Top 12 # Viết Thư Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh Xem Nhiều Nhất, Mới Nhất 3/2023 # Top Trend | Phusongyeuthuong.org

Viết Thư Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh

Viết thư xin học bổng bằng tiếng Anh

1. Cách viết thư xin học bổng bằng tiếng Anh

1/ Mở đầu: Dear + tên người nhận

Một bức thư tiếng Anh không chỉ có nội dung hay mà hình thức cũng phải đúng bài bản . Văn phong trang trọng trong tiếng Anh cần tránh những lỗi thông dụng mà nhiều người hay mắc phải :

– Viết tắt . Ví dụ : “I’m Nguyen Van A” , “I don’t know much” , “I can’t see the name” , “I’m studying in Hanoi Univ.” …

– Thiếu các cách dùng từ lịch sự , lễ phép , khiêm tốn . Ví dụ nhất là nhiều bạn hay viết : “I want …” thay vì phải viết là “I would like …” hoặc “Can you …” thay vì “May you …” , “Could you …” , “Would you mind …”, “I am wondering whether you …” (có cấp độ trang trọng khác nhau, cần dùng đúng hòan cảnh).

2. Mẫu viết thư xin học bổng bằng tiếng Anh

2.1. Mẫu 1

Technology University of Ho Chi Minh National University

Địa chỉ : xxxxxxxxxxxxxxxx

Socialist Republic of Vietnam

Department of Chemical Engineering

The School of Applied Chemistry

Su-Won, Republic of Korea (440-746)

First of all, I would like to wish you best wishes for good health and successes. I have been hearing much about SungKyunKwan University, which is one of the best universities in Korea. I have visited the home page and come to know your address.

I wish Icould introduce myself to you. I am Nguyen Van A , borned in Hanoi, the capital of Vietnam,on the 21st of November, 1982. Currently, I am now working as a professor assistance in my university. I would like to send you my CV attached with this email.

I am writing this letter to ask whether you could offer foreigner students like me opportunities receiving a scholarship to study PhD degree in your department. Dear professor, studying in such a famous university in Korea is not only my dream but also many people’s. As for me, I am confident to ensure you that with my strong desire and my good basic background, if I become your graduate student, I will fulfill my best to studying and working .

My most achievement so far is that I have studied how to study. So my strong points are that I can easily get used to studying and working in a new environment, getting along with many friends and joining a work group. Many people praise me that I always think of new ideas. Moreover, I am responsible man.

Dear professor X, thank you very much for your considering my letter.

2.2. Mẫu 2

Dear Sir/Madam/Professor A.,

I am {first name}, a Vietnamese student. I am writing to apply for a post in your program {name, if any} at XYZ university as a graduate student.

At the moment, I am working as {self post} at {company name}. When I was an undergraduate student at ABC university, my major was {field name}. In {year}, with my graduation thesis on {thesis name/field}, I graduated with excellent score. My GPA was X/Y. Linguistically, my TOEFL score is {900}. Please have a look at my attached {CV/undergraduate grade certificate…} for more details. Should you need more information about my background, please feel free to let me know.

In order to fulfill my desire to study more about {field}, I have tried to find schools offering suitable programs. During my research, I came across your research theme on {professor’s research theme name} and found myself with great interest in it. I would be very grateful if you accept me as your student.

Thank you very much for your time and I look forward to hearing from you soon.

Cách Viết Thư Giới Thiệu Bản Thân Xin Học Bổng Bằng Tiếng Anh

Cấu trúc của một lá thư giới thiệu bản thân đúng chuẩn bằng tiếng Anh

Như bạn đã biết cấu trúc của một bức thư giới thiệu theo diện xin học bổng cần đầy đủ chi tiết, vừa thể hiện những điểm mạnh của người bản thân vừa thể hiện rõ ý muốn tiến cử của ở trong đó. Cùng với đó văn phong khi viết thư giới thiệu bản thân xin học bổng bằng tiếng Anh cần đạt đến mức trang trọng cần thiết.

Một lá Thư giới thiệu bản thân xin học bổng bằng tiếng Anh cần phải đảm bảo từng phần tiêu chuẩn như một lá thư trang trọng, có phần kính gửi đầu thư và phần ký tên cuối thư.

Cấu trúc một lá thư giới thiệu xin học bổng bao gồm các phần như sau:

1. Date: Ngày/tháng/năm mà người viết viết thư giới thiệu

3. State who you are recommending and for what:

4. Describe the capacity in which you know them.

Phần này bạn cần miêu tả các khía cạnh chuyên môn và năng lực mà bạn có. Thông qua đó bạn  cũng xác nhận bản thân là ai, chức vụ là gì mục đích viết thư là gì.

5. List their most applicable qualities/traits:

Phần này sẽ đề cập đến những đức tính, thế mạnh nổi bật nhất của bản thân người viết thư giới thiệu bản thân. Lưu ý những tính cách được trình bày nên phù hợp với các tiêu chí và yêu cầu mà chương trình học bổng đề ra để tăng khả năng đậu học bổng. 

Phần này cũng là quan trọng nhất vì người viết sẽ phải trình bày khéo léo những điểm chính giúp hội đồng nhà trường xét duyệt nhanh chóng và ấn tượng. Những lời bạn nên trình bày trong thư như: Dự án đó là gì? Bạn đã đạt những thành tựu nào? Những điểm khác biệt trong cách làm việc bản thân?Bạn đã làm thế nào để có thể nổi bật hơn so với những người làm việc chung dự án đó?, …

Conclude by confidently recommending them

Phần cuối cùng bạn cần khẳng định lại rằng chương trình học bổng rất phù hợp với bản thân về các khía cạnh bao gồm cả đức tính, trình độ chuyên môn và bạn rất mong muốn, quyết tâm dành được học bổng này. Qua đó,thể hiện ý chí và quyết tâm chinh phục học bổng của bản thân.

Ngoài ra bạn cũng có thể nhờ người viết thư giới thiệu xin học bổng nhưng người này phải là những người có tầm ảnh hưởng, có kiến thức, ví dụ như giảng viên, giáo sư trong trường học của bạn, …

Mẫu Thư Giới Thiệu Xin Học Bổng Reference Letter Bằng Tiếng Anh

Thư giới thiệu xin học bổng là bạn được một người hay một tổ chức đề cử bạn với quỹ học bổng nào đó, nhưng thực tế cách viết thư giới thiệu xin học bổng không phải ai cũng biết làm. Nếu bạn lần đầu xin học bổng và không biết thư tự giới thiệu xin học bổng là phải qua các bước từ tìm người viết LoR cho bạn, chuẩn bị thông tin, cách trình bày, xin chữ ký, gửi/upload LoR,….

Cách viết thư tự giới thiệu xin học bổng:

Tiếp cận những người bạn muốn họ giới thiệu bạn.

Sắp đặt các buổi hẹn, mang theo các tài liệu cần thiết cho người giới thiệu xem.

Dịch thư và sửa lỗi, bạn có thể nhờ ai đó giỏi tiếng Anh hỗ trợ. Lên danh sách hết các trường/chương trình cần nộp để làm nhiều LOR một lần

Mang các LOR đã được dịch và sửa lỗi đến cho người giới thiệu xin họ ký tên

Kinh nghiệm viết thư giới thiệu xin học bổng

Bạn có thể tự viết Viết LoR hoặc nhờ người giới thiệu viết. Người giới thiệu tự viết thì bạn vẫn có thể can thiệp vào nội dung, hướng người viết vào một số điểm như: nêu rõ quan hệ của họ với bạn (số năm quen biết, dự án làm chung, hướng dẫn…), đề cập đến khả năng trình độ ngoại ngữ, kỹ năng của bạn.

Việc trình bày LoR nên ngắn gọn chỉ nên dài một trang A4 và xuyên sốt từ đầu đến cuối và phải logic với những phần còn lại của hồ sơ, nêu dẫn chứng cụ thể, rõ ràng khi khen. Nếu có thể, bạn hãy sử dụng giấy có letter head của trường/cty để viết LoR làm tăng tính tin cậy và thẩm mỹ của LoR.

Khi trình bày LoR, tốt nhất nên nếu rõ tên học bổng, chương trình, không nên dùng từ ngữ chung chung để gửi cho mọi chương trình. Ngoài ra để không mất nhiều thời gian cho việc đi xin chữ ký thì bạn làm một loạt LoR rồi xin chữ ký hoặc trình ký sau đó scan rồi lưu dưới dạng file ảnh, làm như vậy sẽ dễ dàng vì sau này viết LoR chỉ việc chèn chữ ký vào file word rồi chuyển sang pdf và nộp.

Mẫu thư giới thiệu xin học bổng bằng tiếng Anh

Dear Sir or Madam,

This letter is to serve as my formal recommendation for Mr. XYZ. XYZ has been an analyst for several months at my company on an internship program. He has been interested in obtaining a Master degree for some time now and I suggest that he would be an excellent candidate for your esteemed program.

During his time at our company, XYZ has consistently demonstrated a strong work ethic and a dedication to success. Base on good financial knowledge and hard – working attitude, he always finishes our assignment better than the expectation, especially, the judgment he gave about figures on the reports is highly appreciated. He put in extra hours as necessary in order to meet specific deadlines. Furthermore, XYZ is skilled in working independently and is also a good communicator when explaining his own ideas.

In our company, Mr. XYZ has an excellent rapport with people of all ages. Having a great teamwork skill, he is an active member in the group and I feel his budding leadership abilities will become even more effective in a business school setting. For all of XYZ’s contributions, I highly recommend XYZ as a candidate for your postgraduate program. Should I have to give more information regarding XYZ or this recommendation, please do not hesitate to contact me.

Sincerely,

I had the pleasure of teaching Sara in her 11th grade honors English class at Mark Twain High School. From the first day of class, Sara impressed me with her ability to be articulate about difficult concepts and texts, her sensitivity to the nuances within literature, and her passion for reading, writing, and creative expression- both in and out of the classroom. Sara is a talented literary critic and poet, and she has my highest recommendation as a student and writer.

Sara is talented at considering the subleties within literature and the purpose behind authors’ works. She produced an extraordinary year-long thesis paper on creative identity development, in which she compared works from three different time periods and synthesized cultural and historical perspectives to inform her analysis. When called upon to give her thesis defense in front of her peers, Sara spoke clearly and eloquently about her conclusions and responded to questions in a thoughtful way. Outside of the classroom, Sara is dedicated to her literary pursuits, especially to poetry. She publishes her poetry in our school’s literary magazine, as well as in online magazines. She is an insightful, sensitive, and deeply self-aware individual driven to explore art, writing, and a deeper understanding of the human condition.

Throughout the year Sara was an active participant in our discussions, and she always supported her peers. Her caring nature and personality allow her to work well with others in a team setting, as she always respects others’ opinions even when they differ from her own. When we held a class debate about gun laws, Sara opted to speak for the side opposite her own views. She explained her choice as motivated by a desire to put herself in other people’s shoes, view the issues from a new perspective, and gain a clearer sense of the issue from all angles. Throughout the year, Sara demonstrated this openness to and empathy for the opinions, feelings, and perspectives of others, along with shrewd powers of observation, all qualities that makes her outstanding as a student of literature and burgeoning writer.

I am certain that Sara is going to continue to do great and creative things in her future. I highly recommend her for admission to your undergraduate program. She is talented, caring, intuitive, dedicated, and focused in her pursuits. Sara consistently seeks out constructive feedback so she can improve her writing skills, which is a rare and impressive quality in a high school student. Sara is truly a stand-out individual who will impress everyone she meets. Please feel free to contact me if you have any questions at callmeclemens@gmail.com.

Sincerely,

Ms. Scribe

English Teacher

Mark Twain High School

Dear Admissions Committee,

Stacy is a perceptive, sharp, quick individual with a high aptitude for math and science. She is driven to understand how things work, whether they be the old computer hard drives in the school library or the forces that hold our universe together. Her final project in class was especially impressive, an investigation of frequency-dependent sound absorption, an idea that she said was sparked by not wanting to bother her parents with her hours of guitar practice at home. She’s been a strong leader in Robotics Club, eager to share her knowledge with others and learn new skills. I have the students in the club prepare lessons and take turns leading our after-school meetings. When it was Stacy’s turn, she showed up prepared with a fascinating lecture on lunar nautics and fun activities that got everyone moving and talking. She was our only student teacher to be met with much deserved applause at the end of her lesson.

Stacy’s personal strengths are as impressive as her intellectual accomplishments. She’s an active, outgoing presence in class with a great sense of humor. Stacy’s the perfect person to get a group project rolling, but she also knows how to sit back and let others take the lead. Her cheerful nature and openness to feedback means she’s always learning and growing as a learner, an impressive strength that will continue to serve her well in college and beyond. Stacy is just the kind of driven, engaging, and curious student that helped make our classroom a lively environment and safe place to take intellectual risks.

Sincerely,

Ms. Randall

Physics Teacher

Marie Curie High School

Dear Admissions Committee,

It is hard to overstate the meaningful contributions that William has made to our school and surrounding community. As both his 10th and 11th grade History teacher, I’ve had the pleasure of seeing William make profound contributions both in and out of the classroom. His school and community service is motivated by a strong sense of social justice, which he informs through a nuanced and sophisticated understanding of historical trends and events. I can say with confidence that William is one of the most caring and driven students I’ve ever taught in my fifteen years at the school.

As a child of immigrant parents, William is especially drawn to understand the immigrant experience. He produced an extraordinary semester-long research paper on the treatment of Japanese-Americans in the U.S. during WWII, in which he went beyond all expectations to conduct Skype interviews with relatives of his featured subjects to incorporate into his paper. William has a great capacity to draw connections between past and present and to ground his understanding of current issues in the context of historical events. He never retreats to a simple answer or explanation, but is comfortable dealing with ambiguity. William’s fascination with U.S. and World History and skill for deep analysis have him an exemplary scholar, as a well as a motivated activist driven to promote civil rights and work towards social equity.

In sophomore year, William noticed that the college planning seminars students attended included little information for first generation or immigrant students. Always thinking about how institutions can better serve people, William spoke with counselors and ESL teachers about his ideas to better support all students. He helped collect resources and design a college planning curriculum for immigrant and undocumented students to enhance their college access. He further helped organize a group that connected ESL students with native English speakers, stating his mission to be helping ELLs improve their English and increasing multicultural awareness and social cohesion at the school as a whole. William identified a need and worked with students and faculty alike to meet it in an extremely effective and beneficial way. Ever the history scholar, he did plenty of research to back up his ideas.

Sincerely,

Mr. Jackson

History Teacher

Martin Luther King, Jr. High School

Dear Admissions Committee,

It is my pleasure to recommend Joe, who I taught in my 11th grade math class. Joe demonstrated tremendous effort and growth throughout the year and brought a great energy to class. He has that combination of a positive attitude and the belief that he can always improve that’s rare in a high school student, but so essential to the learning process. I am confident that he will continue to display the same commitment and diligence in everything he does. I highly recommend Joe for admission to your school.

Joe would not describe himself as a math person. He’s told me on several occasions that all the numbers and variables make his mind go fuzzy. Joe did, in fact, struggle to comprehend the material at the beginning of the year, but his response to this is what really struck me. Where so many others have given up, Joe took on this class as a welcome challenge. He stayed after school for extra help, got extra tutoring at the nearby college, and asked questions in and out of class. Due to all his hard work, Joe not only raised his grades, but he also inspired some of his classmates to stay after for extra help, as well. Joe truly demonstrated a growth mindset, and he inspired his peers to adopt that valuable perspective, too. Joe helped contribute to our classroom environment as one where all students can feel supported and able to ask questions.

Joe’s strong belief in his ability to acquire new skills and improve through practice was likely shaped by his years as a baseball player. He’s played all through high school and is one of the team’s most valuable players. In his final for our class, Joe designed an impressive project calculating and analyzing batting averages. While he initially described himself as not a math person, Joe reaped the benefits of his tremendous effort and found a way to make the subject come alive for him in a way that he was personally invested in. As a teacher, it is incredibly fulfilling to witness a student make this kind of academic and personal progress.

Joe is a trustworthy, reliable, good-humored student and friend who supports others in and out of the classroom. He was a pleasure to have in class, and his positive attitude and belief in himself, even in the face of difficulty, is an immensely admirable asset. I’m confident that he will continue to demonstrate the same diligence, perseverance, and optimism that he showed myself and his peers. I highly recommend Joe for admission to your undergraduate program. Please feel free to contact me with any further questions at fortheloveofalgebra@gmail.com.

Sincerely,

Giải đáp, tư vấn miễn phí cụ thể nhất thủ tục visa Úc, thông tin du học Úc: Suite 10, 10 Droop Street, Footscray, Victoria, Australia 3011 Điện thoại: +61 433686879 Email: luonghonggiang@gmail.com

Cách Viết Thư Cảm Ơn Trong Tiếng Anh

Khi ai đó làm việc gì tốt cho bạn thì một bức thư cảm ơn ngắn gọn thể hiện sự chân thành và lòng biết ơn là hành động mà bạn nên làm.

Mở đầu

Dear Mrs/Mss/…,

Thân bài

Lý do bạn viết thư cám ơn gửi tới người này

Mẫu câu:

I was thrilled to receive your gift!…- Tôi đã rất sung sướng khi nhận được món quà của bạn

You have my heartfelt thanks…-  Hãy  nhận được lời cảm ơn sâu sắc nhất của tôi…

It was very kind of you to…- Bạn thật tốt bụng vì …

Thank you for treating me so kind…- Cám ơn vì anh đã đối xử quá tốt với tôi…

I do not know how to express my thanks… – Tôi không biết phải cám ơn bạn như thế nào

Hãy nói lên những cảm nhận cá nhân của bạn về lý do để cảm ơn

Mẫu câu:

I was especially pleased to …- Tôi đặc biệt rất hân hạnh được…

It made me happy to…- Nó khiến tôi rất hạnh phúc…

How gratifying it was to…- Thật là mãn nguyện biết bao…

I really appreciate your (gift / assistance)…- Tôi thực sự cảm kích khi nhận được (món quà/sự giúp đỡ) của bạn

 I don’t know how to requite your favour – Tôi không biết làm thế nào để báo đáp bạn

You did help me a lot –  Bạn đã giúp tôi quá nhiều

I am touched by your generous gift…- Tôi đã vô cùng cảm động khi nhận được món quà rất hào phóng từ bạn

There are no words to show my appreciation! –  Không có lời nào có thể diễn tả được sự cảm kích của tôi!

Cuối thư

Nhắc lại lời cảm ơn

Again, please accept my sincere thanks. – Một lần nữa, xin hãy nhận lời cảm ơn chân thành của tôi

Thank you from the bottom of my heart for everything –Thực lòng cám ơn bạn vì tất cả

I owe you a great deal – Tôi mang ơn bạn nhiều lắm

Yours truly, / Sincerely – Thân ái

Ký tên