Top 13 # Đề Thi Olympic Tiếng Anh Lớp 5 / 2023 Xem Nhiều Nhất, Mới Nhất 11/2022 # Top Trend | Phusongyeuthuong.org

Đề Thi Olympic Tiếng Anh Lớp 5 / 2023

Phụ huynh học viên Niên Giao – Lớp SK10A, học sinh giỏi Quốc gia năm lớp 5, Giải Nhất hùng biện cấp tỉnh năm 2018-2019

Đến với Quỳnh Phương với sự tư vấn tâm huyết và giàu kinh nghiệm, tôi đã chọn được trường và chương trình học phù hợp cho con tôi để giúp cháu biến ước mơ này thành hiện thực.Cháu đã tiến bộ lên rất nhiều đặc biệt là việc say mê học tiếng Anh, có nhiều thành tích cao trong học tập.ĐT: 0944963555

Học viên Nguyễn Thị Trang Nhi – Lớp ST2A

So với những nơi em từng học, Trung tâm Ngoại ngữ Quỳnh Phương có cách dạy nhiều từ vựng hơn và dễ nhớ hơn. Em có thể nhớ bài, nhớ từ vựng ngay tại lớp. Nói chung cách dạy của các thầy cô ở Quỳnh Phương rất thú vị, trong đó em thích nhất là thầy Max và cô Joceline.

Phụ huynh học viên Đức Minh – Lớp SK1A – 0913485514

Tôi cho cháu tham gia học tiếng Anh tại trung tâm Quỳnh Phương ngoài việc học tiếng Anh, còn để cháu tự tin hơn trong giao tiếp. Và tôi đã nhận thấy sự biến chuyển trong giao tiếp của cháu, đã tự tin lên rất nhiều.Học ở Quỳnh Phương không chỉ là tiếng Anh.

Phụ huynh học viên Quang Khải lớp SK7A

Tôi cho cháu Quang Khải tham gia tại Trung tâmQuỳnh Phương từ tháng 5.2011 với hy vọng cháu cơ một môi trường học tập thân thiện và có khả năng để phát triển kỹ năng nghe nói tiếng Anh.Qua một khóa học, cháu có rất nhiều tiến bộ và luôn có điểm số cao môn tiếng Anh ở lớp. Cháu đã học tại trung tâm đạt Cambridge trình độ PET

Hoc viên Mai Anh – Lớp SK8A

Cháu tháy Quỳnh Phương là một trung tâm học ngoại ngữ rất tốt. Cháu mong Trung tâm sẽ có thêm nhiều hoạt động ngoại khóa hơn nữa để học viên có thêm nhiều cơ hội trau dồi tiếng Anh.

Học viên Niên Giao lớp SK10A – Huy Chương Vàng cấp quốc gia năm học 2013 – 2014

Học viên Hương Nhi lớp SK9A

Sau hơn 1 năm học ở trung tâm, em thấy mình có rất nhiều tiến bộ, có nhiều kiến thức. Trung tâm có nhiều hoạt động bổ ích giúp em học tốt hơn. Em thấy Quỳnh Phương là nơi học tiếng Anh rất hiệu quả, các thầy cô giảng bài dễ hiểu.

Học viên Thế Tùng lớp SK9A

Trung tâm đã mang lại cho chúng em nhiều kiến thức mới. Từ một học sinh có điểm trung bình tiếng Anh, em đã có điểm khá trong năm lớp 7 vừa rồi. Em đã tiến bộ hơn nhiều về ngữ pháp và nghe nói tiếng Anh

Phụ huynh học viên Phương Thảo lớp SK7A

Tôi cho cháu theo học ở Quỳnh Phương đã hơn 3 năm. Cháu đã tiến bộ rất nhiều. Trung tâm đã có nhiều học sinh theo học và có nhiều học sinh đạt giải trong các kỳ thi IOE. Tôi thấy Quỳnh Phương là một địa chỉ tin tưởng để gửi gắm con em mình nhằm tăng cường khả năng tiếng Anh cho các cháu. Các học sinh có cơ hội thử sức với kỳ thi chuẩn quốc tế Cambridge là một điều thành công của Quỳnh Phương .

Phụ huynh bạn Bảo Ngọc lớp sk3B

Từ ngày cháu học tiếng Anh tại trung tâm Quỳnh Phương, tôi nhận thấy cháu có nhiều tiến bộ rõ tệt, đặc biệt là khả năng ghi nhơ từ vựng

Hoàng Phong lớp sk4C

Cháu rất thích học tiếng Anh tại Trung tâm Quỳnh Phương

Bạn Hồng Lê lớp sk4H

Từ ngày học ở Quỳnh Phương năm lớp 2 lên lớp 3, cháu đã tiến bộ lên rất nhiềuCháu đã làm quen được tất cả các từ vựng của đời sống hàng ngàyHiện giờ cháu chỉ học lớp 4 nhưng đã làm quen với chương trình lớp 5Cháu rất yêu mến Trung tâm Quỳnh Phương

Bạn Anh Thư sk1D

Em rất vui khi học ở Quỳnh Phương. Quỳnh phương là nơi để em trải nghiệm niềm đam mê tiếng Anh. Ở Quỳnh Phương em được học và rèn luyện tốt các kỹ năng nghe, nói, đọc và viết. Em được học những bài hát hay và cũng được giao lưu với người Mỹ. Một năm em được tham gia văn nghệ 2 lần. Em rất thích học ở Quỳnh Phương. Anh Thư

Lê Phước Niên Giao – Thế hệ đầu tiên của Quỳnh Phương

Quỳnh Phương là nơi khở đầu của niềm yêu thích học tiếng Anh của em. Các thầy cô Quỳnh Phương và niềm vui cùng với các bạn trong lớp đã khuyến khích em đến lớp hằng ngày từ năm lớp 3. Nhờ có Quỳnh Phương em mới có được như ngày hôm nay. Em mong rằng Quỳnh Phương sẽ tiếp tục truyền cảm hứng đó cho các em ở khóa sau. Lê Phước Niên Giao

Phan Thảo My lớp KET

Em rất vui khi được học ở Quỳnh Phương. Ở đây em được các cô giáo dạy bảo tận tình và biết thêm được nhiều bài hát Tiếng Anh. Khi mới bắt đầu học em thấy tiếng Anh rất khó và nghĩ là mình sẽ không học được nhưng khi học ở đây em đã hiểu và tiếp thu bài giảng rất nhanh và Anh Văn trở thành môn học mà yêu thích. Quỳnh Phương đúng là nơi trải nghiệm niềm đam mê ngoại ngữ. Phan Thảo My

Diễm Phương – lớp SK5A

Em rất vui khi được học ở Trung Tâm Ngoại Ngữ Quỳnh Phương. Khi học ở Quỳnh Phương em đã học được rất nhiều bài hát hay, cùng vui đùa với các bạn và thầy cô giáo, được giáo viên tổ chức các trò chơi hay và bổ ích, đó cũng là một phần quan trọng trong khóa học. Ở đây giúp em luyện kỹ năng nghe, nói, đọc viết rất tốt. Có cả giáo viên người Mỹ về dạy và giao lưu với chúng em. Em rất thích học ở đây.

Nguyễn Bá Khánh Duy – lớp sk5A

Ở Quỳnh Phương em thấy rất vui vì có các cô, các bạn. Cảm ơn Quỳnh Phương đã trao cho em kiên thức và trao đổi tiếng Anh với người Anh.

Nguyễn Hoàng Phong – Lớp sk5A

Ở Quỳnh Phương, em thấy rất vui khi được giao tiếp với người Anh. Ở đây Cô giáo cho em rất nhiều kiến thức, giúp em có thể giao tiếp dược với người nước ngoài.

Quang Nhân – Lớp sk5A

Em rất vui vè được học ở đây. Em đã học xong SK4. Tất cả là nhờ các cô và bạn bè đã giúp em hoàn thành khóa học, mặc dù nó rất khó nhưng bây giờ em đã hiều và học rất tốt.Bây giờ em bắt đầu chương trình mới đó là học giao tiếp với người nước ngoài. Em sẽ cố gắng.

Uyen Minh lớp sk3C

Em tham gia học Quỳnh Phương từ năm lớp 1. Đến nay em đã hoàn thành chương trình Superkids3. Em đã biết sử dụng tiếng Anh trong cuộc sống hàng ngày.Em rất vui vì học ở Quỳnh Phương!

Phụ huynh bạn Phương Thảo – Nhất Học sinh giỏi thành phố năm 2018 lớp 9, Giải Nhì tiếng Anh cấp tỉnh năm học 2018-20190 0913595014

Phụ huynh Nguyễn Thị Phương ThảoTôi là mẹ của em Nguyễn Thị Phương Thảo, là những học sinh đầu tiên của Trung tâm Quỳnh Phương (năm 2011) đến nay cháu đã lên lớp 9. Từ khi tham gia khóa học đầu tiên của Quỳnh Phương đến nay cháu luôn cảm thấy hào hứng, say mê và hìnht hành lòng đam mê đặc biệt môn học này và luôn là học sinh tích cực của Quỳnh Phương từ đó đến nay. Phải nói ở đây môi trường học tập rất tốt bởi cách chọn phương pháp dạy trọng tâm là nghe, nói nên con tôi có kỹ năng nghe nói rất tốt. Chất lượng của học sinh ở đây là nghe tốt, phát âm chuẩn. Mặt khác, công tác tổ chức quản lý học sinh, hướng học sinh tận tình chu đáo, phối hợp với phụ huynh rất tốt; Các hoạt động tập thể giao lưu, dã ngoại đều được các cô quan tâm rất bài bản đã tạo ra môi trường vừa học vừa chơi, rèn luyện kỹ năng mạnh dạn, tự tin trong giao tiếp. Riêng bản thân tôi xin chân thành cảm ơn cô Nguyễn Thị Nghĩa đã đồng hành dẫn dắt con tôi trưởng thành như ngày hôm nay. Trong thời gian tới tôi rất mong Quỳnh Phương tiếp tục phát huy truyền thống đã gặt hái được trong thời gian qua và tiếp tục là địa chỉ tin cậy đào tạo nên những lứa học sinh có nền vững chắc, niềm đam mê ngoại ngữ; đồng thời là nơi chắp cánh ước mơ và hoài bão bay tới những chân trời xa, sau này, về xây dựng quê hương đất nước và tạo sự nghiệp vững chắc cho bản thân. Trân trọng! SĐT 0913.595.014

Phụ huynh Dương Hồng Lê 0946251157 – 0935149555

Tôi đã cho cháu gắn bó với trung tâm từ năm cháu học lớp 2Cháu đã say mê Tiếng Anh cùng Quỳnh Phương center và đạt nhiều kết quả tốt.Cháu đang ôn Cambridge FCE ở lớp 7Sẽ đồng hành cùng Quỳnh Phương lâu dài

Phụ huynh Lê Châu Anh 0913854486

Tôi đã cho cháu theo học Quỳnh Phương từ năm lớp 3. Đã đạt chuẩn Cambridge từ trình độ Starters, Movers, Flyers. PetCháu đã thi vào trường chuyên Lê Quý Đôn với kết quả tốtTôi nghĩ rằng Quỳnh Phương là địa chỉ tin cậy cho học sinh tiểu học, cấp 2, cấp 3 lựa chọn để học tiếng AnhTôi rất tin tưởng vào phương pháp mà Quỳnh Phương thực hiện.Các lớp giao tiếp cho người lớn cũng đem lại cho học viên sự hào hứngCác lớp luyện IELTS cũng là lựa chọn tốt cho học sinh

Văn Hiếu Hạnh

Luyện Thi IELTS với trung tâm sẽ là lựa chọn cho học sinh khi đến với Quyỳnh PhươngThầy giáo nước ngoài tận tâm, kinh nghiệm

Ba Hoàng Phong 0905041419

Hoàng Phong theo học ở đây. Tôi thất sự tin tưởng.Cháu đã có sức bật tốtTôi nghĩ rằng, Quỳnh Phương center là địa chỉ uy tínHọc phí vừa phảiGiáo viên nước ngoài rất tận tâm.Bằng cấp tốt. Kỹ năng sư phạm tốt.37 Lê Hồng Phong, Đông Hàvà 3 cơ sở ở 3 huyện: Cam Lộ, Hướng Hóa, Gio Linh

Mẹ Hoàng Quân 0948052595

Từ cậu bé nhút nhat, không thích học tiếng Anh. Nhờ Quỳnh Phương center, giờ cháu đam mê tiếng AnhTôi rất vui. Quỳnh Phương rất tận tâm. Tôi rất bận, có ngày phải nhờ cô giáo đưa đón.Tôi nghĩ Quỳnh Phương là nơi Phụ huynh cần biết đến.

Đề Thi Olympic Tiếng Anh Lớp 8 / 2023

Exercise 1: Listen to the conversation three times and answer the questions (5 points).

1-Is Hoa happy?

2-Where does Nien live?.

3-Does Lan know Nien?.

4-Which sentence tells you that Hoa is older than Nien?.

5-When is Nien going to visit Hoa?.

Exercise 2: Listen to the passage three times and fill in the blanks with a suitable word ( 5 points).

Mark’s Big Game

cks of flats polluted new settlers noisy common place to hold monthly meeting clean environment to care for one another HỌC SINH KHÔNG ĐƯỢC VIẾT VÀO KHUNG NÀY VÌ ĐÂY LÀ PHÁCH SẼ BỊ RỌC ĐI MẤT .................................................................................................... cultural house to move house guards to help the poor and the elderly to settle a)Find 03 words or phrases relating to the building structure in a neighborhood. b)Find 04 words or phrases relating to the people in a neighborhood. c)Find 03 words or phrases relating to the environment in the neighborhood. d)Find 05 words or phrases relating to the activities in the neighborhood. Exercise 3: Fill in the blank with the right forms of the word - 5 points. 1-There wasn't any ...................... (electric) in our village two years ago. 2-Her father soon died of a ....................... (break) heart. 3-She gave me a ....................... (demonstrate) of a new house. 4-The child should be punished because of his bad ................. (behave). 5-Every week, there are two .................... (fly) from Ha Noi to Nha Trang. 6-My aunt lives in a ................... (mountain) area of the country. 7-Mr. Thanh is having ..................... (treat) for his bad back. 8-This knife is .................... (use) - it can't cut anything. 9-Trung and his brother like .................... (act) movies very much. 10-Our life is much better with the help of modern ..................... (equip). HỌC SINH KHÔNG ĐƯỢC VIẾT VÀO KHUNG NÀY VÌ ĐÂY LÀ PHÁCH SẼ BỊ RỌC ĐI MẤT .................................................................................................... Part 3: Reading (10 points). Exercise 1: Put the sentences in the correct chronological order to complete the story (5 points). a-Unfortunately, I didn't catch any fish, and I got bored. b-On the last day of my vacation, I went fishing on a beautiful lake. c-It had all my money, my passport, my place tickets - everything. d-When I stood up, my wallet fell out of my pocket and into the water. e-I had no money to pay the bill and no plane ticket or passport to go home. f-I jumped into the lake to look for it, but I didn't find anything. g-So what did I do?. h-The next morning. I wasn't able to leave the hotel. i-I have never had such a terrible experience. j-I called my boss and asked for some money. k-I have always wanted to go fishing. Last summer, I went on a trip to Taiwan. Write the answers here: 1- ...k.... 2 - ......... 3- ......... 4- ......... 5- ......... 6- .......... 7- ......... 8- ......... 9- ......... 10- ......... 11- ........ Exercise 2: Read the passage and answer the questions below (5 points): Cellular Radio Telephones, or cellular telephones or cell phones, provide voice telephone and other services to mobile users. It is completely portable and does not need to access the wire - based network like conventional telephone. Cellular phones become popular with professionals and consumers as a way to communicate while they are far away from the wire - based phone - for example, while traveling or when in remote area. Due to the convenience of cellular phones, users have to pay a higher fee than they do for normal telephone. HỌC SINH KHÔNG ĐƯỢC VIẾT VÀO KHUNG NÀY VÌ ĐÂY LÀ PHÁCH SẼ BỊ RỌC ĐI MẤT .................................................................................................... There were 120 million users of cell phones in 2001 and the number is increasing each year. As a result, prices for cell phones and their services are dropping. Nowadays, drivers, technicians, lawyers and other professionals are the users of mobile telephone service. More and more people are buying cell phones for their personal security, and general conveniences. Questions: 1-What are the other names of cellular phones?. 2-What do cell phones provide?. 3-Why do users of cell phones have to pay higher fee?. 4-What is the difference between conventional phones and cell phones?. 5-Who usually use cell phones nowadays?. Part 4: Writing (10 points). Exercise 1: Rewrite the following sentences without changing the meaning - 5 points. 1-"Don't waste so much time watching TV", the teacher told his students. 2-I'm very delighted that I was offered a job in that company. 3-The test is easy. The students can do it. 4-She is very interested in playing badminton. HỌC SINH KHÔNG ĐƯỢC VIẾT VÀO KHUNG NÀY VÌ ĐÂY LÀ PHÁCH SẼ BỊ RỌC ĐI MẤT .................................................................................................... 5-I swam in the sea this morning. Exercise 2: Complete the letter from the key words (5 points). Dear ..............., Thank / you / much / present / sent / me. It / be / nice. I / like / much. I / wore / it / my birthday. I / be / sorry / you / not / my birthday party / then. You / be / next Sunday?. You / go / the concert / me?. I / have / two tickets. We / meet / each other / 6 p.m. OK?. I / hope / you / come. I / love / see / you. Yours, Hoa .................................................................................................... .................................................................................................... .................................................................................................... .................................................................................................... .................................................................................................... .................................................................................................... .................................................................................................... Part 5: Complete the following chart with the words related to housework (5 points). housework cooking -The end - UBND THÀNH PHỐ CAO LÃNH CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM PHÒNG GIÁO DỤC - ĐÀO TẠO Độc lập - Tự do - Hạnh phúc HƯỚNG DẪN CHẤM ĐỀ THI OLYMPIC TIẾNG ANH Cấp THCS - năm học 2009-2010 Lớp 8 Part 1: Listening (10 points). Exercise Contents Points 1 1-Yes, she is. 1 đ 2-She lives in Hue. 1 đ 3-No. She doesn't know her (Nien). 1 đ 4-She wasn't old enough to be in my class. 1 đ 5-She is going to visit Hoa at Christmas. 1 đ Transcripts: Hoa: Hello, Lan. Lan: Hi, Hoa. You seem happy. Hoa: I am. I received a letter from my friend Nien today. Lan: Do I know her?. Hoa: I don't think so. She was my next-door neighbor in Hue. Lan: What does she look like?. Hoa: Oh. She 's beautiful. Here is her photograph. Lan: What a lovely smile! Was she your classmate?. Hoa: Oh, no. She wasn't old enough to be in my class. Lan: How old is she?. Hoa: Twelve. She is going to visit me. She'll be here at Christmas. Would you like to meet her?. Lan: I'd love to. 2 1-favorite 0.5 đ 2-two 0.5 đ 3-good 0.5 đ 4-popular 0.5 đ 5-friends 0.5 đ 6-fans 0.5 đ 7-wants 0.5 đ 8-money 0.5 đ 9-college 0.5 đ 10-successful 0.5 đ Transcripts: Mark's Big Game Mark's favourite sport is hockey. He is 15 years old. Mark practises three times a week. Practices are two hours long. Mark plays one game a week. Mark is a good hockey player. He plays on Friday nights. Friday night hockey games are popular. Mark's family watches him play. Mark's friends watch him play too. There are always many fans. Tonight is the big game. Coaches are coming to watch Mark play. Mark wants to play in the National Hockey League. Mark wants to make a lot of money. It is very hard to play in the NHL. Mark's parents want him to go to college. They want him to have an education. They want Mark to be successful. They want Mark to be happy. Part 2: Grammar and vocabulary (15 points). Exercise Contents Points 1 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 0.5 đ 2 a-blocks of flats, common place, cultural house. 1 đ b-local people, new setters, guards, volunteers. 1 đ c-noisy, clean environment, polluted. 1 đ d-to move house, to help the poor and the elderly, to hold monthly meetings, to care for one another. 2 đ 3 1-electricity 0.5 đ 2-broken 0.5 đ 3-demonstration 0.5 đ 4-behavior 0.5 đ 5-flights 0.5 đ 6-mountainous 0.5 đ 7-treatment 0.5 đ 8-useless 0.5 đ 9-action 0.5 đ 10-equipment 0.5 đ Part 3: Reading (10 points). Exercise Contents Points 1 2-b 0.5 đ 3-a 0.5 đ 4-d 0.5 đ 5-c 0.5 đ 6-f 0.5 đ 7-h 0.5 đ 8-e 0.5 đ 9-g 0.5 đ 10-j 0.5 đ 11-i 0.5 đ 2 1-They are cellular radio telephones, cell phones. 1 đ 2-They can provide voice telephone and other services to mobile users. 1 đ 3-Due to the convenience of cellular phone, users have to pay a higher fee than they do for normal telephone. 1 đ 4-The difference is that cell phones do not need to access the wire - based network as conventional telephones do. 1 đ 5-They are drivers, techinicians, lawyers and other professionals. 1 đ Part 4: Writing (10 points). Exercise Contents Points 1 1 đ 2-I'm very delighted to be offered a job in that company. 1 đ 3-The test is easy enough for the students to do. 1 đ 4-She is fond of / keen on playing badminton. 1 đ 5-I had a swim in the sea this morning. 1 đ 2 Dear .............., Thank you very much for the present you sent me. 1 đ It is very nice. I like it very much. I wore it on my birthday. 1 đ I was sorry you couldn't come to my birthday party then. 1 đ Will you be free next Sunday?. Would you go to the concert with me?. 1 đ I have two tickets. We'll meet each other at 6 p.m. Is it OK? I hope you'll come. I'd love to see you. Yours Hoa 1 đ Part 5: English puzzle (5 points). Exercise Contents Points 1-washing up 1 đ 2-feeding 1 đ 3-tidying 1 đ 4-gardening 1 đ 5-cleaning 1 đ - The end -

Đề Thi Olympic Môn Tiếng Anh Lớp 6 Năm Học 2014 / 2023

ĐỀ THI OLYMPIC LỚP 6 Thời gian: 120 phút (không kể thời gian giao đề) PART TWO: PHONETICS: (10 x 0.2 = 2.0 pts) I. Choose the word whose underlined part pronounced differently from that of the others by circling 16. A. accident B. soccer C. clinic D. camera 17. A. thank B. that C. this D. those 18. A. station B. intersection C. question D. invitation 19. A. arm B. charm C. farm D. warm 20. A. languages B. dresses C. watches D. becomes II. Choose the word whose stress pattern is different from the others by circling A, B, C or D 21. A. classmate B. greeting C. morning D. afternoon 22. A. open B. armchair C. teacher D. pencil 23. A. brother B. student C. doctor D. arrive 24. A. apartment B. motorbike C. telephone D. volleyball 25. A. stereo B. family C.engineer D. difficult PART THREE: VOCABULARY AND GRAMMAR (25 x 0.2 = 5.0 pts) I. Circle best option A, B, C or D to complete the following sentences. (10 x 0.2= 2.0 pts) 26. My brother, Minh .English on Monday and Friday. A. not have B. don't have C. isn't have D. doesn't have 27. Hoang's father gets up at 7.00 and eats . A. a big breakfast B. the big breakfast C. big breakfast D. a breakfast big 28. They like .weather because they can go swimming. A. hot B. cold C. windy D. foggy 29. .fruit does Mr. Thanh produce? A. How much B. How many C. How long D. How often 30. Hung and .would like to join the English Speaking Club. A. me B. my C. mine D. I 31. We're having an English examination .Friday, 11th December. A. at B. in C. to D. on 32. They are playing table tennis now. - .you like table tennis? A. Have B .Is C. Are D. Do 33. I hope the .can repair our car quickly. A. mechanic B. architect C. reporter D. dentist 34. Is your school .the zoo? A. near to B. in front to C. next D. in front of 35. My friends often go to school at .in the morning. A.a quarter to seven B.seven to a quarter C. seven quarter D. a quarter seven II. Use the words given in brackets to form a word that fits in the space. (5 x 0.2 = 1.0 pt) 36. It's very . in the city. (noise) 37. There is a . next to my house. (bake) 38. I brush my . twice a day. (tooth) 39. Peter. a very big truck. (driver) 40. Their house is on the . floor of the building. (five) III. Complete the following sentences with the correct form of the verb in the brackets. 41. Our school (have) . a small garden. There are many flowers in it. 42. What time your son (get up) . every morning? 43. Your parents (go) . to work every day? 44. Nam's brother, Hung (wash) . his face at the moment. 45. We (not have) . breakfast at 6.30 every morning. IV. Fill each gap of the following sentences with a suitable preposition. (5 x 0.2 = 1.0 pt) 46. How many seasons are there in a year. your country? 47. When you go to the market, please buy some books and pens . me. 48. There are some trees . my house and the lake. 49. Mrs. Nhung and her friends are listening. music at the moment. 50. What . going going to Ha Long Bay with them this weekend? PART FOUR: READING (25 x 0.2 = 5.0 pts) II. Fill in each blank with ONE suitable word to complete the passage. (10 x 0.2 = 2.0 pts) Dear Lan Anh, I am visiting Ha Long Bay with my family .(61) June 12th to 20th. .(62) you have a room with a shower for these days? How .(63) is the room? We would like .(64) room facing the sea if it is possible. We .(65) eat meat but we .(66) all other kinds of food. We are arriving..(67) Ha Long Bay...(68) about six o'clock on Monday evening. We plan to leave the hotel .(69) Sunday morning. I .(70) forward to hearing from you soon. III. Read the passage and decide the sentences are True or False (5 x 0.2 = 1.0 pt): His sister's name is Thuy Anh. She is a teacher of literature. She's thirty - five years old. She is very, very beautiful. She has an oval face and round eyes. Her lips are quite full. Mrs. Thuy Anh has long black hair and a small nose. Her favorite food is fish, and her favorite drinks are orange juice and lemon juice. 71. What does Mrs. Thuy Anh do? 73. Does she have a round face or an oval face? 74. What color is her hair? 75. Does she like orange juice? PART FIVE: WRITING (5.0 pts) I. Circle the underlined word or phrase in each sentence that needs correcting and then correct it. (5 x Your corrections 76. A lot of my friends play soccer, but not much of them play tennis. A B C D 76. .. 77. Mr. Phong rides his bike to work at the moment. A B C D 77.. 78. The Browns are traveling to Ho Chi Minh City in train now. A B C D 78. .. 79. My brother, Quan, is twenty-one year old and he is a student. A B C D 79. .. ... 80. There is an England examination on Friday, 11th December. A B C D 80. . II. Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first one, using the word given in brackets. Do not change the words given in any way. (5 x 0.2 = 1.0 pt) 81. I cycle to school every day. 82. How much is your hat ? 83. My house is behind the police station. 84. What's the height of the Mount Everest? 85. My mother cooks very well. HƯỚNG DẪN CHẤM ĐỀ THI OLYMPIC LỚP 6 NĂM HỌC: 2014 - 2015 MÔN: TIẾNG ANH PART ONE: LISTENING: Listen to the tape and fill in the gaps with the words you hear: (15 x 0.2 = 3.0 pts) 1. name 2. flowers 3. front 4. neighbour 5. of 6. I 7. in 8. has 9. red 10. blue 11. take 12. water 13. the 14. that 15. beautiful PART TWO: PHONETICS: (10 x 0.2 = 2.0 pts) I. Choose the word whose underlined part pronounced differently from that of the others by circling A, B, C or D (5 x 0.2 = 1.0 pt) 16. A. accident 17. A. thank 18. C. question 19. D. warm 20. D. becomes II. Choose the word whose stress pattern is different from the others by circling A, B, C or D (5 x 0.2 = 1.0 pt) 21-D. afternoon 22-B. armchair 23-D. arrive 24-A. apartment 25-C.engineer PART THREE: VOCABULARY AND GRAMMAR (25 x 0.2 = 5.0 pts) I. Circle best option A, B, C or D to complete the following sentences. (10 x 0.2= 2.0 pts) 26. D. doesn't have 27. A. a big breakfast 28. A. hot 29. A. How much 30. D. I 31. D. on 32. D. Do 33. A. mechanic 34. D. in front of 35. A. a quarter to seven II. Use the words given in brackets to form a word that fits in the space. (5 x 0.2 = 1.0 pt) 36. noisy 37. bakery 38. teeth 39. drives 40. fifth III. Complete the following sentences with the correct form of the verb in the brackets. (5 x 0.2 = 1.0 pt) 41 - has 42 - does get 43 - Do go 44 - is washing 45 - don't have IV. Fill each gap of the following sentences with a suitable preposition. (5 x 0.2 = 1.0 pt) 46 - in 47 - for 48 - between 49 - to 50 - about PART FOUR: READING (25 x 0.2 = 5.0 pts) I. Circle best option A, B, C or D to complete the following passage. (10 x 0.2 = 2.0 pts) 51 - B. on 52 - B. it's 53 - D. but 54 - D. next to 55 - D. in front of 56 - B. goes 57 - B. there are 58 - D. with 59 - C. me 60 - C. many II. Fill in each blank with ONE suitable word to complete the passage. (10 x 0.2 = 2.0 pts) 61. from 62. Do 63. much 64. a 65. don't 66. eat 67. in 68. at 69. on 70. look III. Read the passage and decide the sentences are True or False (5 x 0.2 = 1.0 pt): 71. She is a teacher of literature. 72. No, they aren't. 73. She has an oval face. 74. Her hair/ It is black. 75. Yes, she does. PART FIVE: WRITING (5.0 pts) I. Circle the underlined word or phrase in each sentence that needs correcting and then correct it. (5 x 0.2 =1.0 pt) 76 77 73 79 80 II. Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first one, using the word given in brackets. Do not change the words given in any way. (5 x 0.2 = 1.0 pt) 81. I go to school by bike every day. 82. What is the price of your hat ? 83.The police station is in front of my house. 84. How high is the Mount Everest? 85. Hoang is the strongest person in his class III. Write a passage (about 80 words) tell about your family: (3,0pts) Bài viết phải bao gồm những ý sau: 3. Kết luận: Tóm tắt, khẳng định lại tất cả lý do đã trình bày ở hai phần trước. (được 0,5 điểm)

Kỳ Thi Olympic Tiếng Anh / 2023

       SỞ GD & ĐT HÀ NỘI                                       KỲ THI OLYMPIC CÁC MÔN VĂN HÓA

TRƯỜNG THPT THĂNG LONG                                     NĂM HỌC 2015-2016

                                                                                    ĐỀ THI MÔN: Tiếng Anh – LỚP 10

Đề thi có 5 trang, gồm 100 câu

Thời gian làm bài: 90 phút

Điểm

Chữ ký GK

  

 

 

 

 

Phách:

 

I. PHONETICS

A. Choose the word whose underlined part is pronounced differently from the rest in each question.

1.     A. remote                               B. control                             C. connect                            D. personal

2.     A. birthday                            B. firm                                  C. chirrup                             D. term

3.     A. possess                              B. brass                                C. moss                                D. gross

4.     A. stooge                               B. proof                                C. gooey                               D. hookworm

5.     A. measure                             B. dreadful                           C. treasure                            D. breathe

B. Choose the word whose stress pattern is different from the rest in the question.

6.     A. collection                          B. magazine                         C. electronic                         D. entertain

7.     A. agricultural                        B. environmental                  C. biological                         D. geographical

8.     A. volcano                             B. compulsory                      C. necessity                          D. stationary

9.     A. telegraph                           B. commercial                      C. monitor                            D. industry

10.   A. effectiveness                     B. accountancy                    C. satisfaction                      D. appropriate

II. VOCABULARY & GRAMMAR

A. Choose the best answer to complete each of the sentences.

        A. from                                  B. with                                 C. by                                    D. for

        A. making                              B. doing                               C. getting                             D. giving

        A. victory                              B. champion                         C. promotion                        D. honour

        A. existed                              B. lived                                C. hurt                                  D. survived

        A. Hadn’t the plane               B. Had the plane not            C. The plane had not            D. The plane not had

        A. look after                          B. measure up                      C. be equal                           D. cope 

        A. picking up                         B. being picked up               C. be picked up                    D. pick up

        A. In view of                         B. As regards                       C. In the event of                 D. However much

        A. listen/ won’t be                                                              B. listened/ wouldn’t have been     

        C. will listen/ wouldn’t be                                                  D. had listened/ wouldn’t be

        A. dying away                       B. flying away                     C. fading                              D. disappearing 

        A. wouldn’t                           B. shouldn’t                          C. didn’t                               D. mustn’t   

        A. thoughts                            B. head                                 C. mind                                D. heart 

          A. more than three times                                                  B. three times as much as 

          C. more than three times                                                  D. more three times than

          A. forgery                            B. falsehood                         C. pretence                           D. mistake 

          A. to be caused an allergic reaction than others               B. to cause an allergic reaction as others 

          C. to cause an allergic reaction than others                      D. for an allergic reaction to be caused than others

          A. When it was                    B. When was                        C. Being                               D. It was

          A. her old age                      B. her age                             C. her age old                       D. old age 

          A. The/ a                              B. A/the                               C. -/the                                 D. The/the 

          A. with                                B. from                                 C. in                                     D. of

          A. reason                             B. concern                            C. sake                                 D. care

B. Complete the passage by putting a suitable preposition in each space.

C. Use the words in capitals to form a word that fits in the space in the same line.

 

III. READING

A. Read the following passages and choose the best opinion to complete the blank or answer the questions.

         The ocean bottom – a region nearly 2.5 times greater than the total land area of the Earth – is a vast frontier that even today is largely unexplored and uncharted. Until about a century ago, the deep – ocean floor was completely inaccessible, hidden beneath waters averaging over 3,600 meters deep. Totally without light and subjected to intense pressures hundreds of times greater than at the Earth’s surface, the deep – ocean bottom is a hostile environment to humans, in some ways as forbidding and remote as the void of outer space.

         Although researchers have taken samples of deep – ocean rocks and sediments for over a century, the first detailed global investigation of the ocean bottom did not actually start until 1968, with the beginning of the National Science Foundation’s Deep Sea Drilling Project (DSDP). Using techniques first developed for the offshore oil and gas industry, the DSDP’s drill ship, the Glomar Challenger, was able to maintain a steady position on the ocean’s surface and drill in very deep waters, extracting samples of sediments and rock from the ocean floor.

         The Glomar Challenger completed 96 voyages in a 15 – year research program that ended in November 1983. During this time, the vessel logged 600,000 kilometers and took almost 20,000 core samples of seabed sediments and rocks at 624 drilling sites around the world. The Glomar Challenger’s core samples have allowed geologists to reconstruct what the planet looked like hundreds of millions of years ago and to calculate what it will probably look like millions of years in the future. Today, largely on the strength of evidence gathered during the Glomar Challenger’s voyages, nearly all earth scientists agree on the theories of plate tectonics continental drift that explain many of the geological processes that shape the Earth.

         The cores of sediment drilled by the Glomar Challenger have also yielded information critical to understanding the world’s past climates. Deep – ocean sediments provide a climatic record stretching back hundreds of millions of years, because they are largely isolated from the mechanical erosion and the intense chemical and biological activity that rapidly destroy much land – based evidence of past climates. This record has already provided insights into the patterns and causes of past climatic change – information that may be used to predict future climates.

51. The author refers to the ocean bottom as a “frontier” because it………………

   A. is an unknown territory.                                                           B. contains a wide variety of life forms

   C. attracts courageous explorers.                                                  D. is not a popular area for scientific research

52. The word “inaccessible” is closest in meaning to ………………

   A. unrecognizable                      B. unreachable                           C. unusable                       D. unsafe

53. The author mentions outer space in the first paragraph because…………………

   A. the Earth’s climate millions of years ago was similar to conditions in outer space

   B. it is similar to the ocean floor in being alien to the human environment

   C. rock formations in outer space are similar to those found on the ocean floor

   D. techniques used by scientists to explore outer space were similar to those used in ocean exploration

54. Which of the following is true of the Glomar Challenger?

   A. It is a type of submarine                                                          B. It is an ongoing project

   C. It has gone on over 100 voyages                                              D. It made its first DSDP voyage in 1968

   A. breaking                                B. locating                                  C. removing                      D. analyzing

   A. an attempt to find new sources of oil and gas             B. the first extensive exploration of the ocean bottom

   C. composed of geologists from all over the world         D. funded entirely by the gas and oil industry

   A. basis                                      B. purpose                                  C. discovery                      D. endurance

   A. years                                      B. climates                                 C. sediments                     D. cores

   A. of crucial importance            B. a waste of time and effort     C. a great success              D. a total flop

 

60. Which of the following is NOT mentioned in the passage as being a result of the Deep Sea Drilling Project?

   A. Geologists were able to determine the Earth’s appearance hundreds of millions of years ago.

   B. Two geological theories became more widely accepted by scientists.

   C. Information was revealed about the Earth’s past climatic changes.

   D. Geologists observed forms of marine life never before seen.

B. Fill in each space with one suitable word.

C. Choose the best answers to complete the reading passage.

71.

A. erased

B. broken

C. defeated

D. won

72.

A. experiencing

B. bearing

C. living

D. holding

73.

A. taking

B. turning

C. growing

D. coming

74.

A. failed

B. missed

C. stopped

D. lost

75.

A. lot

B. largest

C. most

D. majority

76.

A. made

B. brought

C. involved

D. caused

77.

A. function

B. try

C. aim

D. concentrate

78.

A. disagree

B. dislike

C. object

D. reject

79.

A. normal

B. typical

C. common

D. general

80.

A. recognise

B. know

C. observe

D. view

 

IV. WRITING

A. The passage below contains 10 mistakes. Underline the mistakes write their correct forms in the space provided in the column on the right. (0) has been done as an example.

Traditionally, mental test have been divided into two types. Achievement tests are designed to measure acquiring skills and knowledge, particularly those that have been explicitness taught. The proficiency exams required by few states for high school graduation are achievement tests. Aptitude tests are designed and measure a person’s ability to acquire new skills but knowledge. For example, vocation aptitude tests can help you decide whether you would do better like a mechanic or musician. However, all mental tests are in some sense achievement tests because they assumption some sort of past learning or experience with certainly objects, words, or situations. The difference between achievement and aptitude tests is the degree and intention use. 

 

B. Rewrite the sentences with the given word at the beginning or in brackets in such a way that their meaning remain unchanged.

91. Have you ever used gestures to communicate before?

92. It is said that he made a serious mistake.

93. People will be forced to use computers. They know they have no choice.

 94. “I won’t answer any questions,” said the arrested man.

95. Kate swam a length of the pool. No other girls as young as her did that.

96. Nothing would induce him to leave the house without locking the door. (CIRCUMSTANCES)

97. Mary thought it would be a good idea for me to see a doctor. (ADVISED)

98. Jane is very likely to be promoted. (STANDS)

99. The neighbors will look after our house while we are away. (EYE)

100. Tear gas was released as soon as the thieves touched the safe. (SOONER)

 

 

 

 

 

 

SỞ GD & ĐT HÀ NỘI                                        KỲ THI OLYMPIC CÁC MÔN VĂN HÓA

TRƯỜNG THPT THĂNG LONG                                         NĂM HỌC 2015-2016

                                                                            ĐÁP ÁN VÀ BIỂU ĐIỂM MÔN: Tiếng Anh – LỚP 10

 

(Tổng số câu toàn bài là 100 x 0,2 = 20 điểm)

Làm tròn điểm tổng đến 0,25

Lẻ 0,2 làm tròn thành 0,25

Lẻ 0,4 làm tròn thành 0,5

Lưu ý: Nếu thí sinh có cách viết khác đáp án nhưng đúng ngữ pháp, ngữ nghĩa, vẫn cho điểm tối đa. Nếu sai giới từ hoặc 2 lỗi chính tả trong 1 câu phần viết trừ nửa số điểm trong câu, sai ngữ pháp không cho điểm.

 

1. A

21. C

41. parting      

61. of

2. C

22. C

42. slightly

62. why

3. A

23. B

43. relationship

63. as

4. D

24. A

44. professional

64. that/which

5. D

25. C

45. greeting

65. important

6. A

26. D

46. familiarity

66. Without

7. B

27. A

47. hospitability

67. such

8. D

28. D

48. embarrassed

68. sunshine

9. B

29. B

49. inappropriate

69. besides

10. C

30. C

50. elderly

70. enough

11. B

31. stand out

51. A

71. C

 

12. B

32. take on

52. B

72. A

 

13. D

33. to be present to the mind

53. B

73. B

 

14. D

34. to keep one’s head above water

54. D

74. A

 

15. B

35. make over

55. C

75. D

 

16. D

36. to bully sb into doing smt

56. B

76. D

 

17. B

37. call off

57. A

77. D

 

18. A

38. carry out

58. C

78. A

 

19. D

39. go through

59. C

79. D

 

20. C

40. on fire

60. D

80. A

 

                                                           

91. Is ……it the first time you have used gestures to communicate…?

92. He …is said to have made a serious mistake.

93. Knowing……that they have no choice, people will be forced to use computers…..

94. The arrested man…refused to answer any questions/ said (that) he wouldn’t answer any questions

95. Kate…was the youngest girl to swim a length of the pool….

96. Under…….no circumstances would he leave the house without locking the door……

98. …Jane stands on a good chance of being promoted……

99. The neighbors…….will keep an eye on our house while we are away……

100. No……sooner had the thieves touched the safe than tear gas was released…….