45464748

    2

    4

    3

    2

    Mondai 9

    4950515253

    1

    3

    4

    1

    4

    54555657

    1

    4

    3

    1

    Mondai 10

    58596061

    3

    1

    4

    3

    Mondai 11

    6263

    3

    4

    Mondai 12

    64656667

    2

    4

    4

    1

    Mondai 13

    6869

    2

    2

    Mondai 1

    123456

    3

    1

    3

    2

    4

    3

    Mondai 2

    1234567

    4

    3

    3

    2

    2

    2

    1

    Mondai 3

    123456

    1

    4

    3

    2

    3

    1

    Mondai 4

    1234567

    3

    1

    3

    1

    3

    2

    2

    8910111213

    Mondai 5

    12

    3

    a-2 b-4

    4. Đáp án đề thi N5 JLPT tháng 7/2021

    Đáp án N5 Từ vựng

    – đang cập nhật

    問題1123456789101112 問題21314151617181920         問題321222324252627282930     問題43132333435        

    Đáp án N5 Ngữ Pháp

    – đang cập nhật

    問題112345678910111213141516 問題21718192021                       問題32223242526            

    Đáp án N5 Đọc Hiểu

    – đang cập nhật

    問題4272829 問題53031   問題632   

    Đáp án N5 Nghe Hiểu

    – đang cập nhật

    問題11234567 問題2123456   問題312345     問題41- 2-3-4-5-6- 

     

    5. Đáp án đề thi N4 JLPT tháng 7/2021

    Nhận ngay tổng hợp ĐỀ THI + VIDEO CHỮA ĐỀ JLPT 2022 ngay TẠI ĐÂY!

    Đáp án N4 Từ Vựng

    – đang cập nhật

    問題1123456789   問題2101112131415         問題316171819202122232425 問題42627282930           問題53132333435      

    Đáp án N4 Ngữ Pháp

    – đang cập nhật

    問題1123456789101112131415 問題21617181920                     問題32122232425                     

    Đáp án N4 Đọc Hiểu

    – đang cập nhật

    問題426272829 問題5303132   問題63334    

    Đáp án N4 Nghe Hiểu

    – đang cập nhật

    問題112345678 問題21234567   問題312345       問題412345678 

    Toàn bộ thông tin cần biết về khóa học tiếng nhật online

    Toàn bộ thông tin cần biết về khóa học tiếng nhật tại HÀ NỘI & HCM

    II. HỌC TIẾNG NHẬT ONLINE VÀ OFFLINE TẠI RIKI

    Chúc mừng các bạn đã hoàn thành kỳ thi JLPT tháng 7!

    Dù cho kết quả có thế nào nhưng đi tới chặng đường này thì bạn cũng đã cố gắng hết sức mình rồi. Thế nhưng việc học vẫn chưa dừng lại ở đây đúng không các bạn, sau tấm bằng N2 thì còn có tấm bằng N1, sau tấm bằng N1 thì còn có những kỳ thi senmon còn cam go hơn nữa.

    Bắt đầu từ bây giờ cho đến tháng 12/2021, 5 tháng là quãng thời gian đầy đủ cho các bạn để vươn đến những thành tựu lớn lao hơn. Không thử sao biết sức mình đến đâu, phải không nào?

    KHOÁ HỌC TIẾNG NHẬT ONLINE   – HỌC MỌI LÚC MỌI NƠI 

    Riki Nihongo!

    --- Bài cũ hơn ---

  • Tổng Hợp Đáp Án Kèm Cách Tính Điểm Jlpt 12
  • Thời Gian, Thang Điểm, Cấu Trúc Đề Thi Jlpt Năm 2022
  • Cấu Trúc Đề Thi Jlpt Theo Chuẩn
  • Tìm Hiểu Ngay Về Cấu Trúc Đề Thi N3 Tiếng Nhật Để Không Trượt
  • Full Đề Thi Và Đáp Án Jlpt N3 Tháng 12/2018
  • ( Update 2022) Cambridge Ielts 12 Reading Test 5 Answers

    --- Bài mới hơn ---

  • Tài Liệu Luyện Thi Ielts Listening
  • Collins Listening For Ielts (Ebook & Audio) Answer Key
  • ( Update 2022) Cambridge Ielts 6 Reading Test 3 Answers
  • Ielts Answer Sheet: Yếu Tố Quyết Định Lớn Đến Điểm Số
  • Cách Điền Câu Trả Lời Cho Ielts Reading Và Listening
  • Cambridge IELTS 12 is the latest IELTS exam pparation. chúng tôi will help you to answer all questions in cambridge ielts 12 reading test 5 with detail explanations.

    Passage 1: Cork

    Questions 1-5: Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 1?

    1. The cork oak has the thickest bark of any living tree.

    Key words: thickest bark

    In paragraph 1 and paragraph 2, the author mentioned the thick bark of the cork oak tree as “a remarkable material” and “its bark grows up to 20 cm in thickness”. This information does not mean that it is “the thickest bark of any living tree”.

    In addition, in True/ False/ Not given tasks, the questions follow the order of the text, so if you are not sure about your answer, you can find the answer to question 2. It is in the second sentence of paragraph 2. Therefore, you just need to pay attention to the pvious parts. There is no statement showing any comparison between the cork oak’s bark with that of other living trees. We have no information about this statement.

    Answer: NOT GIVEN

    2. Scientists have developed a synthetic cork with the same cellular structure as natural cork.

    Key words: a synthetic cork, the same cellular structure, natural cork

    In paragraph 2, the writer mentioned the cellular structure of the bark of the coak oak “the bark of the cork oak has a particular cellular structure – with about 40 million cells per cubic centimetre – that technology has never succeeded in replicating”. The technology can refer to the scientists here. The fact that they “never succeeded in replicating” means that they have not been able to make a copy of the natural cork, with all of the same qualities. So the answer is False.

    * Develop with the same structure = replicate

    Answer: FALSE

    3. Inpidual cork oak trees must be left for 25 years between the first and second harvest.

    Key words: inpidual, 25 years, the first and second harvest

    In paragraph 4, the author mentioned the harvesting of an inpidual cork oak tree. He/she wrote “From the planting of a cork sapling to the first harvest takes 25 years, and a gap of approximately a decade must separate harvests from an inpidual tree”. Therefore, the period of 25 years is the period from the planting to the first harvest, while the gap between the first and the second harvest is about 10 years (approximately a decade).

    * Between = gap

    * The first and second harvest = separate harvests

    Answer: FALSE

    4. Cork bark should be stripped in dry atmospheric conditions.

    Key words: stripped, dry atmospheric conditions​

    We need to find information about the cork bark being stripped. Following the order of the text, we can see in the paragraph 4, the author mentioned “If the bark is stripped on a day when it’s too cold – or when the air is damp – the tree will be damaged”. Therefore, the bark should not be stripped in damp atmospheric conditions; however, in contrast, it should be stripped in dry atmospheric conditions. The answer is True.

    * The air = atmospheric conditions

    Answer: TRUE

    5. The only way to remove the bark from cork oak trees is by hand.

    Key words: only way, remove, by hand​

    In paragraph 5, the author claimed “No mechanical means of stripping cork bark has been invented, so the job is done by teams of highly skilled workers.” In this sentence, “stripping cork bark” means “remove the bark”. Since the author stated that “no mechanical means has been invented”, we can understand that they do not use any machines in removing the bark, so it has to be done by hand (the hands of highly skilled workers). The answer is True.

    Remove = strip

    By hand = done by workers, no mechanical means

    Answer: TRUE.

    Questions 6-13: Complete the notes below. Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.

    6. do not affect the chúng tôi the bottle contents

    In the last sentence of paragraph 6, “These substitutes are cheaper to manufacture and, in the case of screw caps, more convenient for the user”. “These substitutes” refer to “aluminium screw caps” and “Manufacture” refers to “produce”, while “for the user” means “to use”. So they are cheaper to produce and more convenient for the user. But thequestion requires “one word only”, so the answer for question 8 has to be “convenient”.

    • Produce = manufacture
    • To use = for the user

    Key words: suit, quality products

    We find information about quality products in this sentence: “Firstly, its(the cork bottle stopper) traditional image is more in keeping with that of the type of high quality goods with which it has long been associated”. “in keeping with” means “suit”. So the blank has to be “traditional image”, but the answer allows one word only, so it has to be “image”

    * Products = goods

    * In keeping with = suit

    Answer: image

    10. made from a … material

    Key words: made from, material

    11. easily

    In the next sentence, the write mentioned “Secondly – and very importantly – cork is a sustainable product that can be recycled without difficulty”. Recycling often is associated with the material. So the author is referring to its material here. The answer is “sustainable” and “recycled”

    * Easily = without difficulty

    Answer: 10. Sustainable – 11. Recycled

    12. cork forests aid …; Key words: cork forests, aid

    13. cork forests stop … happening; Key words: cork forests, stop​

    The last sentence mentioned the cork forests – “Moreover, cork forests are a resource which support local biopersity, and pvent desertification in the regions where they are planted. So, given the current concerns about environmental issues, the future of this ancient material once again looks promising”. “Support” means “aid” and “pvent” is equal to “stop”. So the answers have to be “biopersity” and “desertification”

    aid = support

    stop = pvent

    Answer: 12. Biopersity – 13. Desertification.

    Passage 2: Collecting as a hobby

    Questions 14-21: Complete the sentences below. Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.

    14. The writer mentions collecting chúng tôi an example of collecting in order to make money.

    Key words: collecting, make money

    In the first sentence of paragraph 2, the author mentioned “There are the people who collect because they want to make money – this could be called an instrumental reason for collecting; that is, collecting as a means to an end.” With this statement, he/she refered to one purpose of collecting, that is making money. We will look for the next sentence to find out its example – “They’ll look for, say, antiques that they can buy cheaply and expect to be able to sell at a profit.” He/she used antiques as an example of one object that is able to be collected to make money. Therefore, the answer is “antiques”.

    Because = in order to

    Answer: antiques.

    15. Collectors may get a feeling of … from buying and selling items.

    Key words: collectors, feeling, buying and selling

    In paragraph 2, there is a sentence mentioning buying and selling items, that is: “But there may well be a psychological element, too – buying cheap and selling dear can give the collector a sense of triumph”. “A sense of” means “a feeling of”. So the answer is triumph.

    * A sense of = a feeling of

    Answer: triumph

    16. Collectors’ clubs provide opportunities to share

    Key words: collectors’ clubs, share

    In the first sentence of paragraph 3, the author mentioned “a group of collectors” – “attending meetings of a group of collectors and exchanging information on items.” We can consider these groups as “collectors’ clubs”. While attending those clubs, they can exchange information on items. But the question requires one word only, so we choose the most important word – “information”.

    * A group of = a club

    * Exchange = share

    Answer: information

    17. Collectors’ clubs chúng tôi people who have similar interests.

    Key words: Collectors’ clubs, similar interests.

    This question still mentions “collectors’ clubs” as in the question above, so we still pay attention to paragraph 3. In the second sentence, we see the phrase “like – minded people”. This phrase has the same meaning as “people who have similar interests”. And those clubs bring them into “contact” with other collectors, so the answer is “contact”. “Attending meetings” in clubs is one way in which collectors come into contact socially. (Note: you can make an adjective by a combination which is Adj + N + Ed, such as Grey-haired,

    one-eyed, strong-minded and kind-hearted).

    * Bring = offer

    * People who have similar interests = like – minded people.

    Answer: contact/meetings.

    18. Collecting sometimes involves a life-long … for a special item.

    Key words: collecting, life – long, special item.​

    Since the questions in IELTS Reading often follow the text’s order, we just need to look at the following sentences and find the similar words to the question we are doing. In the last sentence of paragraph 3, we can see another purpose of collecting – it is “the desire to find something special” (= special item). But the author does not mention something like “life-long”, so we have to continue reading to find the accurate answer. Fortunately, in the next sentence, the author writes “Some may spend their whole lives in a hunt for this” (“the whole lives = life – long”). We can understand that the writer wants to say “Collectors sometimes have a life-long desire/ spend their whole lives in a hunt for a special item.” The answer can be “desire” or “hunt”.

    * Whole lives = life- long

    Answer: hunt/desire

    19. Searching for something particular may pvent people from feeling their life is completely …

    Key words: searching, pvent, their life.

    In paragraph 4, the author writes “Some may spend their whole lives in a hunt for this (=the special item referred to in paragraph 3). Psychologically, this can give a purpose to a life that otherwise feels aimless .” “This” means “spend their whole lives in a hunt for a special item”. We can understand “a hunt” = “searching for”. The author claims if they are not searching for a special item, they will feel “aimless”. Therefore, the answer is “aimless”. Then, we are told, if the collector finds that special item, they may then “feel empty”, because the search has ended.

    * A hunt for = searching for

    Answer: aimless/empty

    20. Stamp collecting may be…because it provides facts about different countries.

    Key words: stamp collecting, facts, different countries.

    This question mentions “stamp collecting” as the main subject, so we have to find part of the passage which contains information about this type of collecting – paragraph 5. In this paragraph, the author writes “If you think about collecting postage stamps another potential reason for it – or, perhaps, a result of collecting – is its educational value. Stamp collecting opens a window to other countries, and to the plants, animals, or famous people shown on their stamps.” He/ she mentions the educational value of stamp collecting as it “opens a window to other countries” with things shown on their stamps. The answer is “educational”.

    Answer: educational

    21…tends to be mostly a male hobby.

    Key words: male hobby.

    We have to find the paragraph mentioning something related to “male”. In paragraph 7, the author mentions “trainspotting” as “a popular form of collecting, particularly among boys and men” (“In the past – and nowadays, too, though to a lesser extent – a popular form of collecting, particularly among boys and men, was trainspotting.”). The answer is “trainspotting”.

    – Boys and men = male

    Answer: trainspotting

    Questions 22-26: Do the following statements agree with the information given in the reading passage?

    chúng tôi number of people buying dolls has grown over the centuries.

    Keywords: the number of, buying dolls, grown.

    We have to find every part of the text about “dolls”. The whole of paragraph 8 is about this topic. But it is about the things which interest doll collectors, but there is no information about the number of people buying dolls. Therefore, the answer is Not given. (Note: If you are not sure enough, you can try doing the next question. Since the questions are in order, if you find out the sentence for the answer of next question, then the following sentences will not have the answer for this question)

    Answer: Not given.

    23. Sixteenth century European dolls were normally made of wax and porcelain.

    Keywords: 16th century, made of, wax and porcelain.

    In the same paragraph about dolls: “Similarly, people who collect dolls may go beyond simply enlarging their collection, and develop an interest in the way that dolls are made, or the materials that are used. These have changed over the centuries from the wood that was standard in 16th century Europe, through the wax and porcelain of later centuries, to the plastics of today’s dolls.” Therefore, in 16th century, European dolls were often made of wood. And the wax and porcelain dolls were popular in later centuries, which means the 17th century and the ones after. The answer is False.

    Materials that are used = made of Answer: False.

    24. Arranging a stamp collection by the size of the stamps is less common than other methods.

    Keywords: arranging, by the size, less common.

    We have to pay attention to paragraph 9, which contains information about arranging a stamp collection. In this paragraph, the author only mentions the reason why some collectors like to arrange their collection and the types of arrangement. There is no reference to what kind of arrangement is more or less popular. Therefore, the answer is Not Given.

    Answer: Not given.

    25. Someone who collects unusual objects may want others to think he or she is also unusual.

    Keywords: unusual objects, think.

    In paragraph 10, the author claims “One reason, conscious or not, for what someone chooses to collect is to show the collector’s inpidualism”, and gives an example when someone collects something unexpected (which means unsual objects), they may be conveying their belief (which means they want others to think) that they are interesting as well. The answer is True.

    Unusual = unexpected

    Answer: True.

    26. Collecting gives a feeling that other hobbies are unlikely to inspire.

    Keywords: other hobbies, inspire

    In the last paragraph, there is a sentence that is “More than most other hobbies, collecting can be totally engrossing, and can give a strong sense of personal fulfillment.” This means collecting needs all your attention and makes you completely satisfied,while most other hobbies could not do the same (more than most other hobbies). The answer is True.

    • Give a sense = give a feeling
    • Inspire = fulfil

    Passage 3: What’s the purpose of gaining knowledge?

    Questions 27-32: Reading Passage 3 has six sections, A-F. Choose the correct heading for each section from the list of headings below.

    27. Section A

    In section A, the author mentions the idea of the founding of a special institution, its possible majors and possible titles for a wide variety of courses. Therefore, we should pay attention to headings related to those contents – they are ii, vi and vii (headings about the title, there is no heading about the other contents). In section A, the author writes “But what would the founders of these two institutions have thought of a course called Arson for Profit’?”. The author adds: “I kid you not…” to explain that this course title is not a joke. We might not expect this course to exist, but it does exist. This is only one unexpected title, so it cannot be “vii” (different names) and the author does not mention anything related to its meanings, so it cannot be ii (with two meanings). The answer is vi.

    Answer: vi

    28. Section B

    Section B is about targeting students of the course because of the opening: “the course is intended for prospective arson investigators”. Then the author asks a question: “But wouldn’t this also be the perfect course for prospective arsonists to sign up for?” in order to point out the possibility of attracting the wrong kind of student. The course might attract students interested in starting fires, not fighting fires. Therefore, the answer is viii.

    Answer: viii.

    29. Section C

    Section C tells us about the author and his story about the title of the course. There are 2 remaining headings that could be related to a title – ii and vii. Since, in this section, the author only mentions one confusing title that could be understood by his students in two different ways, because of the the two meanings of ‘principles’, therefore the answer has to be “a course title with two meanings”. The answer is ii.

    Answer: ii

    30. Section D

    Section D is a very short paragraph. You can look at all the headings and cross out the ones you know are wrong for sure. For example, in section D the author does not mention any course or commitment, so the heading cannot be i – “Courses that require a high level of commitment”. Do the same with other headings, you can find out that only heading iv – “Applying a theory in an unexpected context” still remains. The theory referred to is the idea of the philospher Kant that any body of knowledge is principled. The author writes that this sounds “downright crazy in the light of the evidence”, which has the same meaning as “an unexpected context” when applied to an unethical practice like marketing. The answer is iv.

    Answer: iv.

    31. Section E

    èIn this section, the author mentions two terms in marketing, means and end, in conclusion, he supposes that “A field of knowledge or a professional endeavor is defined by both the means and the end; hence both deserve scrutiny”, which means that both terms are equally important. Therefore, the answer is “the equal importance of two key issues” (iii) “how to achieve X and what X is”.

    Answer: iii

    32. Section F

    In this section, the author gives the example of a doctor and a murderer. Both may learn the same body of knowledge, but they apply that knowledge for different purposes/ends. We give different names: we say that the doctor is practicing medicine and we say that the other is practicing murder. The author does not mention anything related to “a high level of commitment” (heading i) and “financial benefits” (heading v). Therefore, the most accurate heading for this section is “Different names for different outcomes” (vii). The doctor and the murderer use “identical knowledge to achieve their pergent ends”.

    Different = pergent

    Outcomes = ends

    Answer: vii.

    Question 33-36:Complete the summary below.Choose NO MORE THAN TWO WORDS from the passage for each answer.

    33. will become ….

    The first sentence of the second section states: “Naturally, the course is intended for prospective arson investigators”. We can see expectation = prospective, which means they are studying to be arson investigators in the future (arson as an adjective = specialising in arson – who specialize in arson). The answer is investigators.

    Expectation = prospective

    Answer: investigators.

    35. leading to successful … in the courts.

    * Effective = successful

    Answer: prosecution.

    Question 37 – 40: Do the following statements agree with the views of the writer in Reading Passage 3?

    37. It is difficult to attract students onto courses that do not focus on a career.

    If this statement is true, you have to find a sentence in the text expssing the same idea. If this statement is false, you have to point out what is wrong with it and find a sentence in the passage given to correct it. However, we cannot find any reference like that. In the passage, there is no sentence telling us about difficulties in attracting students onto such courses. Therefore, the answer is Not given.

    Answer: Not given.

    38. The ‘Arson for Profit’ course would be useful for people intending to set fire to buildings.

    Hence, “use the very same knowledge” means they can use what they have learned from this course (= this course would be useful for them). And “destructive, dangerous, reckless activity” can include “set fire to buildings.” Therefore, the answer is Yes.àIn section F, the author once again mentions the “Arson for Profit” course and writes: “As we have seen, someone could use the very same knowledge of means to achieve a much less noble end, such as personal profit via destructive, dangerous, reckless activity”. So

    Answer: Yes.

    39. Fire science courses are too academic to help people to be good at the job of firefighting.

    In section B, the author relates the knowledge learned on the course to its usefulness for students who want to become firefighters. They will be qualified to do the job in a professional and expert way: “programs in fire science: they are highly welcome as part of the increasing professionalization of this and many other occupations”. The courses will help students. To be good at the job of = professionalization Therefore, the answer is No.

    Answer: No.

    40. The writer’s fire science students provided a detailed definition of the purpose of their studies.

    In section F, the author asks the students about purpose of the course, “When I ask fire science students to articulate the end, or purpose, of their field, they eventually generalize to something like, ‘The safety and welfare of society,’ which seems right.” They only “generalize”, which means “to make a general statement or form a general opinion”. Their opinion is only general, not detailed or particularly clear. Therefore, the answer is No. Provide a detailed definition of = to articulate

    Cambridge IELTS 12 Academic Student’s Book with Answers with Audio Cambridge IELTS 12 General Training Student’s Book with Answers with Audio

    --- Bài cũ hơn ---

  • Ielts Reading: Cambridge 12 Test 5 Passage 1
  • Cam 12, Reading, Test 5, Pas 1
  • Review Chi Tiết Sách Basic Ielts Reading Pdf Miễn Phí
  • Ielts Reading Recent Actual Tests Vol 1
  • Ielts Writing: 4 Sách Cực Hay Để Nâng Điểm
  • 10 Đề Thi Tiếng Việt Lớp 5 (Có Đáp Án)

    --- Bài mới hơn ---

  • Đề Thi Chọn Học Sinh Giỏi Lớp 5 Cấp Huyện Môn Thi: Tiếng Việt
  • Đề Thi Hsg Tiếng Việt Lớp 5
  • Quyển 5B: Phần Trạng Nguyên Tiếng Việt
  • Ma Trận Đề Thi Học Kỳ I Môn: Tin Học Lớp: 6
  • Đề Thi Chất Lượng Học Kì Ii
  • tiếng việt 5- Đề 1

    Câu 1: a. Xếp các từ sau thành hai nhóm : Từ ghép và từ láy

    Châm chọc, chậm chạp, mê mẩn, mong ngóng, nhỏ nhẹ, mong mỏi, tươi tốt, phương hướng, vương vấn, tươi tắn.

    b.Cho các từ sau: mải miết, xa xôi, xa lạ, phẳng lặng, phẳng phiu, mong ngóng, mong mỏi, mơ màng, mơ mộng.

    -Xếp các từ trên thành hai nhóm: Từ ghép và từ láy. Cho biết tên gọi của kiểu từ ghép và kiểu từ láy ở mỗi nhóm trên.

    c.Tạo 2 từ ghép có nghĩa phân loại, 2 từ ghép có nghĩa tổng hợp, 1 từ láy từ mỗi tiếng sau: nhỏ, sáng, lạnh.

    Câu 2: Phân biệt từ ghép, từ láy trong các từ sau:

    Bình minh, linh tính, cần mẫn, tham lam, bao biện, bảo bối, căn cơ, hoan hỉ, hào hoa, hào hứng, ban bố, tươi tốt, đi đứng, buôn bán, mặt mũi, hốt hoảng, nhỏ nhẹ, bạn bè, cây cối, máy móc, tuổi tác, đất đai, chùa chiền, gậy gộc, mùa màng, chim chóc, thịt gà, óc ách, inh ỏi, êm ái, ốm o, ấp áp, ấm ức, o ép, im ắng, ế ẩm.

    Câu 3: “Chú chuồn nước tung cánh bay vọt lên. Cái bóng chú nhỏ xíu lướt nhanh trên mặt hồ. Mặt hồ trải rộng mênh mông và lặng sóng.”

    Tìm danh từ, động từ, tính từ trong các câu trên.

    Câu 5: Xác định danh từ, động từ, tính từ trong hai câu thơ của Bác Hồ:

    “Cảnh rừng Việt Bắc thật là hay

    Vượn hót chim kêu suốt cả ngày.”

    Câu 6: Xác định từ loại của các từ niềm vui, nỗi buồn, cái đẹp, sự đau khổ.

    Đáp án-Đề 1

    Câu 1: a. Xếp các từ sau thành hai nhóm : Từ ghép và từ láy

    Châm chọc, chậm chạp, mê mẩn, mong ngóng, nhỏ nhẹ, mong mỏi, tươi tốt, phương hướng, vương vấn, tươi tắn. (Trả lời: Từ láy: chậm chạp, mê mẩn, mong mỏi, tươi tắn, vương vấn.

    Từ ghép: châm chọc, mong ngóng, nhỏ nhẹ, tươi tốt, phương hướng.

    b.Cho các từ sau: mải miết, xa xôi, xa lạ, phẳng lặng, phẳng phiu, mong ngóng, mong mỏi, mơ màng, mơ mộng.

    -Xếp các từ trên thành hai nhóm: Từ ghép và từ láy. Cho biết tên gọi của kiểu từ ghép và kiểu từ láy ở mỗi nhóm trên. (Trả lời -Từ ghép : xa l

    --- Bài cũ hơn ---

  • Bộ Đề Thi Học Kì 1 Tiếng Việt Lớp 5 Năm 2022
  • Bản Mềm: Bài Tập Tiếng Việt Nâng Cao Lớp 5 (35 Tuần)
  • Đề Thi Giữa Học Kì Ii Môn Tiếng Việt Lớp 5
  • Đề Thi Cuối Học Kỳ I Môn: Tiếng Việt Lớp 5
  • Đề Thi Tiếng Việt Giữa Kì I
  • Đáp Án Chi Tiết Bộ Đề Ets 2022 Rc (Test 5

    --- Bài mới hơn ---

  • Đáp Án Cuộc Thi Giao Thông Học Đường 2022
  • Brain Out Cấp 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 Đáp Án
  • Đáp Án Mô Đun 3 Môn Hóa Học Thpt
  • Đáp Án Chuyên Ngữ Văn Thành Phố Hồ Chí Minh 2022
  • Đáp Án Gợi Ý Môn Lịch Sử Kỳ Thi Tốt Nghiệp Thpt 2022 Đầy Đủ Và Nhanh Nhất
  • 101

    A

    Nhân viên giám sát yêu cầu chúng

    tôi rửa bát trước khi rời khỏi bếp

    102

    B

    Nếu khách hàng mất chứng nhận

    bảo hành gốc của họ, họ có thể tải

    bản mới từ trên website.

    104

    C

    Cần sử dụng động từ ở dạng quá khứ dựa vào các yếu tố khác trong câu

     C: knew

    Không nhân viên nào biết

    Mr.Annan đã lên kế hoạch nghỉ

    hưu vào cuối năm

    105

    B

    Cần sử dụng tính từ sở hữu trước danh từ “chance”

    107

    B

    Keeping the deal, quyển mới nhất

    của Jan Butler về phương pháp

    quản trị, là quyển sách thành công

    nhất về mặt thương mại cho đến

    bây giờ

    108

    B

    Cần một danh từ chỉ người, dựa vào

    nghĩa của từ để chọn đáp án đúng:

    A. Accessory: phụ kiện

    B. Associate: cộng tác viên

    C. Faculty: ngành, bộ phận

    D. Formula: công thức

    Đưa tấm bưu thiếp này cho một

    cộng tác viên bán hàng của chúng

    tôi ở bất cứ cửa hàng nào để nhận

    được thẻ quà tặng 5 bảng

    109

    A

    Trung tâm thương mại Lakeside đã

    trải qua nhiều sự cải tiến trong thập

    kỷ vừa rồi.

    110

    B

    Có một cuộc họp bắt buộc ngày hôm nay cho tất cả mọi người lien

    quan đến việc quản lý hoặc tuyển

    dụng tình nguyện viên

    111

    B

    Hệ thống bus Smeeville sẽ chỉ chấp

    nhận thẻ Rove Fare từ ngày 1 tháng

    5

    112

    A

    Cần một trạng từ với nghĩa phù hợp: có thể hiểu được

     A

    Chuyển địa điểm vì công việc có

    thể hiểu được là một quyết định

    khó khăn, nhưng nó cũng đáng làm.

    113

    D

    Cần động từ ở dạng quá khứ (last week).

    114

    D

    Cần một trạng từ để bổ sung thông tin cho động từ “increased”

    115

    B

    Máy xay Rinka 2000 đã không

    nhận được một lời phàn nàn nào

    trên trang diễn đàn New Products

    116

    C

    117

    B

    Deangelo’s Delights quá phổ biến

    nên người chủ mở thêm hai hiệu

    bánh nữa

    119

    C

    Cần một danh từ làm tân ngữ đứng sau động từ “increasing”

    Giám đốc của Wingstom Foods

    khen Ms. Weiss vì đã tăng của bộ phận làm bánh

    120

    C

    Cần sử dụng đại từ phản thân để nhấn mạnh theo nghĩa của câu

    Greg Owens, người sáng lập công

    ty đa quốc gia Hermes Taxi

    Service, từng chính là người lái taxi.

    121

    D

    Starlight Theaters tự hào giới thiệu

    doanh thu kỷ lục cho quý 3, vượt xa

    những kỳ vọng.

    122

    A

    Nhân viên có thể tham dự một

    trong những buổi hội thảo, cái nào

    có vẻ hấp dẫn nhất

    123

    A

    kỹ năng thương thảo tốt, Marie

    Russel được làm đại diện bán hàng

    hàng đầu của công ty Sanwa

    124

    A

    Một hộp gợi ý được khóa sẽ cho

    phép nhân viên gửi phản hồi đến

    ban quản lý một cách ẩn danh.

    125

    D

    Dựa vào nghĩa của từ để chọn đáp án đúng

    A. Đầu tư

    B. Cạnh tranh

    C. Tham gia

    D. Quảng bá

    Một chiến lược mới đang được phát

    triển để quảng bá sản phẩm của

    chúng ta quyết liệt hơn ở nước

    ngoài.

    126

    D

    Cần V-ing bắt đầu mệnh đề phụ nói về

    hành động chủ động của chủ ngữ (“Thị trưởng Owen)

    127

    B

    Dựa vào nghĩa của từ để chọn đáp án

    đúng, cần chọn một trạng từ mang nghĩa

    tiêu cực

    A. To lớn

    B. Không may

    C. Tình cờ

    D. Khổng lồ

    Thật không may, sửa chữa đường

    ống nước của tòa nhà Moffett sẽ

    tốn kém

    128

    A

    Bài phát biểu của CEO sẽ được thu

    âm toàn bộ và sẽ được cung cấp

    cho nhân viên nào không thể tham

    gia buổi họp.

    129

    D

    Đường ở phía đông nam của núi

    thường được đóng đột xuất vì bão

    thường xảy ra mà không có cảnh

    báo.

    130

    A

    --- Bài cũ hơn ---

  • Hướng Dẫn Giải Đề Ets 2022 Listening Part 3 Test 2
  • Mô Đun 2 Môn Âm Nhạc (Thcs)
  • Mô Đun 02 Môn Giáo Dục Thể Chất Tiểu Học
  • Bài Kiểm Tra Cuối Khóa Module 2 Môn Tiếng Việt
  • Giải Bài Tập Vbt Sinh Học Lớp 9 Bài 54: Ô Nhiễm Môi Trường
  • Đáp Án Thi Trắc Nghiệm Chung Tay Vì An Toàn Giao Thông Tuần 5

    --- Bài mới hơn ---

  • Phát Động Hội Thi “học Sinh Thành Phố Với Pháp Luật” Lần 6 Chủ Đề “…
  • 20 Câu Đáp Án Trắc Nghiệm Tập Huấn Mô Đun 2 Môn Tiếng Việt
  • Mô Đun 2 Môn Tin Học Thpt
  • Đáp Án Tuần 3 Cuộc Thi Tìm Hiểu 90 Năm Ngày Truyền Thống Ngành Tuyên Giáo Của Đảngcâu Hỏi Tuần 1 Cuộc Thi Tìm Hiểu 90 Năm Ngày Truyền Thống Ngành Tuyên Giáo Của Đảng
  • Đáp Án Cuộc Thi Thanh Niên Việt Nam 2022 Tuần 3
  • 1. Đáp án cuộc thi an toàn giao thông tuần 5

    Nghị quyết số 12/NQ-CP ngày 19/02/2019 của Chính phủ về tăng cường bảo đảm trật tự an toàn giao thông và chống ùn tắc giao thông giai đoạn 2022 – 2022 đề ra mục tiêu giảm số thương vong do tai nạn giao thông mỗi năm ở mức nào?

    A. Từ 3% đến 5%

    B. Từ 5% đến 10%✅

    C. Từ 10% đến 15%

    D. Từ 10% đến 20%

    2. Theo Nghị định số 100/2019/NĐ-CP ngày 30/12/2019 của Chính phủ quy định xử phạt vi phạm hành chính trong lĩnh vực giao thông đường bộ và đường sắt, người điều khiển xe đạp, xe đạp máy (kể cả xe đạp điện), người điều khiển xe thô sơ khác vi phạm về nồng độ cồn bị phạt tiền ở mức nào là cao nhất?

    A. Từ 80.000 đồng đến 100.000 đồng

    B. Từ 100.000 đồng đến 200.000 đồng

    C. Từ 200.000 đồng đến 300.000 đồng

    D. Từ 400.000 đồng đến 600.000 đồng✅

    3. Hành vi lắp đặt, sử dụng còi, đèn không đúng thiết kế của nhà sản xuất đối với từng loại xe cơ giới có được phép hay không?

    A. Được phép

    B. Không được phép✅

    C. Được phép tùy từng trường hợp

    4. Khi sử dụng giấy phép lái xe đã khai báo mất để điều khiển phương tiện cơ giới đường bộ, ngoài việc bị thu hồi giấy phép lái xe, chịu trách nhiệm trước pháp luật, người lái xe không được cấp giấy phép lái xe trong thời gian bao nhiêu năm ?

    A. 02 năm✅

    B. 03 năm

    C. 05 năm

    D. 04 năm

    5. Biển nào chỉ dẫn cho người tham gia giao thông biết vị trí và khoảng cách có làn đường cứu nạn hay làn thoát xe khẩn cấp?

    A. Biển 1

    B. Biển 2✅

    C. Cả hai biển

    6. Biển nào sau đây cảnh báo nguy hiểm đoạn đường thường xảy ra tai nạn?

    A. Biển 1

    B. Biển 2✅

    C. Biển 3

    7. Xe nào đỗ vi phạm quy tắc giao thông?

    A. Chỉ mô tô

    B. Chỉ xe tải

    C. Cả ba xe✅

    D. Chỉ mô tô và xe tải

    8. Tại đường ngang, cầu chung đường bộ và đường sắt, quyền ưu tiên thuộc về phương tiện giao thông nào?

    A. Xe chữa cháy đi làm nhiệm vụ

    B. Phương tiện giao thông vận tải đường sắt✅

    C. Xe cứu thương đang thực hiện nhiệm vụ cấp cứu

    D. Xe công an đi làm nhiệm vụ khẩn cấp

    9. Theo Nghị định số 162/2018/NĐ-CP ngày 30/11/2018 của Chính phủ quy định về xử phạt vi phạm hành chính trong lĩnh vực hàng không dân dụng, đối với hành vi vi phạm là mở cửa của tàu bay khi không được phép sẽ áp dụng mức phạt tiền như thế nào đối với cá nhân?

    A. Từ 500.000 đồng đến 1.000.000 đồng

    B. Từ 1.000.000 đồng đến 5.000.000 đồng

    C. Từ 5.000.000 đồng đến 10.000.000 đồng

    A. Cô gái mở đường (Tác giả: Xuân Giao)

    B. Đường tàu mùa xuân (Tác giả: Phạm Minh Tuấn)

    C. Tàu anh qua núi (Tác giả: Phan Lạc Hoa)✅

    D. Đường tôi đi dài theo đất nước (Tác giả: Vũ Trọng Hối)

    --- Bài cũ hơn ---

  • Đáp Án Gợi Ý Môn Vật Lý Tốt Nghiệp Thpt Năm 2022 Mã Đề 214
  • Đáp Án Gợi Ý Mã Đề 205 Môn Vật Lý Thi Tốt Nghiệp Thpt 2022
  • 1️⃣【Đáp Án Môn Sinh Học Thpt Quốc Gia Đầy Đủ 24 Mã Đề 】™ Excel
  • Đáp Án Gợi Ý Mã Đề 205 Môn Sinh Học Kỳ Thi Tốt Nghiệp Thpt 2022
  • Đáp Án Game Qua Sông Iq Câu 16, Đưa 4 Cặp Vợ Chồng Qua Sông
  • Tổng Hợp Đề Thi Jlpt N5 Kèm File Nghe Và Đáp Án

    --- Bài mới hơn ---

  • Tuyển Tập 30 Đề Thi Học Kì 1 Môn Toán Lớp 1 Hay Chọn Lọc
  • Đề Thi Nói Môn Tiếng Anh Lớp 7 Năm Học 2022
  • Cách Tạo Đề Kiểm Tra Trực Tuyến Đơn Giản
  • Những Thay Đổi Trong Bài Thi Pet Và Đề Thi Mẫu Mới Pet Bản 2022
  • Phương Pháp Nghiên Cứu Khoa Học
  • 1. Kỳ thi JLPT là gì?

    JLPT là viết tắt của Japanese Language Proficiency Test (にほんごのうりょくしけ): kỳ thi năng lực tiếng Nhật dành cho người nước ngoài học tiếng Nhật. Kỳ thi này được tổ chức bởi Hiệp hội Hỗ trợ và Giao lưu Giáo dục Nhật Bản phối hợp cũng Quỹ hỗ trợ quốc gia Nhật Bản. JLPT được tổ chức mỗi năm 2 lần vào tuần đầu tiên của tháng 7 và tháng 12 tại hơn 65 quốc gia, trong đó có Việt Nam. Hiện tại, trình độ của ứng viên tham gia kỳ thi này được đánh giá qua 5 cấp độ từ N5 đến N1.

    2. Thời gian thi và điểm đỗ

    Tùy vào từng trình độ bài thi từ N5 đến N1 mà thời gian và điểm đỗ của bài thi JLPT có sự khác nhau, cụ thể:

    3. Cấu trúc đề thi JLPT N5:

    4. Giới hạn ôn tập JLPT N5

    Để có thể làm bài thi JLPT N5, bạn cần trang bị cho mình các kiến thức về Từ vựng, Kanji và Ngữ pháp như sau:

    Phần từ vựng: số lượng khoảng 800 từ. Sau khi hoàn thành 25 bài Minna no Nihongo, bạn đã được học đến 1000 từ, trừ đi một số từ bạn có thể quên trong quá trình học thì bạn vẫn có đủ kiến thức để hoàn thành bài thi JLPT N5.

    Phần Kanji: số lượng khoảng 80 ~ 100 chữ – tương đương với tổng số chữ Kanji học sinh lớp 1 bên Nhật sẽ học.

    Với 10 bài đầu trong cuốn Basic Kanji bạn có thể học được tầm 100 chữ Kanji rồi đấy!

    Phần ngữ pháp: Để có thể làm bài JLPT N5, các bạn chỉ cần nắm vững những cấu trú ngữ pháp có trong 25 bài Minna no Nihongo.

    5. Tổng hợp bộ đề thi N5

    Mọi thông tin vui lòng liên hệ:

    Jellyfish Education Vietnam – Hotline: 0967.289.362

    ➤ Hà Nội: Tầng 13, Tòa nhà CMC, số 11 Duy Tân, Cầu Giấy, Hà Nội

    Điện thoại: 0243.7957.382 Hotline: 0967.289.362

    ➤ Hải Phòng: Tầng 3, tòa nhà Sholega, 275 Lạch Tray, TP. Hải Phòng

    Điện thoại: 0225.3833.113 (nhánh 14) Hotline: 098.107.4326

    ➤ Đà Nẵng: Tầng 3, Thư Dung Plaza, 87 Nguyễn Văn Linh, Hải Châu, TP. Đà Nẵng

    Điện thoại: 0236.3656.205

    ➤ Hồ Chí Minh: Tầng 4, tòa nhà MB Bank, số 538 Cách Mạng Tháng Tám, P.11, Q.3

    Điện thoại: 0283.9930.988

    Hoặc đăng ký nhận tư vấn miễn phí tại form sau đây:

    

    --- Bài cũ hơn ---

  • Sát Đề Thi Jlpt Nhất Năm 2022
  • 99+ Đề Thi Thử N3 Jlpt Các Năm Cực Sát Với Đề Thi N3 Jlpt
  • Bài Tập Ielts Reading Và Đáp Án Mẫu Đề Thi 2022
  • Bài Test Iq Đi Xuất Khẩu Lao Động Nhật Bản Như Thế Nào?
  • Trọn Bộ Bài Test Iq Đi Nhật Có Đáp Án Cập Nhật Năm 2022
  • Web hay
  • Links hay
  • Push
  • Chủ đề top 10
  • Chủ đề top 20
  • Chủ đề top 30
  • Chủ đề top 40
  • Chủ đề top 50
  • Chủ đề top 60
  • Chủ đề top 70
  • Chủ đề top 80
  • Chủ đề top 90
  • Chủ đề top 100
  • Bài viết top 10
  • Bài viết top 20
  • Bài viết top 30
  • Bài viết top 40
  • Bài viết top 50
  • Bài viết top 60
  • Bài viết top 70
  • Bài viết top 80
  • Bài viết top 90
  • Bài viết top 100