Đề Thi Ielts Reading Và Đáp Án

--- Bài mới hơn ---

  • Tổng Hợp Các Bộ Đề Thi Thử Ielts Có Đáp Án Hay, 2022
  • Cấu Trúc Đề Thi Ielts Academic Và General Cho Các Bạn Mới Học
  • Cấu Trúc Đề Thi Ielts Bạn Cần Biết
  • Nắm Chắc Cấu Trúc Bài Thi Ielts Academic Reading
  • Cấu Trúc Đề Thi Ielts 2022 Cập Nhật
  • * The Tudor time is the period between 1485 and 1603 in England and Wales and includes the Elizabethan period during the reign of Elizabeth I until 1603.

    Questions 1-5

    Refer to Reading Passage 334 “Sugar and Other Sweeteners“, and look at Questions 1 – 5 below.

    Write your answers in boxes 1-5 on your Answer Sheet.

    The first one has been done for you as an example.

    Example: What do the letters HFCS stand for?

    1 & 2. There are TWO naturally occurring sugar substances mentioned in the article other than sucrose. What are they?

    3. What does the food industry consider to be the perfect sweetener?

    4. & 5. Name the TWO most recent artificial sweeteners listed in Figure 1.

    The following paragraphs summarise the reading passage. Choose the ONE most appropriate word from the box below the paragraphs to complete each blank space.

    Write your answers in boxes 6- 15 on your answer sheet.

    The first one has been done for you as an example.

    NB. NO WORD CAN BE USED MORE THAN ONCE.

    Sugar tastes sweet because of thousands of receptors on the tongue which connect the substance with the brain. The taste of sweetness is universally ……(Ex:) accepted…… as the most pleasurable known, although it is a ……(6)…… why a substance tastes sweet. ……(7)….. is the most naturally occurring sugar, sources of which include ……(8)…… and honey. Sucrose, which supplies ……(9)…… to the body, is extracted from the sugar-cane plant, and white sugar (pure sucrose) is used by food ……(10)…… to measure sweetness in other ……(11)…… . Approximately a dozen artificial sweeteners have been ……(12)……; one of the earliest was Sorbitol from France.

    Manufacturers often add large amounts of sugar to foodstuffs but never more than the ……(13)…… required to produce the optimum pleasurable taste. Surprisingly, this amount is ……(14)…… for different people and in different cultures. No-one has yet discovered a way to pdict whether a substance will taste sweet, and it was by chance alone that all the man-made ……(15)…… sweeteners were found to be sweet.

    glucose sweetened different technology fructose

    mystery artificially technologists maximum commonly

    chemical best substances discovered accepted

    fruit chemist similar

    --- Bài cũ hơn ---

  • Cấu Trúc Bài Thi Ielts Academic Writing & Các Dạng Bài Cơ Bản
  • Bộ Đề Ielts Speaking Forecast Quý 4/2020 (Full 3 Parts)
  • Tổng Hợp Các Đề Thi Ielts Speaking Tháng 7/2020
  • Những Điều Quan Trọng Về Đề Thi Ielts Listening
  • Dự Đoán Đề Thi Ielts Speaking 2022
  • Review Collins Reading For Ielts – Cuốn Sách Luyện Reading Tại Nhà Không Nên Bỏ Lỡ

    --- Bài mới hơn ---

  • Hướng Dẫn Đáp Án Câu Hỏi Tự Luận Module1 Tập Huấn Thcs
  • Đáp Án Trắc Nghiệm, Tự Luận Module 3 Công Nghệ Thcs
  • Use Of English B2 For All Exames Tb Ocr Mcr
  • Đáp Án Mô Đun 3 Môn Mỹ Thuật Thcs
  • Đáp Án Mo Dun 3 Môn Mĩ Thuật
  • Collins Reading for IELTS

    Cuốn sách Collins Reading for IELTS có gì? Tại sao lại hấp dẫn nhiều người học IELTS luyện kĩ năng đọc sử dụng nhiều đến như vậy?

    1. Tổng quan sách Collins Reading for IELTS

    Tên sách

    Reading for IELTS

    Nhà xuất bản

    HarperCollins Publishers

    Năm xuất bản

    2011

    Trình độ người học

    CEF B1 ≈ IELTS 5.0-5.5

    2. Review sách Collins Reading for IELTS

    • Từ unit 1-11 tập trung vào các dạng câu hỏi quen thuộc trong IELTS. Từ đó giúp xây dựng ngân hàng từ vựng, ý tưởng đa dạng để chinh phục IELTS.

    • Đầu mỗi unit sẽ có mô tả chi tiết mục đích của bài học, xác định kỹ năng, kỹ thuật và ngôn ngữ chính trong bài viết.

    • Unit 12 là một bài test theo format bài thi IELTS Reading giúp tổng kết lại kiến thức đã học và thực hành với bài thi thật.

    • Cuốn sách vẫn là Answer key giúp người học có thể tra cứu lại đáp án và học tập dễ dàng hơn.

    Review sách Collins Reading for IELTS

    Mỗi unit được chia thành 3 phần:

    • Part 2: giúp bạn làm quen các bài task trong bài thi IELTS Reading.

    • Part 3: phần luyện tập giúp các bạn có thể làm quen với các dạng bài quen thuộc trong IELTS Reading.

    3. Hướng dẫn sử dụng Collins Reading for IELTS

    Hướng dẫn sử dụng Collins Reading for IELTS PDF

    Khi sử dụng cuốn sách này để học tập, các bạn nên

    • Thời gian học: 2-3 giờ mỗi unit, đây là thời gian mà tác giả đã thiết kế ra để người học có thể học hết được 1 unit.

    • Phân bổ thời gian học tập một cách đều đặn: các bạn không cần dành 1 ngày dài để học tiếng Anh, mà quan trọng nhất đó là các bạn nên phân bổ thời gian học tập mỗi ngày ra để học đều đặn. Như vậy sẽ phát huy hiệu quả tốt hơn.

    • Nên học các kỹ năng khác nữa: ngoài học reading thì các thí sinh có thể học song song các cuốn sách khác của bộ sách bao gồm Listening – Writing – Speaking cũng như Vocabulary.

    Download sách Collins Reading for IELTS (full PDF): TẢI XUỐNG

    --- Bài cũ hơn ---

  • Reading Challenge 1 2Nd – Answer Key / Reading
  • Hướng Dẫn Thi Olympic Học Sinh Sinh Viên Toàn Quốc Lần Thứ Iii
  • Hỏi Đáp Về Adobe Photoshop : 45 Câu Hỏi Thường Gặp !
  • Đáp Án Câu Hỏi Tập Huấn Modul 2 Môn Toán
  • Đáp Án Trong Tiếng Tiếng Anh
  • Bài Tập Ielts Reading Và Đáp Án Mẫu Đề Thi Mới Nhất 2022

    --- Bài mới hơn ---

  • 99+ Đề Thi Thử N3 Jlpt Các Năm Cực Sát Với Đề Thi N3 Jlpt
  • Sát Đề Thi Jlpt Nhất Năm 2022
  • Tổng Hợp Đề Thi Jlpt N5 Kèm File Nghe Và Đáp Án
  • Tuyển Tập 30 Đề Thi Học Kì 1 Môn Toán Lớp 1 Hay Chọn Lọc
  • Đề Thi Nói Môn Tiếng Anh Lớp 7 Năm Học 2022
  • IELTS là gì?Tất tần tật những điều cần biết về IELTS

    Trọn bộ đề thi IELTS update thường xuyên

    Ngữ pháp tiếng Anh tổng hợp cần nhớ

    1. Tổng quan bài tập IELTS ôn luyện phần thi Reading

    Bộ tài liệu các bài tập mô phỏng hệt như một đề thi IELTS thực tế. Với 2 bài test ứng với hai hình thức thi Academic và General Training. Trong đó, mỗi bài kiểm tra có tổng cộng 40 câu. Người học nên đặt thời gian và hoàn thành bài thi trong vòng 60 phút. Cuối mỗi bài tập sẽ có những đáp án chuẩn xác để giúp bạn đối chiếu sau khi đã làm. Với những bạn sắp sửa đi thi IELTS quốc tế. Đây chắc chắn sẽ là một tài liệu xứng đáng để bạn bỏ thời gian ôn luyện.

    2. 3 tips làm bài tập IELTS – Đề thi thử Reading

    Nhằm giúp bạn đạt được kết quả theo như ý muốn trong phần thi IELTS Reading. Ngoài việc học các kiến thức quan trọng thì bạn cần phải có kỹ năng, mẹo làm bài. Đó cũng chính là những yếu tố quan trọng.

    4.1. Đọc kỹ và thực hiện hướng dẫn theo như yêu cầu đề bài

    Không nên vội vã thực hiện bài kiểm tra. Việc đầu tiên là bạn nên đọc kỹ các hướng dẫn từ đề bài. Nhằm xác định được yêu cầu phải làm gì, đề bài cần gì,… Có như vậy, chúng ta mới định rõ được hướng đi thích hợp. Hạn chế trường hợp làm sai yêu cầu, sai đề khiến mất điểm không nên có.

    4.2. Hãy chắc chắn không mắc lỗi ngữ pháp, chính tả

    4.3. Phát triển và mở rộng hơn những chiến thuật ứng với mỗi loại câu hỏi

    Đầu tiên, với câu hỏi trắc nghiệm thì bạn nên đọc và nghiên cứu để bài. Nên lướt sơ qua các đáp án để tìm thấy sự giống và khác của chúng. Sau đó, bạn sử dụng cách thức loại trừ để đưa ra câu trả lời cuối cùng.

    Loại câu điền vào ô trống, bạn đọc đoạn văn rồi liên tưởng đến những keyword thích hợp. Kế đến, bạn dựa vào ngữ nghĩa, bối cảnh cũng như ngữ pháp để chọn những loại từ thích hợp cho ô trống cần điền.

    Đối với loại câu hỏi “Đúng/ Sai/ Không có đáp án trong đoạn văn”. Việc quan trọng là bạn đọc và thận trọng với một số câu có sử dụng từ nối: “because”, “unless”, “all”, “always”,…

    3. Bài tập IELTS – Đề thi Reading mẫu kèm đáp án chính xác

    3.1. Test 1 – IELTS Reading Academic

    • Reading Passage 1

    • Reading Passage 2

    • Reading Passage 3

    Đáp án:

    1. False

    2. False

    3. True

    4. True

    5. NG

    6. True

    7. NG

    8. False

    9. develop new ideas

    10. problem-solving

    11. C

    12. B

    13. D

    14. C

    15. F

    16. G

    17. A

    18. D

    19. B

    20. False

    21. True

    22. True

    23. False

    24. False

    25. NG

    26. D

    27. B

    28. B

    29. A

    30. B

    31. B

    32. A

    33. C

    34. C

    35. B

    36. B

    37. NG

    38. False

    39. False

    40. True

    3.2. Test 2 – IELTS Reading General Training

    • Section 1

    • Section 2

    • Section 3

    Đáp án:

    1. Personalized

    2. 50 words

    3. 12/ twelve

    4. (attached) brochure

    5. Order size

    6. Urgent form

    7. Call (122523)

    8. C

    9. I

    10. K

    11. G

    12. J

    13. F

    14. L

    15. C

    16. E

    17. A

    18. G

    19. B

    20. C

    21. E

    22. True

    23. True

    24. Not given

    25. True

    26. Not given

    27. False

    28. G

    29. B

    30. C

    31. E

    32. H

    33. F

    34. Not given

    35. True

    36. True

    37. True

    38. True

    39. False

    40. Not given

    Nguồn bài tập: practicepteonline

    --- Bài cũ hơn ---

  • Bài Test Iq Đi Xuất Khẩu Lao Động Nhật Bản Như Thế Nào?
  • Trọn Bộ Bài Test Iq Đi Nhật Có Đáp Án Cập Nhật Năm 2022
  • Tổng Hợp Đề Thi Thật Ielts 2022
  • Cấu Trúc Đề Thi Ielts Và Những Cần Lưu Ý
  • Reading & Writing Part 7 (Viết Đoạn Ngắn Kể Chuyện Theo 03 Bức Tranh Được Cho)
  • Collins Listening For Ielts (Ebook & Audio) Answer Key

    --- Bài mới hơn ---

  • ( Update 2022) Cambridge Ielts 6 Reading Test 3 Answers
  • Ielts Answer Sheet: Yếu Tố Quyết Định Lớn Đến Điểm Số
  • Cách Điền Câu Trả Lời Cho Ielts Reading Và Listening
  • Hướng Dẫn Sử Dụng Ielts Answer Sheet Cho Từng Phần Thi
  • 9 Lỗi Sai Thường Gặp Khi Viết Đáp Án Trong Ielts
  • Listening for IELTS will ppare you for the IELTS Listening test whether you are taking the test for the first time, or re-sitting the test. It has been written for learners with band score 5-5.5 who are trying to achieve band score 6 or higher.

    The structured approach, comphensive answer key and model answers have been designed so that you can use the materials to study on your own. However, the book can also be used as a supplementary listening skills course for IELTS pparation classes. The book provides enough material for approximately 50 hours of classroom activity.

    Contents :

    Listening for IELTS is pided into 12 units. Each unit focuses on a topic area that you are likely to meet in the IELTS exam. This helps you to build up a bank of vocabulary and ideas related to a variety of topics.

    Units 1-11 cover the key types of questions that you find in the IELTS Listening test. Every exercise is relevant to the test. The aims listed at the start of each unit specify the key skills, techniques and language covered in the unit. You work towards Unit 12, which provides a final practice IELTS Listening test.

    Additionally, the book provides examination strategies telling you what to expect and how best to succeed in the test. The exam information is psented in clear, easy-to-read chunks. ‘Exam tips’ in each unit highlight essential exam techniques and can be rapidly reviewed at a glance.

    Unit Structure :

    Each of the first 11 units is pided into 3 parts.

    Part 1 introduces vocabulary related to the topic. A range of exercises allows you to use the vocabulary – clearly and effectively – in a variety of contexts. These exercises also build awareness of the patterns in words and language items. The vocabulary is psented using Collins COBUILO dictionary definitions.

    Part 2 provides step-by-step exercises and guidance on specific question types that appear in the test. Each unit covers one section from the test and focuses on three question types. Some explanations and examples show you how to approach each question type. Useful tips are highlighted to help you develop successful test-taking strategies.

    Part 3 provides exam practice questions for the same section of the test that you did exercises for in Part 2. using the same question types. The format follows the actual exam. You can use this as a way of assessing your readiness for the actual exam.

    A comphensive answer key is provided for all sections of the book including notes on why certain answers are correct or incorrect. You will also find full audio scripts of all listening exercises at the back of the book. The answers are underlined in the audio scripts so you can see where the correct answers come in the audio.

    Using the book for self-study :

    If you are new to IELTS. we recommend that you work systematically through the 12 units to benefit from its progressive structure. If you are a more experienced learner, you can use the aims listed at the start of each unit to select the most useful exercises.

    Ideally, you should begin each unit by working through the Part 1 vocabulary exercises. Try to answer the questions without looking at a dictionary to develop the skill of inferring the meaning of unfamiliar words from context. This is important because dictionaries cannot be used during the actual exam. Avoid writing the answers to vocabulary exercises directly into the book so that you can try the exercises again once you have completed the unit.

    Work through Part 2 listening exercises from beginning to end. It is important to study the notes about each of the question types so that you become familiar with how to approach the different question types in the test. Doing this will also help you develop more general skills for listening. The strategies covered should be thoroughly mastered so that during the actual exam you are fully ppared for each section and can focus on ‘listening’. All learners, including those who are working on their own. should attempt the listening tasks as listening is a skill that can only be improved through extensive practice. At the same time, you should aim to become well-informed about a wide variety of subjects, not just those covered in the book. The IELTS Listening test can cover almost any topic considered to be within the grasp of a well-educated person. Listening regularly to English language news programmes and lectures can help with this. too.

    Part 3 contains exam practice questions. After you have done the test, it is a good idea to spend some time reviewing why certain answers are the correct ones. For this reason, we suggest you approach this part in the following way.

    First, do the test. Here, you focus on answering the questions correctly. You should try and complete Part 3 within the time limit set and listen only once, as this allows you to practice under exam conditions. Do not look at the audio script at the back of the book while doing the test. After you have finished listening, make sure the format and spelling of your answers are correct. Then, check your answers using the Answer key.

    Then learn from the test. Here, you focus on understanding why certain answers are the correct answers. When you have checked your answers, you can listen again to try to hear any answers that you missed. Reading the audio script at the same time as listening to the recording will help you to develop your listening skills and identify answers. Remember that the answers are underlined in the audio scripts.

    Unit 12 is a complete practice listening test. This unit should be done under exam conditions. You should answer all four sections consecutively and listen only once. Please also take into account the timings for the breaks within the sections. Normally, in the actual test, you would keep 10 minutes aside to transfer your answers. Please bear this in mind when doing Unit 12.

    Buy from Amazon :

    Buy Collins Listening For IELTS eBook from Amazon

    Also check :

    --- Bài cũ hơn ---

  • Tài Liệu Luyện Thi Ielts Listening
  • ( Update 2022) Cambridge Ielts 12 Reading Test 5 Answers
  • Ielts Reading: Cambridge 12 Test 5 Passage 1
  • Cam 12, Reading, Test 5, Pas 1
  • Review Chi Tiết Sách Basic Ielts Reading Pdf Miễn Phí
  • Cấu Trúc Phần Reading Ielts

    --- Bài mới hơn ---

  • Tổng Hợp Đề Thi Năng Lực Tiếng Nhật Jlpt N3 Các Năm
  • Full Đề Thi Và Đáp Án Jlpt N3 Tháng 12/2018
  • Tìm Hiểu Ngay Về Cấu Trúc Đề Thi N3 Tiếng Nhật Để Không Trượt
  • Cấu Trúc Đề Thi Jlpt Theo Chuẩn
  • Thời Gian, Thang Điểm, Cấu Trúc Đề Thi Jlpt Năm 2022
  • Bài thi Reading IELTS có cấu trúc khác tùy thuộc vào mục đích của học viên DU học hoặc làm việc định cư ở nước ngoài tương ứng với phần thi IELTS Reading Học Thuât và IELTS READING Tổng Quát.

    Bài viết chủ yếu đưa ra thông tin chung để các bạn Luyện Thi IELTS nắm được cơ bản bài thi và có chiến lược ôn tập cho từng phần hiệu quả.

     

     

     

    Dù bạn sắp thi phần nào đi nữa thì việc ôn luyện và cải thiện khả năng đọc của bạn trong IELTS là rất quan trọng, trong phần này bạn sẽ phải đối mặt với rất nhiều cấu trúc phúc tạp và các từ vựng khó.

    Mục đích của bài viết này để đưa ra 1 số kĩ năng cơ bản và cách thực hiện để xử lý từng loại bài.

    Cả 2 phần thi sẽ được đánh giá dựa vào các tiêu chí sau:

    1. Reading for gist

    2. Reading for main ideas

    3. Reading for detail

    4. Understanding inferences and implied meaning

    5. Recognising a writers opinions

    6. Attitudes and purpose

    7. Following the development of an argument

     

    Academic Reading

    General Reading

    60 minutes 

    40 questions

    60 minutes 

    40 questions

    3 readings

    3 readings

    Texts from journals, magazines, books, newspapers

    General interest texts written for non-specialist audience

    Texts related to everyday life, work & general interest

     

    IELTS READING Học Thuật

     

    Phần Thi IELTS Reading Học Thuật sẽ kéo dài 60’ với 40 câu hỏi. Mỗi câu trả lời đúng sẽ được 1 điểm.

     

     

    Phần Đọc

    Có ba đoạn với tổng số từ khoảng 2,150-2,750. Các bài đọc này sẽ được lấy từ các tạp chí, sách , và báo chí.

    Sẽ có ít nhất một đoạn đọc đưa ra 1 vấn đề gây tranh cãi theo hướng logic. Một đoạn mô tả dạng đồ thị, biểu đồ minh họa.

    Nếu trong bài đọc có 1 phần nào đó thiên về thuật ngữ chuyên môn mà có thể học viên không biết, thì các bạn sẽ được cung cấp 1 glossory diễn giải nghĩa của những từ vựng này.  Độ khó của bài đọc sẽ tăng dần về sau.

     

    Phần câu hỏi

     

    Phần hướng dẫn rõ ràng và dễ dàng  bằng các ví dụ về những câu hỏi lạ. Phần đọc và câu hỏi được in chung trong 1 tờ giấy, bạn có thể viết lên để ghi nhớ và làm bài nhưng sau đó bạn không được phép mang đề thi về.

    Bạn phải trả lời tất cả các câu hỏi vào phiếu trả lời trong 60 phút – Nếu các bạn viết ra giấy nháp thì phải điền vào trước thời gian đó. Vì phần thi này không cho thêm thời gian để bạn viết lại vào giấy nộp bài.

     

    Các câu hỏi sẽ không được sắp theo tuần tự như bài đọc, cuộc thi sẽ kiểm tra khả năng đọc hiểu của bạn, 1 số câu hỏi được đưa lên trước và số khác lại nằm ở vị trí sau tùy thuộc vào loại câu hỏi.

    Đây là những loại câu hỏi mà bạn có thể gặp trong các kì thi IELTS:

    1. short-answer questions

    2. multiple choice

    3. sentence completion

    4. notes/summary/diagram/flow chart/table completion

    5. choosing a heading for a paragraph

    6. identification of writer’s views/claims – yes, no or not given

    7. identification of information – true, false or not given

    8. classification

    9. matching lists/phrases.

     

    IELTS READING TỔNG QUÁT

     

    Cũng như bài thi IELTS học thuật, phần thi đọc tổng quát kéo dài 60’  với 40 câu hỏi , và 1 câu trả lời đúng được 1 điểm .

    Phần đọc

     

    Bài đọc có khoảng 2,150-2,750 từ , các đoạn về sau mức độ khó sẽ tăng dần.

     

    Phần một :

     

    Phần hai :

     

    Phần ba :

     

    Câu hỏi:

    Các câu hỏi có thể bạn sẽ gặp trong phần thi IELTS Reading tổng quát :

    1. short-answer questions

    2. multiple choice

    3. sentence completion

    4. notes/summary/diagram/flow chart/table completion

    5. choosing a heading for a paragraph

    6. identification of writer’s views/claims – yes, no or not given

    7. identification of information – true, false or not given

    8. classification

    9. matching lists/phrases.

     

     

     

     

    Trung Tâm Luyện Thi IELTS Net

     

    Cô Vân: 0907770003 – 08.62953613

     

    Email : [email protected]

     

    26 Đường số 4, P15, Gò Vấp, TP.HCM

     

    --- Bài cũ hơn ---

  • Ioe Olympic Tiếng Anh Lớp 3 Vòng 14 Năm 2022
  • Cách Giải Đề Thi Tham Khảo Môn Tiếng Anh Năm 2022
  • Arrowenglish Trung Tâm Luyện Thi Ielts
  • Review Đề Thi Ielts Cập Nhật Ngày 31/10/2020 Của Bạn Hồ Tấn Minh Quân
  • Tổng Hợp Bài Mẫu Ielts Writing 2022 (Update Liên Tục)
  • Get Ready For Ielts (Reading, Listening, Writing, Speaking)

    --- Bài mới hơn ---

  • Review Sách Get Ready For Ielts Miễn Phí – Bộ Sách Ôn Luyện Dành Cho Người Mới Bắt Đầu
  • Giải Đề Thi Thật Ielts Writing Task 2 Ngày 5/12/2020 – Topic Shopping
  • Học Sinh, Sinh Viên Chinh Phục Ielts Tại Olympic Tiếng Anh Toàn Quốc
  • 10 Bí Quyết Chinh Phục Ielts Listening
  • Ielts Academic Reading Free Samples. Sample 1.2
  • Sách IELTS nào cho người mới bắt đầu?

    Làm sao để tự học IELTS từ con số 0?

    Mục tiêu 4.5 IELTS thì nên sử dụng tài liệu nào?

    Đó là một câu hỏi mà rất nhiều bạn khi luyện thi IELTS đều hỏi các thầy cô tại Aland English. Và câu trả lời mà các thầy cô khuyên các bạn đó chính là bộ Get Ready for IELTS của nhà xuất bản Collins.

    Vậy, tại sao bộ sách này là uy tín và được recommend nhiều như vậy?

     

    #1. Bộ sách này dành cho ai?

    Đa phần mọi người đều nói: Get ready for IELTS là dành cho các học sinh mất gốc muốn học IELTS.

    Thực tế thì không phải vậy!

    Get ready for IELTS là bộ sách được xuất bản bởi nhà xuất bản Collins đến từ Anh. Chính vì vậy mà 100% nội dung cuốn sách đều được biên soạn bằng tiếng Anh. Chính vì vậy mà nếu bạn mất gốc thì sẽ không thể học được cuốn sách này vì…. đọc không hiểu gì cả.

    Vậy, cuốn sách dành cho ai?

    • Review + Download Get ready for IELTS – Reading: CHI TIẾT

    • Review + Download Get ready for IELTS – Listening: CHI TIẾT

    • Review + Download Get ready for IELTS – Writing: CHI TIẾT

    • Review + Download Get ready for IELTS – Speaking: CHI TIẾT

    Để học được Get ready thì các bạn cần có một nền tảng ngữ pháp – từ vựng – phát âm khá vững đã.

    Tức là các bạn cần có band 3.0 – 3.5 trước khi bắt đầu học bộ sách này.

    Như vậy, các bạn cần phải có kiến thức căn bản vững mới có thể luyện thi IELTS với bộ tài liệu này.

    Thế mất gốc hoàn toàn thì làm sao?

    #2: Bộ sách có nội dung gì?

    Yêu thích:

    Từ đó, người học có thể vừa học các kỹ năng và rèn luyện thêm các phần khác nữa (nhờ học lại một phần kỹ năng khác).

    Sách bao gồm:

    ● 12 unit tương ứng với 12 topic thường xuất hiện trong IELTS.

    ● Mỗi unit được phần thành 3 phần chính bao gồm: Vocabulary (hoặc Language Development) - Skill development - Exam practice. Từ đó có thể giúp người học học được rất nhiều kiến thức thường sử dụng trong IELTS.

    ● Sau 3 bài học sẽ có một bài Review chi tiết là các bài tập sẽ xuất hiện trong IELTS Writing hoặc Speaking. Từ đó giúp người học có thể luyện lại kiến thức một phần rõ hơn.

    ● Đặc biệt, trong mỗi bài học chúng ta sẽ có các phần khác nhau như Watch Out, Exam information, Exam tip cung cấp rất nhiều kiến thức khác nhau giúp người học có thể rõ ràng hơn nữa.

    ● Cũng giống như các đầu sách IELTS khác, Answer keys và kho từ vựng luôn nằm ở cuối sách để các bạn có thể tra cứu học tập.

    Lưu ý: tất cả 4 cuốn đề được trình bày rất rõ ràng và dễ học như hình.

    Giờ chúng ta đều biết cuốn sách có gì rồi.

    Biết cuốn sách này dành cho ai học rồi.

    Vậy, sử dụng cuốn sách này như thế nào cho hiệu quả?

    #3. Học sách Get ready for IELTS hiệu quả

    Sự thật,

    Tự học IELTS qua sách rất khó và nhàm chán.

    Các sách dạng ebook thường rất khó tập trung khi học.

    1. Thời gian học tập: Mỗi unit các bạn dành 2-3 giờ để học.

    Các bạn có thể phân thời gian ra học tập phù hợp với bản thân. Tuy nhiên, theo tính toán cho một bạn mới bắt đầu tiếp xúc với tiếng Anh và có nền tảng cơ bản thì để học hết một unit trong sách Get ready for IELTS cần 2-3 giờ học tập. Đối với cuốn Writing và Speaking cần dành nhiều thời gian hơn do các bạn phải luyện tập nhiều để “nhuần nhuyễn” kiến thức.

    2. Nên học lại: 2-3 lần đối với mỗi unit.

    Các bạn có thể học đan xen từng kỹ năng theo thứ tự là Reading – Listening – Writing rồi đến Speaking để phát huy hiệu quả và đỡ nhàm chán.

    3. Nên tìm người học cùng.

    Các bạn có thể tham gia cộng đồng tự học IELTS của Aland English là Group Động 8IELTS để tìm cho mình một người bạn học cùng.

    #4. Chi tiết từng cuốn sách

    Get Ready for IELTS Listening là cuốn sách tuyệt vời cho các bạn đang ở trình độ Pre – intermediate. Cuốn sách gồm 12 Units với topics quen thuộc thường xuất hiện trong kỳ thi IELTS như: Friends abroad, Food and Cooking, Shopping and spending…

    Đặc biệt mỗi Unit trong sách được thiết kế đặc biệt, xoáy sâu vào 3 phần: Phát triển ngôn ngữ; Phát triển kỹ năng chinh phục IELTS Listening và Phần bài kiểm tra luyện tập.

    Tất nhiên, cuốn sách cũng không thể thiếu được phần Đáp án, Script chi tiết giúp bạn tự học IELTS ở nhà đơn giản và hiệu quả hơn.

    Với những bạn mong muốn bứt phá band điểm Reading từ 5.0 trở lên, thì không thể bỏ qua cuốn sách luyện kỹ năng IELTS Reading siêu hay ho này rồi.

    Cuốn Get Ready for IELTS – Reading gồm 12 Units, sau mỗi 3 Units bài học là 1 bài Review giúp bạn tổng ôn tập lại kiến thức đã tích lũy được.

    Cùng nằm trong bộ sách Get Ready for IELTS, nên mỗi Unit trong cuốn Reading cũng được chia thành 3 phần quan trọng:

    • Phát triển ngôn ngữ: củng cố Từ vựng, Ngữ pháp trọng tâm trong mỗi Topics
    • Phát triển kỹ năng: hoàn thiện và nâng cao kỹ năng xử lý các dạng bài IELTS Reading test
    • Bài kiểm tra thực hành: Kiểm tra khả năng và rèn luyện kỹ năng giải quyết các bài Test

    Ngoài ra, trong cuốn Reading sẽ được bổ sung thêm phần Checklist – liệt kê tóm tắt các điểm trọng tâm không thể bỏ qua trong mỗi Unit.

    Cuốn sách Get Ready for IELTS Speaking của NXB Collins có bố cục và cấu trúc bài học logic cùng hướng dẫn chi tiết, quả thực là một trợ thủ đắc lực giúp bạn tự học IELTS tại nhà hiệu quả.

    Các Topics trong cuốn sách này cùng khá quen mặt trong bài kiểm tra IELTS Speaking như: Family, Freetime, Hometown…

    Đặc biệt, một điểm mà Aland rất thích trong sách Collins đó là sách luôn có những tip rất hữu ích, và trong cuốn Get Ready for IELTS Listening này, tác giả ghi chú lại các box thông tin cực kỳ cần thiết cho các sĩ tử:

    • Exam information boxes: cung cấp thông tin cơ bản về bài kiểm tra IELTS Listening.
    • Exam tip boxes: bật mí các mẹo, chiến lược làm bài thi cần thiết.
    • Watch out! Boxes: làm nổi bật các lỗi sai mà thí sinh dễ mắc phải trong bài thi.

    Nếu bạn còn chưa tự tin với khả năng Viết của mình, thì tuyệt đối không được bỏ qua cuốn sách này đâu đấy. Điểm đặc trưng trong sách của Collin đó là các Tips và mẹo rất dễ áp dụng trong các bài thi thực tế, và cuốn IELTS Writing này cũng không ngoại lệ.

    Tạm kết!

    Như vậy, với những yếu tố trên thi Aland English tin rằng bộ sách Get ready for IELTS sẽ giúp các bạn có thể có cho mình một nền tảng tiếng Anh tốt và chinh phục điểm cao trong kỳ thi IELTS rồi đúng không nào?

    --- Bài cũ hơn ---

  • Ielts Cambridge 6 Test 3 Reading Answers
  • Ielts Academic Reading: Cambridge 6 Test 3 Reading Passage 1; Passage With No Title; With Top Solutions And Best Explanations
  • Reading 12 T1P1 – Cork (Nút Bần)
  • Đáp Án, Giải Thích, Keywords, Bài Dịch
  • Sách Basic Ielts Listening Pdf+Audio Luyện Nghe Cho Người Mới Bắt Đầu
  • Ielts Academic Reading Sample 65

    --- Bài mới hơn ---

  • : Making Every Drop Count
  • Đề Minh Họa Thi Thpt Quốc Gia 2022 Môn Văn Lần 2 Có Đáp Án
  • Đề Minh Họa Tốt Nghiệp Thpt 2022 Môn Hóa Bản Word Kèm Lời Giải Chi Tiết
  • Đề Minh Hoạ 2022 Và Đáp Án Thi Thpt Quốc Gia 2022
  • Developing Skills For The Toeic Test
  • IELTS Academic Reading Sample 65 – Making Every Drop Count

    Details
    Last Updated: Friday, 26 May 2022 13:40
    Written by IELTS Mentor
    Hits: 103966

    You should spend about 20 minutes on Questions 14-26, which are based on Reading Passage 65 on the following pages.

    Question 14-20

    Reading Passage 65 has seven paragraphs, A-H

    Choose the correct heading for paragraphs A and C-H from the list of headings below.

    Write the correct number, i-xi, in boxes 14-20 on your answer sheet.

    List of Headings

    i Scientists’ call for revision of policy

    ii An explanation for reduced water use

    iii How a global challenge was met

    iv Irrigation systems fall into disuse

    v Environmental effects

    vi The financial cost of recent technological improvements

    vii The relevance to health

    viii Addressing the concern over increasing populations

    ix A surprising downward trend in demand for water

    x The need to raise standards

    xi A description of ancient water supplies

    MAKING EVERY DROP COUNT

    A

    The history of human civilization is entwined with the history of ways we have learned to manipulate water resources. As towns gradually expanded, water was brought from increasingly remote sources, leading to sophisticated engineering efforts such as dams and aqueducts. At the height of the Roman Empire, nine major systems, with an innovative layout of pipes and well-built sewers, supplied the occupants of Rome with as much water per person as is provided in many parts of the industrial world today.

    B

    During the industrial revolution and population explosion of the 19th and 20th centuries, the demand for water rose dramatically. Unpcedented construction of tens of thousands of monumental engineering projects designed to control floods, protect clean water supplies, and provide water for irrigation and hydropower brought great benefits to hundreds of millions of people. Food production has kept pace with soaring populations mainly because of the expansion of artificial irrigation system that makes possible the growth of 40% of the world’s food. Nearly one-fifth of all the electricity generated worldwide is produced by turbines spun by the power of falling water.

    C

    Yet there is a dark side to this picture: despite our progress, half of the world’s population till suffers, with water services inferior to those available to the ancient Greeks and Romans. As the United Nations report on access to water reiterated in November 2001, more than one billion people lack access to clean drinking water: some two and half billion do not have adequate sanitation services. Preventable water-related diseases kill an estimated 10,000 to 20,000 children every day, and the latest evidence suggests that we are falling behind in efforts to solve their problems.

    D

    The consequences of our water policies extend beyond jeopardizing human health. Tens of millions of people have been forced to move from their homes – often with little warning or compensation – to make way for the reservoirs behind dams. More than 20% of all freshwater fish species are now threatened or endangered because dams and water withdrawals have destroyed the free-flowing river ecosystems where they thrive. Certain irrigation practices degrade soil quality and reduce agricultural productivity. Groundwater aquifers* are being pumped down faster than they are naturally replenished in part of India, China, the USA and elsewhere. And disputes over shared water resources have led to violence and continue to raise local, national and even international tensions.

    E

    At the outset of the new millennium, however, the way resource planners think about water is beginning to change. The focus is slowly shifting back to the provision of basic human and environmental needs as a top priority – ensuring ‘some for all,’ instead of ‘more for some’. Some water experts are now demanding that existing infrastructure be used in smarter ways rather than building new facilities, which is increasingly considered the option of last, not first, resort. This shift in philosophy has not been universally accepted, and it comes with strong opposition from some established water organizations. Nevertheless, it may be the only way to address successfully the pssing problems of providing everyone with clean water to drink, adequate water to grow food and a life free from pventable water-related illness.

    F

    Fortunately – and unexpectedly – the demand for water is not rising as rapidly as some pdicted. As a result, the pssure to build now water infrastructures has diminished over the past two decades. Although population, industrial output and economic productivity have continued to soar in developed nations, the rate at which people withdraw water from aquifers, rivers and lacks has slowed. And in a few parts of the world, demand has actually fallen.

    G

    What explains this remarkable turn of events? Two factors: people have pd out how to use water more efficiently, and communities are rethinking their priorities for water use. Throughout the first three-quarters of the 20th century, the quantity of freshwater consumed per person doubled on average; in the USA, water withdrawals increased tenfold while the population quadrupled. But since 1980, the amount of water consumed per person has actually decreased, thanks to a range of new technologies that help to conserve water in homes and industry. In 1965, for instance, Japan used approximately 13 million gallons* of water to produce $1 million of commercial output; by 1989 this had dropped to 3.5 million gallons (even accounting for inflation) – almost a quadrupling of water productivity. In the USA, water withdrawals have fallen by more than 20% from their peak in 1980.

    H

    On the other hand, dams, aqueducts and other kinds of infrastructure will still have to be built, particularly in developing countries where basic human needs have not been met. But such projects must be built to higher specifications and with more accountability to local people and their environment than in the past. And even in regions where new projects seem warranted, we must find ways to meet demands with fewer resources, respecting ecological criteria and to smaller budget.

    Question 21-26

    Do the following statement agree with the information given in Reading Passage 65:

    In boxes 21-26 on your answer sheet, write

    YES if the statement agrees with the claims of the writer

    NO if the statement contradicts the claims of the writer

    NOT GIVEN if it is impossible to say what the writer thinks about this

    21 Water use per person is higher in the industrial world than it was in Ancient Rome.

    22 Feeding increasing populations is possible due primarily to improved irrigation systems

    23 Modern water systems imitate those of the ancient Greeks and Romans.

    24 Industrial growth is increasing the overall demand for water.

    25 Modern technologies have led to reduction in the domestic water consumption.

    26 In the future, governments should maintain ownership of water infrastructures.

    Show/ Hide Answers

    --- Bài cũ hơn ---

  • Olympia Và Cái ‘dớp’ Sự Cố Chung Kết
  • 10X Nghệ An ‘phá Dớp’ Giành Vé Thi Quý Đường Lên Đỉnh Olympia
  • Cuộc Thi “tìm Hiểu Dịch Vụ Công Trực Tuyến” Năm 2022: Sáng Kiến Hoàn Thiện Phần Mềm Hữu Ích
  • Đáp Án Trắc Nghiệm Dịch Vụ Công
  • Hướng Dẫn Dự Thi, Cuộc Thi “tìm Hiểu Dịch Vụ Công Trực Tuyến” Trên Địa Bàn Thành Phố Hà Nội.
  • 3 Đề Thi Và Đáp Án Ielts Speaking

    --- Bài mới hơn ---

  • “không Biết Gì Tiếng Anh” Nên Học Ielts Như Thế Nào?
  • Học Tiếng Anh Để Thi Ielts, 5 Lời Khuyên Cho Bạn
  • Các Bài Luyện Nghe Tiếng Anh Thi Ielts Listening
  • Mới Học Ielts Thì Luyện Như Nào? Cẩm Nang Học Ielts Từ A Đến Z Cho Người Mới Bắt Đầu
  • Tuyển Tập Dự Đoán Đề Thi Ielts Speaking 2022
  • Describe a place that can be good to relax (not home)

    I’m going to talk about my ideal destination to let my hair down and also a prominent tourist attraction in Vietnam, Sapa. Among a wide range reasons, I love Sapa simply because of the public there. They are warm, kind hearted and trustworthy. I remember that summer when my family decided to have a holiday in Sapa, we came into trouble because it was a tourist season and we ran out of accommodation. Fortuanately, we were put in by a local person for a night and she found a hotel nearby for us the following morning. Besides people, I found in Sapa a lot of interesting places to visit and learn about the ethnic minorities in Vietnam that I just had a chance to see in textbooks and on internet. Therefore, I see Sapa as a beautiful and peaceful place for me to refresh myself and recharge my battery after my semester. Anyway, I will come back to Sapa next summer for sure.

    • tourist attraction: điểm thu hút khách du lịch
    • kind hearted: tốt bụng
    • trustworthy: đáng tin cậy
    • come into trouble: gặp rắc rối
    • a tourist season: mùa du lịch
    • run out of: hết, không còn
    • ethnic minorities: các dân tộc thiểu số
    • for sure: chắc chắn

    Describe a gift for others that took you long time to choose

    Well, now, I’m going to talk about a special gift that i took a lot of time to find and choose. That gift was for my Maths teacher at my secondary school, who I admired and considered as my second mother. My teacher was born in September, but I had to think of what the gift was from July. Fortunately, it coincided with my summer holiday in Sapa. I immediately went shopping to look for some special things when I reached there. Unfortunately, there are a variety of products and I also do not know about my teacher’s hobby. Therefore, finding a suitable job for her is extremely a challenge for me. After 2 days with careful considerations, I decided to buy a scarf made from brocade fabric. It was sophisticated and unique. I crushed on that scarf at the first sight. I was satisfied because at least, I had tried to find a meaningful gift for my beloved teacher. And she seemed to love it a lot.

    Describe a change that will improve your local area

    • What the change is
    • How the change works
    • What kinds of problems the change will solve
    • How you feel about the change.

    If there is a opportunity to change something which makes our local area better, I think it’s a new library.

    The standard knowledge about social issues of local people is quite low. I will give you a particular instance about my cousin. She was the same age as me and she just married last week because she had 5 months pgnancy. But the thing was she didn’t know she was pgnant until 2 weeks ago.

    Obviously, she was lack of sexual knowledge and I think that if only my hometown had a library where there was a lot of books, she wouldn’t have come into troubles. Also with a small library, inhabitants at all ages can equip themselves with a reservoir of knowledge about a wide range of aspects. I’m sure that this change is a dramatc turing – point in the education of my local area. For instance, the literacy rate can be higher, so my province can provide a better well – educated workforce for economy, and unemployment level or other social evils can be mitigated. Above all else, the appearance of a library is the key to open a new door for my province.

    • standard knowledge: kiến thức chung
    • social issue: vấn đề xã hội
    • 5 month pragnancy: có thai 5 tháng
    • a wide range of: nhiều
    • come into troubles: gặp khó khăn
    • turing – point: bước ngoặt

    CHÚC CÁC BẠN ÔN TẬP HIỆU QUẢ!

    --- Bài cũ hơn ---

  • Ielts Academic Là Gì? 3 Lợi Thế Của Academic So Với General
  • Chứng Chỉ Tiếng Anh A2 Là Gì? Thi A2 Ở Đâu Dễ Đỗ?
  • Đề Thi Và Đáp Án 6 Bộ Đề Thi Khảo Sát Năng Lực Giáo Viên Tiểu Học.
  • Hướng Dẫn Thi Thử Sát Hạch Bằng Lái Xe Hạng C Online
  • Nắm Rõ Thang Điểm Trong Thi Sát Hạch Bằng Lái Xe Hạng C
  • Free Ielts General Training Reading Sample Questions

    --- Bài mới hơn ---

  • Nên Thi Ielts Trên Máy Tính Không Hay Vẫn Nên Chọn Bài Thi Giấy?
  • Cấu Trúc Đề Thi Ielts Ukvi
  • Ielts Ukvi Và Life Skills Là Gì?
  • Bài Mẫu Ielts Writing Task 1 Ngày 7/3/2020
  • Tổng Hợp Đề Thi Ielts Speaking Tháng 7, 8/2019 Cực Chi Tiết
  • A quick overview of IELTS General Training Reading test

    Sample questions

    Multiple choice

    There are three types of multiple choice questions:

    • Choose the best answer from four choices (A, B, C or D)

    • Choose the best two answers from five choices (A, B, C, D or E)

    • Choose the best three answers from seven choices (A, B, C, D, E, F or G)

    Each multiple choice question may involve completing a sentence, where you are given the first part of a sentence and then you have to choose the best way to complete it from the options, or you might have to answer a complete question, choosing the option which best answers it.

    The questions are psented in the same order as the information in the reading text. So, the answer to the first multiple choice question will be located in the text before the answer to the second multiple choice question, and so on.

    Identifying information

    When you have to identify information, you will be given a number of statements and asked: “Do the following statements agree with the information in the text?”. When you answer the questions, you write “True”, “False” or “Not given” in the answer boxes.

    It is important to understand the difference between “False” and “Not given”. “False” means the passage states the opposite of the statement in question. “Not given” means that the statement is neither confirmed nor contradicted by the information in the passage.

    Identifying a writer’s views or claims

    In this question type, where you have to identify a writer’s view or claim, you will be given a number of statements and asked: ‘Do the following statements agree with the views/claims of the writer?’. You will then select ‘Yes’, ‘No’ or ‘Not given’.

    It is important to understand the difference between ‘No’ and ‘Not given’. ‘No’ means that the views or claims of the writer explicitly disagree with the statement, i.e. the writer expsses the view or makes a claim which is opposite to the one given in the question; ‘Not given’ means that the view or claim is neither confirmed nor contradicted.

    Be careful when deciding on your answer that you are not influenced by your own knowledge on the topic area.

    This question type assesses your ability to recognise opinions or ideas, and so it is often used with discursive or argumentative texts.

    Matching information

    In this matching information question type, you are required to locate specific information within the lettered paragraphs or sections of a text, and then you have to select the letters of the correct paragraphs or sections.

    You may be asked to find:

    You will not necessarily need to find information in every paragraph or section of the text, but there may be more than one piece of information that you need to locate in a given paragraph or section. When this is the case, you will be told that you can use a letter more than once.

    This matching information question type can be used with any text, as it tests a wide range of reading skills, from locating detail to recognising a summary or definition.

    Matching information assesses your ability to scan for specific information.

    Matching headings

    A heading refers to the main idea of the paragraph or section of the text. In the matching headings question type, you are given a list of headings and then asked to match the heading to the correct paragraphs or sections. There will always be more headings than there are paragraphs or sections, so some headings will not be used. It is also possible that some paragraphs or sections may not be included in the task. This question type is used with texts that contain paragraphs or sections with clearly defined themes.

    Matching headings tests your ability to recognise the main idea or theme in the paragraphs or sections of a text, and to distinguish main ideas from supporting ones.

    Matching features

    You are required to match a set of statements or pieces of information to a list of options. The options are psented as a group of features from the text with each one identified by letters. For example, you may be required to match different research findings to a list of researchers, or characteristics to age groups, events to historical periods, etc. It is possible that some options will not be used, and that others may be used more than once. The instructions will tell you if you can use the options more than once.

    Matching features will assess your ability to recognise relationships and connections between facts in the text and your ability to recognise opinions and theories. It may be used both with factual information, as well as opinion-based discursive texts. You will need to be able to skim and scan the text in order to locate the required information and then to read for detail to match the correct feature.

    Matching sentence endings

    When you have to match sentence endings, you are given the first half of a sentence based on the reading text and you are asked to choose the best way to complete it from a list of possible options. There will be more options to choose from than there are questions. You will then have to choose the correct option to complete the sentence. The questions are in the same order as the information in the passage: that is, the answer to the first question in this group will be found before the answer to the second question, and so on.

    Matching sentence endings assesses your ability to understand the main ideas within a sentence.

    Sentence completion

    In this sentence completion question type, you will complete sentences taken from the reading text. The instructions will make it clear how many words or numbers you should use in your answer, e.g. ‘NO MORE THAN THREE WORDS AND/OR A NUMBER from the passage’, ‘ONE WORD ONLY’ or ‘NO MORE THAN TWO WORDS’. If you write more than the number of words in the instruction, you will lose the mark. Numbers can be written using ps or words. Hyphenated words count as single words. The questions are in the same order as the information in the passage: that is, the answer to the first question in this group will be found before the answer to the second question, and so on.

    Sentence completion assesses your ability to locate detail or specific information.

    Summary, note, table, flow-chart completion

    In this summary completion question type, you will be given a summary of a section of the text and are required to complete it with information taken from the text. The summary will usually be of only one part of the passage rather than the whole.

    The given information may be in the form of:

    • several connected sentences of text (referred to as a summary)

    • several notes (referred to as notes)

    • a table with some of its cells empty or partially empty (referred to as a table)

    • a series of boxes or steps linked by arrows to show a sequence of events, with some of the boxes or steps empty or partially empty (referred to as a flow-chart).

    The answers will not necessarily occur in the same order as in the text. However, they will usually come from one section rather than the entire text.

    There are two variations of this task type. You may be asked to:

    Where words have to be selected from the passage, the instructions will make it clear how many words or numbers you should use in your answers, e.g. ‘NO MORE THAN THREE WORDS AND/OR A NUMBER from the passage’, ‘ONE WORD ONLY’ or ‘NO MORE THAN TWO WORDS’. If you write more than the number of words asked for, you will lose the mark.

    Numbers can be written using ps or words. Hyphenated words count as single words. Where a list of answers is provided, they most frequently consist of a single word.

    Because this task type often relates to pcise factual information, it is often used with descriptive texts.

    It will assess your ability to understand details and/or the main ideas of a section of text. In the variations involving a summary or notes, you will need to be aware of the type of word(s) that will fit into a given gap (for example, whether a noun is needed, or a verb, etc.).

    Diagram label completion

    In this question type, you are required to complete labels on a diagram, which relates to a description contained in the text. The instructions will make it clear how many words or numbers you should use in your answers, e.g. ‘NO MORE THAN THREE WORDS AND/OR A NUMBER from the passage’, ‘ONE WORD ONLY’ or ‘NO MORE THAN TWO WORDS’. If you write more than the number of words asked for, you will lose the mark. Numbers can be written using ps or words. Hyphenated words count as single words. The answers do not necessarily occur in order in the passage. However, they will usually come from one section rather than the entire text.

    The diagram may show some type of machine, or of parts of a building or of any other element that can be repsented pictorially. This task type is often used with texts describing processes or with descriptive texts.

    Diagram label completion assesses your ability to understand a detailed description, and to relate it to information psented in the form of a diagram.

    Short-answer questions

    In this question type, you are required to answer a question providing a short answer. You will answer questions which usually relate to factual information about details in the text.

    You must write your answers using words or numbers from the text. The instructions will make it clear how many words or numbers you should use in your answers, e.g. ‘NO MORE THAN THREE WORDS AND/OR A NUMBER from the passage’, ‘ONE WORD ONLY’ or ‘NO MORE THAN TWO WORDS’. If you write more than the number of words asked for, you will lose the mark.

    Numbers can be written using ps or words. Hyphenated words count as single words. The questions are in the same order as the information in the text.

    Short-answer questions assess your ability to locate and understand pcise information in the text.

    --- Bài cũ hơn ---

  • Chi Tiết Cấu Trúc Đề Thi Ielts Reading 2022
  • Bộ Đề Dự Đoán Ielts Speaking Quý 1 2022
  • Bộ Forecast Speaking Quý 1 2022 (Tháng 1
  • Report Đề Thi Ielts Speaking Quý 1 2022
  • Tài Liệu Tự Học Ielts Listening Và Reading (Intermediate
  • Tổng Hợp Đề Thi Ielts Writing 2022 Kèm Đáp Án

    --- Bài mới hơn ---

  • Tin Học Văn Phòng: Đề Thi, Bài Tập Thực Hành Word, Excel, Powerpoint,…
  • Tổng Hợp Đề Thi Ielts Writing Năm 2022
  • Tổng Hợp Đề Thi Thật Ielts Writing 2022 Update Liên Tục
  • Tổng Hợp Đề Thi Dự Đoán Ielts Writing 2022
  • Ielts Writing Recent Actual Test 2022
  • Tổng hợp đề thi IELTS Writing năm 2022 cập nhật nhanh và chính xác giúp sĩ tử luyện thi IELTS nắm bắt được xu hướng và độ khó của đề thi IELTS.

    Đề thi IELTS Writing Quý 1

    Đề thi IELTS Writing tháng 1/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 04/01

      Task 1: The table below shows the number of vehicles registered in Australia in 2010, 2012 and 2014.

      Task 1: The line graph shows the percentage of New Zealand population from 1950 to 2050.

      Task 1: The chart below gives information about the age of women in Australia when they give birth to their first child in 1966, 1986 and 2006.

    Đề thi IELTS Writing ngày 18/01

      Task 1: The diagram below shows how ethanol fuel is produced from corn.

    Đề thi IELTS Writing tháng 2/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 01/02

      Task 1: The charts below show the percentage of people working in different sectors in town A and town B in 1960, 2010.

      Task 1: The table below gives information about values of the exports of kiwi fruit from New Zealand to five countries between 2010 and 2012. (Unit: NZ$)

    Đề thi IELTS Writing ngày 13/02

      Task 1: The bar chart below shows the amount of money invested in each categories from five organisations.

    Đề thi IELTS Writing ngày 22/02

      Task 1: The map below shows the changes that have taken place at the waterfront area of a town called Darwin between 2009 and 2014.

    Đề thi IELTS Writing tháng 3/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 05/03

      Task 1: The graph below shows the percentage of people in different age groups in one city who attended music concerts between 2010 and 2022.

    Đề thi IELTS Writing ngày 07/03

      Task 1: The bar chart shows the percentage of young people in higher education in 2000, 2005 and 2010.

    Đề thi IELTS Writing ngày 14/03

    • Task 1: The diagram below shows one way of manufacturing ceramic pots.

    Đề thi IELTS Writing ngày 21/03

      Task 1: The diagram below shows how to recycle organic waste to produce fertiliser (compost).

    Đề thi IELTS Writing Quý 2

    Đề thi IELTS Writing tháng 4/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 25/04

      Task 1: The chart below shows the percentage of people of different age groups who went to cinema once a month or more in one European country from 2000 to 2011.

      Task 1: The graph gives information about coffee production in 4 different countries from 1990 to 2010.

    Đề thi IELTS Writing tháng 5/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 09/05

      Task 1: The maps show art gallery in Australia in 1950 and now.

    Đề thi IELTS Writing ngày 16/05

      Task 1: The graphs show the changes in the UK industry steel between 1970 and 2000. (đơn vị million tonnes vs thousand)

      Task 1: The charts show the info about the use of Internet in five countries in Europe in 2000.

    Đề thi IELTS Writing ngày 23/05

      Task 1: The maps show a road system as it is now and the proposed changes in future to reduce the number of accidents.

      Task 2: Nowadays , women as well as men work full time. Therefore, women and men should share household tasks equally. (eg cleaning and looking after children ). To what extent do you agree or disagree?

    Đề thi IELTS Writing ngày 25/05

      Task 1: The diagram shows rainwater is collected for the use of drinking water in an Australian town.

      Task 2: Some people say that art (e.g. painting, music, poetry) can be made by everyone whereas others believe that it can be only made by those with special abilities.

    Đề thi IELTS Writing ngày 26/05

    • Task 1: The diagram shows rainwater is collected for the use of drinking water in an Australian town.
    • Task 2: Some people say that art (e.g. painting, music, poetry) can be made by everyone whereas others believe that it can be only made by those with special abilities. Discuss both views and give your opinion.

    Đề thi IELTS Writing ngày 28/05

      Task 1: The charts give information about world forest in five different regions.

    Đề thi IELTS Writing ngày 30/05

      Task 1: The charts compare the number of people per household in the UK in 1981 and 2001.

    Đề thi IELTS Writing tháng 6/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 04/06

      Task 1: The maps show the changes to an office building between the psent and the future.

    Đề thi IELTS Writing ngày 06/06

      Task 1: The diagram below describes how storm water is recycled in an Australian city.

    Đề thi IELTS Writing ngày 13/06

      Task 1: The chart and table below give information about what nursing graduates did after finishing their courses in the UK in 2009.

      Task 1: The chart below shows annual average spending on clothes per person in the US in 1985, 1995 and 2005.

    Đề thi IELTS Writing ngày 20/06

      Task 1: The monthly price of exported rice from Thailand and Vietnam from 2012 to 2022 (Million dollars per tons)

    Đề thi IELTS Writing ngày 25/06

    • Task 1: Bar chart

    Đề thi IELTS Writing ngày 27/06

      Task 1: The line graph below shows the production of paper, wood pulp and sawn-wood in the UK from 1980 to 2000.

    Đề thi IELTS Writing Quý 3

    Đề thi IELTS Writing tháng 7/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 02/07

      Task 1: The table below shows information and pdictions regarding the change in percentage of population aged 65 and above in three countries.

    Đề thi IELTS Writing ngày 04/07

      Task 1: The diagrams below show changes in Felixstone in the UK between 1967 and 2001.

    Đề thi IELTS Writing ngày 09/07

    Đề thi IELTS Writing ngày 11/07

    • Task 1: Bar chart
    • Task 2: Some people believe that spending money on developing the technology on space exploration is unjustifiable and there are more beneficial ways to spend this money. To what extent do you agree or disagree?

    Đề thi IELTS Writing ngày 18/07

    Đề thi IELTS Writing ngày 23/07

    Đề thi IELTS Writing ngày 25/07

    Đề thi IELTS Writing tháng 8/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 01/08

      Task 1: The chart below shows the average hours spent per day in leisure and sports activities, by youngest and oldest populations, in the US, in 2022.

    Đề thi IELTS Writing ngày 06/08

      Task 1: The pie charts below show the different types of courses, which were followed by the students during the years of 1984, 1994 and 2004.

    Đề thi IELTS Writing ngày 08/08

      Task 1: The table below shows the number of visitors in the UK and their average spending from 2003 to 2008.

    Đề thi IELTS Writing ngày 15/08

      Task 1: The bar chart below shows the results of a survey conducted over a three-year period to discover what people who live in London think of the city.

    Đề thi IELTS Writing ngày 22/08

      Task 1: The table below shows the average weekly salaries of men and of women working in different occupations.

    Đề thi IELTS Writing ngày 29/08

      Task 1: The maps below show changes to the ground floor plan of a university department in 2000 and 2022.

    Đề thi IELTS Writing tháng 9/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 05/09

      Task 2: Some educationalists say that every child should be taught how to play a musical instrument. To what extent do you agree or disagree?

    Đề thi IELTS Writing ngày 12/09

    • Task 1: Line.

    Đề thi IELTS Writing ngày 17/09

    • Task 1: Table.

    Đề thi IELTS Writing ngày 26/09

      Task 1: The graphs show changes in the trends of the urban and rural population and by different age groups from 1950 to 2040.

    Đề thi IELTS Writing Quý 4

    Đề thi IELTS Writing tháng 10/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 10/10

    • Task 1: Process.
    • Task 2: Some people say that the experiences a child has before starting school have the most influence on their future life. Others say that experiences as a teenager, especially at school, are more influential. Discuss both views and give your own opinion?

    Đề thi IELTS Writing ngày 15/10

      Task 1: The table below shows a survey on the pference of different age groups in a European country on different TV programmes in 2012.

    Đề thi IELTS Writing ngày 31/10

      Task 1: Mixed (Pie + Bar). The charts below show information about water consumption in Australia in 2004 and how residential water was consumed in the same year.

      Task 2: People say that it is a waste of time for high school students to learn literature such as novels and poems. Do you agree or disagree?

    Đề thi IELTS Writing tháng 11/2020

    Đề thi IELTS Writing ngày 07/11

      Task 1: The chart below shows the percentage of population aged 65 and over in three countries in 1980, 2000 and pdicted percentage in 2030.

      Task 2: Some people think that outdoor activities are more beneficial for children’s development than playing computer games. To what extent do you agree or disagree?

    Đề thi IELTS Writing ngày 12/11

    • Task 1: Process.
    • Task 2: Society is based on rules and laws. If inpiduals were free to do whatever they want to do, it could not function. To what extent do you agree or disagree with the above statement?

    Đề thi IELTS Writing ngày 21/11

    • Task 1: Mixed (Line and Table)
    • Task 2: Some think that all entertainment TV programmes should educate people about the importance of social issues. To what extent do you agree or disagree?

    Đề thi IELTS Writing ngày 28/11

      Task 2: Some people believe that governments should make laws about people’s nutrition and food choice while others argue that it is their choice. Discuss both views and give your opinion.

    Đề thi IELTS Writing ngày 03/12

    • Task 1: Task 1: The bar chart describes the sales of different goods in pounds ( £) in the UK over four seasons in 2022.
    • Task 2: Some people think that children should aim to their best at what they are doing. Others disagree. Discuss both views and give your own opinion?

    Đề thi IELTS Writing ngày 05/12

    Lịch thi thử IELTS (Paper-based) tháng này

    Kinh nghiệm phòng thi rất quan trọng và thi thử là cách rất tốt để tích lũy kinh nghiệm. Đề thi IELTS tại ZIM rất sát đề thi thật, đánh giá trình độ chính xác, nhận kết quả ngay sau khi thi, và phần thưởng 1.000.000đ cho giải nhất ….

      Task 2:

      Some people say that modern technology has made shopping today easier while others disagree. Discuss both views and give your opinion

    Đề thi IELTS Writing ngày 12/12

      Task 1: The bar chart shows mobile usage in a country by age group from 1998 to 2000.

      Task 2: To succeed in a business, one needs to be good at maths. To what extent do you agree or disagree?

    Đề thi IELTS Writing ngày 19/12

    • Task 1: Pie
    • Task 2: In some countries, only few young people go to classical music concerts or or play classical music. Why? Should young people be encouraged to attend and learn more?

    --- Bài cũ hơn ---

  • Cuộc Thi Viết Thư Quốc Tế Upu
  • Gợi Ý Viết Thư Quốc Tế Upu Lần Thứ 49 (Năm 2022)
  • Đề Thi Sinh 10 Hk1
  • Cập Nhật 600 Câu Đề Thi Sát Hạch Lái Xe B2 Năm 2022
  • Cấu Trúc Đề Thi Toeic
  • Web hay
  • Links hay
  • Push
  • Chủ đề top 10
  • Chủ đề top 20
  • Chủ đề top 30
  • Chủ đề top 40
  • Chủ đề top 50
  • Chủ đề top 60
  • Chủ đề top 70
  • Chủ đề top 80
  • Chủ đề top 90
  • Chủ đề top 100
  • Bài viết top 10
  • Bài viết top 20
  • Bài viết top 30
  • Bài viết top 40
  • Bài viết top 50
  • Bài viết top 60
  • Bài viết top 70
  • Bài viết top 80
  • Bài viết top 90
  • Bài viết top 100